Stereo lydkort til "HTPC" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for veldig bra svar!

Nå bestilte jeg Prodigy 7.1 så får vi se om ikke det er bra nok. Sitter med NAD + Cerwin Vega nå så trenger ikke noe veldig heftig noe. Kosta ikke så mye heller!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Onkyo Wavio SE-90PCI kortet for å få god kvalitiet ut på stereo RCA fra pc'en. Men mulighet for 5.1 eller 7.1 hadde jo vært kjekt. Men ligger mulighet der hvis jeg bruker den optiske utgangen?

Hvis det er dumt spørsmål så beklager jeg, men jeg er ikke helt sikker på hvordan dette funker, slik jeg ser det så er optisk ut på en måte ren signal ut og at det er opp til forsterkeren/reciever på mottaker enden å skape 5.1 / 7.1. Stemmer dette?

Burde jeg bruke angrefristen på Onkyo kortet og gå for et ESI Juli@ kort?

Setter stor pris på svar.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dammed
    Jeg kjøpte Onkyo Wavio SE-90PCI kortet for å få god kvalitiet ut på stereo RCA fra pc'en. Men mulighet for 5.1 eller 7.1 hadde jo vært kjekt. Men ligger mulighet der hvis jeg bruker den optiske utgangen?

Hvis det er dumt spørsmål så beklager jeg, men jeg er ikke helt sikker på hvordan dette funker, slik jeg ser det så er optisk ut på en måte ren signal ut og at det er opp til forsterkeren/reciever på mottaker enden å skape 5.1 / 7.1. Stemmer dette?

Burde jeg bruke angrefristen på Onkyo kortet og gå for et ESI Juli@ kort?

Setter stor pris på svar.
    Ja, dersom du kobler optisk fra lydkortet til en surround receiver får du surround. Da skjer D/A konverteringen i receiveren. Du kan eventuelt bruke analogt ut til musikk og digitalt til surround.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var slik jeg tenkte å gjøre det.

Er det Esi kortet mye/noe bedre enn Onkyo sitt, eller er det smak og behag?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dammed
    ja det var slik jeg tenkte å gjøre det.

Er det Esi kortet mye/noe bedre enn Onkyo sitt, eller er det smak og behag?
    Regner med at du vet at dersom du kobler digitalt ut fra lydkortet, så står ikke lydkortet for lydkvaliteten. Da skjer som sagt konverteringen i receiveren og det er den som er avgjørende for lydkvaliteten. Så ved digitalt ut fra lydkortet, vil det ikke være forskjell på Onkyo eller ESI. Analogt ut kan det derimot være forskjeller siden da konverteringen skjer i lydkortet. Hva som er best i ditt tilfellet er vanskelig å si. Jeg har hatt både ESI Jul@ og Onkyo sitt dyrere SE-200 LTD. Hadde de ikke samtidig, men opplevde ESI som veldig nøytralt med nesten ingen egenlyd, mens Onkyo låt litt varmt og hadde mer fylde i bassen. Jeg tror de fleste vil foretrekke Onkyo, men vanskelig og si før man har prøvd. EMU 1212M er derimot noe bedre enn begge disse, men det regnes også som veldig nøytralt. En del synes nøytralt blir for kjedelig.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det forstå jeg. Nei da holder jeg meg til dette Onkyo kortet, lyden er utrolig bra sammen med AE Aego høyttalerne, sitter og hører på Metallica S&M konserten over dvd spilleren på pc'en og lyden er utrolig ren, ingen forstyrrelser når jeg skrur på fult på høyttalerne når ingen ting spilles av.

Uten noe å sammenligne med bortsett fra integrerte kort så er jeg veldig fornøyd.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •