TH-50PZ800E, lydproblem med DVI til HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TH-50PZ800E, lydproblem med DVI til HDMI

Hei

Jeg har en HTPC med DVI utgang, som er tilkoblet min Panasonic TH-50PZ800E. Bilde fungerer fint, men etter hva jeg har forstått kan ikke DVI brukes itl lyd. Har derfor koblet en analog kabel fra pcen til komposittinngangen på tven. Så lenge tven settes til composite fungerer lyden fint, men ikke om jeg velger "HDMI 2", som hdmi-kabelen er tilkoblet.
    Er det mulig å editere HDMI 2 "profilen" slik at den kan benytte innlyd fra komposittinngangen, eller er det "hardkodet" at når hdmi benyttes så skal også lyden komme derfra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke akkurat den tv'en, men hdmi er jo definert som både lyd og bilde, så hvis du velger input fra hdmi'en så er det nok veldig sannsynlig at lyden tas derfra og bare derfra. Du trenger en dvi->hdmi adapter med separat lydtilkobling slik at lyden også kommer inn via hdmi-kontakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI støtter ikke lyd nei, derfor vil en signalkjede med DVI i begrense alt til bilde. Dersom du vil ha lyd i tillegg må du ha en separat lydkabel som du kobler til lydinngangen knyttet til HDMI kontaktpunktet du benytter.

Å koble lyden til på en helt annen inngang vil være meningsløst da du ikke kan hente lyd fra en tilkobling og samkjøre dette med bilde fra et annet punkt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evuhleye
    Hei

Jeg har en HTPC med DVI utgang, som er tilkoblet min Panasonic TH-50PZ800E. Bilde fungerer fint, men etter hva jeg har forstått kan ikke DVI brukes itl lyd. Har derfor koblet en analog kabel fra pcen til komposittinngangen på tven. Så lenge tven settes til composite fungerer lyden fint, men ikke om jeg velger "HDMI 2", som hdmi-kabelen er tilkoblet.
    Er det mulig å editere HDMI 2 "profilen" slik at den kan benytte innlyd fra komposittinngangen, eller er det "hardkodet" at når hdmi benyttes så skal også lyden komme derfra?
    Det finnes ingen standarisert løsning for lyd via DVI til HDMI overgang, men det finnes proprietære løsninger for mange skjermkort.

Jeg har f.eks. overført SPDIF lyd fra hovedkortet til et MSI 8600GT og videre til TVen min med DVI til HDMI overgang fra Clas Olsson. Det er helt avhengig av hvilket skjermkort og hovedkort du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan gi meg en link på en slik løsning?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evuhleye
    Noen som kan gi meg en link på en slik løsning?
    Det blir nok lettere å få svar på dette dersom du opplyser hva slags komponenter du allerede har (skjermkort, lydkort eller hovedkort med integrert lyd).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •