Noxon home server / terratec cinergy s2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noxon home server / terratec cinergy s2

Jeg har nettopp installert et terratect cinergy s2 kort i en pc for å ta imot satelitt signaler. Medfølgend denne er det en software som heter noxon home server (beta) som skal kunne streame via web til en annen pc på lan'et.

terratec home cinema fungerer helt fint, og gir bilde uten noe problem (også på canal digital sine betal kanaler.) Når jeg slår av home cinema og slår på noxon home server, ser det tilsynelatende ut til å funger. Jeg kan åpne web siden, og slå på den kanelen jeg vil ha. Noxon rapporterer at "streaming is active" og "profile" er "windows media 9" men det kommer ikke noe bilde (all test er gjort på lokal maskin). tester både i firefox og IE samt trykke "open" direkte fra noxon home server (noe som åpner VLC uten bilde )

Er det noen som har fått dette til å fungere? Hva gjør jeg galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du installert codecs på "client" pcn som du skal se kanalene med?

Også lurer jeg på hvordan du fikk til å se på betal kanalene til CD med Terratec kortet. Hadde et slikt selv og fikk aldri til at den fant CI og CAM.. så solgte det til en kompis og fikk meg et kort fra DE heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    Har du installert codecs på "client" pcn som du skal se kanalene med?

Også lurer jeg på hvordan du fikk til å se på betal kanalene til CD med Terratec kortet. Hadde et slikt selv og fikk aldri til at den fant CI og CAM.. så solgte det til en kompis og fikk meg et kort fra DE heller.
    Jeg kjøpte:
    Norek.no - TerraTec Cinergy CI add on for
    Norek.no - TerraTec Cinergy S2 PCI HD,
    Norek.no - Dilog Conax CAM,
    Plugga inn, installerte drivere og home cinema, scannet for kanaler på thor og voila. Funket uten noe videre dill dall.

Har nå fått det til å fungere bortimot 100% ved hjelp av DVBViewer som jeg kjøpte til 19$. Kan nå se både vanlige og HD kanaler på hvilken som helst pc i hele huset (inkludert på min EEE pc 100he over trådløst nett 8) )

Det som ikke funker nå er noen HD kanaler (BBC HD og TV Norge HD) samt at en par av barnekanalene av en eller annen grunn har dobbelt lydspor (norsk og svensk)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •