Opptak fra parabol til PC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptak fra parabol til PC?

Hei!
    Jeg har en "gammel" Canal Digital tuner og en litt upålitelig Lumatron DVD/HD opptaker i stuen.
    I kjelleren har jeg laget "hjemmekino" og ønsker å få til en HTPC som kan programmeres til å ta opp fra Canal Digital. Jeg ønsker å oppgradere C.D. abonnementet til HD, men i stedet for ny tuner - finnes det et alternativt PC-kort/programvare som tar inn parabolsignalet, aksepterer Canal Digital-kortet, og kan programmeres til å ta opp på harddisken?
    Alternativt, hvis jeg kjøper ny tuner, finnes det et PC-kort/programvare som kan ta signalet fra tuneren (HDMI?) og programmeres til å ta opp på harddisken?
    Takknemlig om noen forbarmer seg over min uvitenhet!
    Danbolt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke anbefale å kjøpe TV-tuner til PC da satelitt-selskapene ikke har noen godkjente løsninger for dette. Noen løsninger fungere med HTPC idag, men i neste omgang kommer de nok til å tvinge brukerene over til sine lukkede løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!
    Men hvis jeg kjøper den enklesta HD-tuneren til C.D uten harddisk, (uner med harddisk fra C.D. kan jo allikevel ikke skrive lagret materiale til DVD eller ekstern harddisk), kan jeg programmere opptak fra den til harddisk på HTPC'en på samme måte som til DVD-opptakeren, og hvilke PC-kort/programvare må jeg da ha?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstallerte nettop Digital everywhere fire-dtv satelitt tuner på min pc med CD.
    Synes bildet ble MEGET bra.

Du trenger: Satelitt tuner + CAM(conax for CD) og kort fra CD.

Hvor lenge dette vil virke ???

Skal bygge ny pc til helgen ,å prøve tuneren i W7 64bit mediacenter. Blir spennende

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes satelittuneren som PC-kort? Type?
    Takker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål - må nok heller følge med litt på fagfolkene i forumet.
    Vil TerraTec Cinergy S2 PCI HD, DVB-S/S2 (HD) fungere, og kan det programmeres til å ta opp til ønsket klokkeslett, eller er det annen programvare som besørger dette? I tilfelle, hva anbefales?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av click1
    Innstallerte nettop Digital everywhere fire-dtv satelitt tuner på min pc med CD.
    Synes bildet ble MEGET bra.

Du trenger: Satelitt tuner + CAM(conax for CD) og kort fra CD.

Hvor lenge dette vil virke ???

Skal bygge ny pc til helgen ,å prøve tuneren i W7 64bit mediacenter. Blir spennende
    Ja, spørsmålet er: Vil dette virke når Canal Digital innfører pairing av kort / mottaker?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sikreste er kanskje å bruke en proprietær CDtuner. (Da kan vel Vsat også vere aktuell nå når de kommer med HD, får evt studere priser og pr/cons)
    Dal er mitt spørsmål om en kan programmere PC'en til å ta opp programmer fra denne i god kvalitet, og i tilfelle hvilke kort/program er best egnet til dette? Takknemlig for anbefalinger!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danbolt
    Det sikreste er kanskje å bruke en proprietær CDtuner. (Da kan vel Vsat også vere aktuell nå når de kommer med HD, får evt studere priser og pr/cons)
    Dal er mitt spørsmål om en kan programmere PC'en til å ta opp programmer fra denne i god kvalitet, og i tilfelle hvilke kort/program er best egnet til dette? Takknemlig for anbefalinger!
    Det vil nok ikke være mulig å ta opp i HD kvalitet med annet utstyr enn det CD leverer selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fint lite greie på dette - men hvis jeg kjøper en HDtuner fra CD, så vil denne levere et HD-signal til projektor og surroundanlegg. Det burde være mulig i stedet å lagre dette på HTPCharddisken så det senere kan spilles av i samme kvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danbolt
    Jeg har fint lite greie på dette - men hvis jeg kjøper en HDtuner fra CD, så vil denne levere et HD-signal til projektor og surroundanlegg. Det burde være mulig i stedet å lagre dette på HTPCharddisken så det senere kan spilles av i samme kvalitet?
    Nei, det krypteres nettop for å forhindre kopiering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI capture card.

Dette er et nytt kort fra AVerMedia HD DVR. Capture card med HDMI input.
    AVerMedia MPD USA - PCTV tuner card - HDTV tuners - ClearQAM - TV Tuner Card - AVerTV HD DVR (Retail Box)

Hadde vært fint om dette kortet kunne vært satt opp som en tuner i MCE og fått HDMI signalet fra Viasat/CanalDigital tunere, styrt via IR emittere i MCE.

Håper dette kortet kommer for salg i Norge snart!

Pris i USA -99 dollar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •