Helt nytt for meg: Ønsker "harddiskstasjon" som streamer til TVen...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Helt nytt for meg: Ønsker "harddiskstasjon" som streamer til TVen...

Hey AV-peoplesss...

Har prøvd å bli klok ved å lese smått her og der men har ikke blitt. Jeg har en TV + PlayStation 3. Også har jeg et arsnal av serie/film/hd-film rips en separat ekstern harddisk som jeg styrer via laptopen min i dag - og det er for tungvint (overfører til minnebrikke og avspiller på PS3).

Ønsker en "stasjon" som har alt av videomateriell lagret - som dukker opp i PS3 under menyen "Search for Media centers". Sånn at jeg kan bare starte PS3 og streame/avspille videobiblioteket fra PS3-menyen direkte fra harddiskstasjonen via trådløst nettverk - uten PC-tilkobling eller nye tilkoblinger til laptopen/TV-en. Altså, bare en harddiskstasjon som jeg dumper materiale i og som jeg kan avspille på TVen via PS3

Eller er ting lettere om jeg kjøper Xbox 360? Har nemlig tenkt å gjøre det. Hvis det er enklere løsning via 360 maskin så vil jeg kjøpe 360 tidligere.

Vil helst bruke 3000 kr., men noe sier meg at det kan bli for lite. Men max 5000-6000 kr. Ønsker en løsning med kapasitetsmulighet på 2TB hvertfall - gjerne med utvidbar kapasitet via USB...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Hey AV-peoplesss...

Har prøvd å bli klok ved å lese smått her og der men har ikke blitt. Jeg har en TV + PlayStation 3. Også har jeg et arsnal av serie/film/hd-film rips en separat ekstern harddisk som jeg styrer via laptopen min i dag - og det er for tungvint (overfører til minnebrikke og avspiller på PS3).

Ønsker en "stasjon" som har alt av videomateriell lagret - som dukker opp i PS3 under menyen "Search for Media centers". Sånn at jeg kan bare starte PS3 og streame/avspille videobiblioteket fra PS3-menyen direkte fra harddiskstasjonen via trådløst nettverk - uten PC-tilkobling eller nye tilkoblinger til laptopen/TV-en. Altså, bare en harddiskstasjon som jeg dumper materiale i og som jeg kan avspille på TVen via PS3

Eller er ting lettere om jeg kjøper Xbox 360? Har nemlig tenkt å gjøre det. Hvis det er enklere løsning via 360 maskin så vil jeg kjøpe 360 tidligere.

Vil helst bruke 3000 kr., men noe sier meg at det kan bli for lite. Men max 5000-6000 kr. Ønsker en løsning med kapasitetsmulighet på 2TB hvertfall - gjerne med utvidbar kapasitet via USB...
    Jeg har ikke testet et slik oppsett selv, men f.eks. denne burde dekke behovet ditt: Komplett.no - QNAP TS-109 1-bay NAS

Tips: Søk på NAS og UPnP

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En NAS-boks med mulighet for en UPnP/DLNA-server burde være det du trenger. Om du bruker PS3 eller Xbox360 er et fett. Det burde være mulig å få til det rundt 3000kr.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcornhour A-100/A-110 fungerer som NAS med UPnP. Koster vel ca 1500-2000..., men du må ha disk i tilegg. A-110 har støtte for SATA disker, mens A-100 har kun støtte for PATA (IDE). En kan også koble på Eksterne disker her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •