Rippe Guide for Blu-ray - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 189
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Du får vel ta det litt med ro da Ikke alle som må ha 500BD filmer.
    Det kommer sikkert en brukervennlig løsning alla DVD shrink for BD innen ikke alt for lang tid regner jeg med.
    Og innen den tid så skader ikke en rippe-guide vel? :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vel ta det litt med ro da Ikke alle som må ha 500BD filmer.
    Jeg tar det helt med ro. Poenget er at det er flere grunner til at noen bruker noen ekstra tastetrykk for å få MKV fremfor ISO.

Det kommer sikkert en brukervennlig løsning alla DVD shrink for BD innen ikke alt for lang tid regner jeg med.
    Det tror jeg også. Software er der ut (eac3to ++), det mangler bare at noen (Skysoft?) lager en applikasjon som gjør alt i en pakke. Finnes vel noe allerede, men ikke som gir lossless kvalitet i alle ledd.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, ja det var da blitt svært så amper stemning da..

Jeg har nå satt opp en Home Media Server med 8TB diskplass.
    Har helt klart funnet ut at M2TS filer er det som fungerer best for TviX boksen min. Har nå fått kopiert hele BD samlingen inn på serveren og streamer film fra mitt kontor opp i kinoen.

For min del er jeg blitt lite opptatt av menyer, grensesnitt, og alt annet ekstra stasj som følger med på BD plata. Jeg ripper kun filmen.

Helt rått hvor bra rippe kvaliteten blir i 1080p med full HD lyd ved streaming. Har kun opplevd litt antydning til hakking på en IMAX film i full HD.

Jeg må bare få takke RuneW for å ha delt den geniale rippe måten med oss. Bruker i snitt 15-20 min på å rippe en BD film.

Godt Nytt år boys!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kanskje irriterer noen er at du må kjøpe Any DVD HD og Power DVD eller Arcsoft for å dette i boks, men det er samtidig ikke mange kronene dette koster sett i lys av hva man har av gjennomsnittlig utstyr her på forumet
    AnyDVD HD er forresten på tilbud ut året (ikke lenge igjen nå) til €63 for et livstidsabonnement.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    AnyDVD HD er forresten på tilbud ut året (ikke lenge igjen nå) til €63 for et livstidsabonnement.
    Er det noe software man bør spandere på seg, så er det vel dette!

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg allerede har et 2 års abb sente jeg mail og spurte om dette tilbudet gjalt for meg også. Dette er svaret jeg fikk :

Kode:
    Thank you for your e-mail.

Due to technical reasons this is not possible. We are planning to offer a
    special promotion in January.

Best regards,
    John Smith
    SlySoft Support
    -- SlySoft, Inc. P.O. Box W874 St. John's Antigua and Barbuda
    jeg venter til januar og ser hva som skjer da, selv om 63 euro ikke er all verden....

peram

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    ..... Software er der ut (eac3to ++), det mangler bare at noen (Skysoft?) lager en applikasjon som gjør alt i en pakke. Finnes vel noe allerede, men ikke som gir lossless kvalitet i alle ledd.
    Når det kommer en sak som er like enkel og grei som dvdshrink så går jeg ut fra at det blir postet i denne tråden!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Automatisk ripping av BD / HDDVD

Det er nå mulig å rippe en BD / HDDVD til .ts / .m2ts inkl. subs, ved hjelp av få klikk (se post #49 i denne tråden), for deretter å spille den av på Dune Base & Prime inkl. undertekster.

Dune Base og Prime støtter nå (Firmware fra 07.03.10) PGS / sup undertekster. Det betyr altså at man slipper å konvertere .sup undertekster til .srt. I tillegg blir undertekstene "finere".

Derfor; Bruk "RuneW sin metode" om man ønsker å "trimme" en BD / HDDVD og har en Dune Base / Prime!

Om dette er mulig med ande mediaspillere må nesten andre svare på da jeg kun har Dune Base.

T.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE
    Det er nå mulig å rippe en BD / HDDVD til .ts / .m2ts inkl. subs, ved hjelp av få klikk (se post #49 i denne tråden), for deretter å spille den av på Dune Base & Prime inkl. undertekster.

Dune Base og Prime støtter nå (Firmware fra 07.03.10) PGS / sup undertekster. Det betyr altså at man slipper å konvertere .sup undertekster til .srt. I tillegg blir undertekstene "finere".

Derfor; Bruk "RuneW sin metode" om man ønsker å "trimme" en BD / HDDVD og har en Dune Base / Prime!

Om dette er mulig med ande mediaspillere må nesten andre svare på da jeg kun har Dune Base.

T.
    Dette var god-info, TwoRE!

Støtter Dune X flytting av undertekster basert på .sup-filer også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Støtter Dune X flytting av undertekster basert på .sup-filer også?
    Nja, er litt usikker, men tviler på det. Har ikke hatt behov for dette (enda), så har ikke brydd meg om å sjekke så nøye - kun sjekket raskt og har ikke funnet mulighet for dette noe sted.

Kan ikke finne noe om dette på Dune sine sider / FW-oppdateringer heller, men kan ta feil her ... ?
    Uansett - det bør vel være mulighet for en slik oppdatering på sikt ...

T.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den Dune saken støtter flytting av undertekster, kan det virke som om Tvix´n havner på brukten.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagret de aller fleste av blurayene mine som ISO filer på mediacenteret, og spilt de av med en lettere modifisert XBMC. Neste versjon av XBMC som er rett rundt hjørnet ser ut til og ha støtte for bluray undertekster og DTS-HD i .mkv container. Spørsmålet mitt er da: Hva er den beste måten å rippe blurayene over til mkv. Ønsker da å kvitte meg med all ekstra matriell (noe alla clownbd) og lossless komprimering av video.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Jeg har lagret de aller fleste av blurayene mine som ISO filer på mediacenteret, og spilt de av med en lettere modifisert XBMC. Neste versjon av XBMC som er rett rundt hjørnet ser ut til og ha støtte for bluray undertekster og DTS-HD i .mkv container. Spørsmålet mitt er da: Hva er den beste måten å rippe blurayene over til mkv. Ønsker da å kvitte meg med all ekstra matriell (noe alla clownbd) og lossless komprimering av video.
    MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD

Gratis i betaperioden, men den vil koste $50 når den er ute av beta.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som ripper BR med MakeMKV, har dere AnyDVD HD kjørende i bakgrunn? Når jeg har AnyDVD HD kjørende i bakgrunn, får jeg beskjed om å slå av programmet fordi MakeMKV vil gjøre hele jobben selv...
    Øystein

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Til dere som ripper BR med MakeMKV, har dere AnyDVD HD kjørende i bakgrunn? Når jeg har AnyDVD HD kjørende i bakgrunn, får jeg beskjed om å slå av programmet fordi MakeMKV vil gjøre hele jobben selv...
    Jeg pleier å høre på MakeMKV, så jeg disabler AnyDVDHD før jeg kjører MakeMKV. Det fungerer helt fint.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å høre på MakeMKV, så jeg disabler AnyDVDHD før jeg kjører MakeMKV. Det fungerer helt fint.
    Lenge siden jeg har rippet, men sier dere nå at MakeMKV også klarer HD-Master..?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Lenge siden jeg har rippet, men sier dere nå at MakeMKV også klarer HD-Master..?
    Har aldri prøvd MakeMKV, men i følge versjons-historien så skal den vel det:

# MakeMKV v1.4.10

* New functionality: instant video streaming
    * Added support for all blu-ray HD audio tracks:
    o Dolby TrueHD
    o Dolby Digital plus (E-AC3)
    o DTS-HD
    o DTS-HD Losless (Master audio)
    o DTS-HD Low bitrate

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det mulig?

Har som vanlig mange tanker om hvordan hjemme-nettverkstrukturen skal bygges i forhold til hjemmekino streaming, generell pc bruk som surfing, og til tider "tunge" operasjoner bla. grafisk utvikling og 3D. Opp i alt dette skal jeg også rippe bd plater...

Her om dagen døde pokker meg homeserveren.. (hovedkortet døde, og tok med seg disken i graven) ...der røyk det 2TB med HD film..

Jeg dropper nå server, og satser heller på eksterne harddisker for HD film. Har en eldre stasjonær pc som jeg vur. å installere win home server på etterhvert, MEN jeg kan ikke gjøre det før jeg evt. har en annen pc med BDspiller og mulighet for ripping.. Tanken er da å kjøpe en bærbar for generell bruk, ulempen er at skal man ha med en BDspiller på disse koster det "det hvite ut av øynene!!"

Spørsmålet blir da.. er det mulig å bruke en vanlig BD spiller (Ekstern) som man kobler opp via HDMI på en bærbar PC, og rippe film på den måten?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Spørsmålet blir da.. er det mulig å bruke en vanlig BD spiller (Ekstern) som man kobler opp via HDMI på en bærbar PC, og rippe film på den måten?
    Nei.

Først og fremst så er HDMI-utgangen på bærbare PCer en utgang, så du kan ikke rippe noe som helst via den porten.

For det andre ville det vært veldig upraktis. Bilde og video som overføres via HDMI er ukomprimert, så du ville vært nødt til å bruke mye tid og CPU på å komprimere det ned igjen. Dessuten vil du da kun få med deg det ene lydsporet som spilles av, og eventuell tekst vil være brent inn i bildet.

Kjøp deg heller en ekstern BD-ROM med USB-tilkobling.

Plextor PX-B120U - Prisguide.no
    Asus SBC-04D1S-U - Prisguide.no

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Først og fremst så er HDMI-utgangen på bærbare PCer en utgang, så du kan ikke rippe noe som helst via den porten.

For det andre ville det vært veldig upraktis. Bilde og video som overføres via HDMI er ukomprimert, så du ville vært nødt til å bruke mye tid og CPU på å komprimere det ned igjen. Dessuten vil du da kun få med deg det ene lydsporet som spilles av, og eventuell tekst vil være brent inn i bildet.

Kjøp deg heller en ekstern BD-ROM med USB-tilkobling.

Plextor PX-B120U - Prisguide.no
    Asus SBC-04D1S-U - Prisguide.no
    OK, Takk for god og hjelpsom info.
    Vil det vil være mulig å rippe bd på vanlig måte med windows home server software?

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •