HTPC istedet for bærbar - Ikke til spill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC istedet for bærbar - Ikke til spill

Hei.

Nå er den bærbare blitt ødelagt og jeg ser for meg en ny PC jeg skal bruke i hovedsak til surfing, nedlasting, musikkavspilling og se på filmer. Jeg har egentlig vurdert en Apple MacBook og iMac, og som dere sikkert forstår er jeg usikker på hva jeg skal gå for. Jeg har også en ekstra bærbar, som pt. brukes til vanlig databruk.

Denne skal kobles til en Pioneer receiver uten HDMI og en LCD-skjerm på 32" med HDMI. Det er da ikke så viktig hvor rå lydkortet har, men er vel S/PDIF som burde være et minimum for å få Dolby Digital og DTS??

Hvordan er komponenter med tanke på Blu-Ray? I første omgang trenger jeg ikke Blu-ray, men jeg skal kunne klare å spille av filtype: x264 1080p

Jeg har en parabol jeg også skal montere, men ønsker ikke å betale for flere kanaler. Denne skal kobles opp mot PC hvis mulig for å ta inn gratis kanaler (finnes nok av dem som er bra). Er det mulig å koble parabol til HTPC eller må jeg kjøpe en dekoder?

Tenkte jeg skulle starte diskusjonen tidlig, mens jeg selv også leter etter komponenter.

HTPC:
    Kabinett: ANTEC FUSION REMOTE EU HTPC ENCLOSURE WO/ PSU IN (0761345-08760-5)
    Hovedkort: ??
    PSU: CORSAIR Powersupply 450W Modular*6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-450HXEU)
    CPU: Intel E8500 Core2Duo 3,16GHz/1333/6M LGA775 bulk
    Skjermkort: ??
    Lydkort: ??
    RAM: ??
    Optisk enhet: ??
    Trådløs nettverkskort: ??
    TV-/ videokort: ??

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du mitt forslag til oppsett:

Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut at en butikk selger prosessoren uten vifte. Er det bedre å kjøpe boxed eller å kjøpe egen vifte?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet et forslag, selv om det ble en del dyrere enn jeg tentke meg. Men nå har jeg jo budsjett opp til det en macBook koster.

Hardware.no - Prisguide

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er dette oppsettet også vesentlig kraftigere enn en Macbook, og den har vel ikke blu-ray spiller til den prisen?
    Hvis du ikke skal enkode filmer/mp3 så vil Intel C2D e5200 holde til avspilling av 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med enkode filmer/mp3? Mulig jeg skal bruke denne til bilde- og videoredigering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet frem til 2 alternativer. En med Intel og en med AMD. Spørsmålet blir da om disse begge klarer de kriteriene jeg hadde satt opp. På Intel hadde jeg egentlig tenkt på Intel Core 2 Duo E8500, men hvis jeg klarer meg med E5200 vil jeg heller spare de pengene. Også synes jeg det er bedre å sammenligne "like" produkter.

Intel:
    Hardware.no - Prisguide

AMD:
    Hardware.no - Prisguide

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •