Blu-ray ripping - beste løsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray ripping - beste løsning?

Slik jeg ser det, er det fire muligheter (vha. AnyDVD HD):

ISO med kopibeskyttelse, ISO uten kopibeskyttelse, Folderstruktur med kopibeskyttelse, Folderstruktur uten kopibeskyttelse. I tillegg noen andre muligheter.

Hva er best? Jeg har filmene, men ønsker å spille dem fra disk (Windows Home Server), som jeg gjør med DVD (rippet til folder, funker perfekt i Vista Media Center). PowerDVD eller TMT3 for å spille Blu-Ray.

Er det noen med bra erfaring - helst sammen med Vista Media Center.

-Jørn

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg bruker AnyDVD til ripping av Blu ray. Den funker fint.

Det jeg savner er at TviX boksen min kan spille disse av direkte fra mappestrukturen.

Nå må jeg finne den filen som filmen ligger på, her er ingen menyer eller tekst valg.
    Noen som har forslag til hva jeg kan bruke?

På DVD funker det perfekt, der er det bare å velge film, så spiller den filmen som om platen var i DVD spilleren.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hawthorne

ISO med kopibeskyttelse, ISO uten kopibeskyttelse, Folderstruktur med kopibeskyttelse, Folderstruktur uten kopibeskyttelse. I tillegg noen andre muligheter.

Hva er best? Jeg har filmene, men ønsker å spille dem fra disk (Windows Home Server), som jeg gjør med DVD (rippet til folder, funker perfekt i Vista Media Center). PowerDVD eller TMT3 for å spille Blu-Ray.

-Jørn
    Har ikke peiling men velger du iso (image) så er vel dette i første omgang fordelaktig når man skal brenne til disc igjen.
    Du kan selvsagt lagre som iso image men ingen avspillere vil avspille BD lagret som dette (tror jeg)
    Det man må gjøre om du lagrer som iso / image da er å mounte (pakke ut til en virituell stasjon i din datamaskin (som feks stasjon E: ) selvsagt alt etter hva du selv kaller den da du laster ned software som heter Deamon tools som kan opprette 4 stk virituelle stasjoner på din pc.
    Mounte en ISO / IMAGE til virituell stasjon tar bare sekund .
    Dette er enklest ved iso da man også kan pakke opp iso med WinRAR men som vil ta enormt lang tid ved så mange GB
    Home page :: DAEMON-Tools.cc

ISO , IMG er ofte fordel til film men som nevnt tror jeg ingen avspillere takler ren iso img fil.

Avspillingsmessig ----mounte iso kan være raskt og greit da dette vil fungere på samme raske , praktiske måte som om du setter en BD plate i drevet og har valgt din avspiller som du ønsker som automatisk start.

Ja du skal kunne avspille med Vista media center - står vel godt forklart mange steder om du søker på Google.

Sånn plassmessig så lønner det seg vel også å fjerne helt uaktuelle lydspor , text , reklame , ekstramatteriale for da kunne få feks en 40 GB BD ned til feks 25 GB (selvsagt uten noen form for tap men for å redusere og fjerne totalt unødvendige ting som opptar plass på harddisk.
    Da bruker du SmartLabs tsMuxeR
    Guide finnes på mange nettsider

Newcomer Coopmega sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hawthorne

-Jørn
    Jeg har rippet alle min DVD (iso og img), Blu-ray og HD-DVD (mkv) og lagt dem på min WHS. Jeg bruker MyMovie2 sin server verson mot VMS. Dette fungerer glimrende.
    Fant et nytt program for ripping MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD har ikke prøvd dette.
    Problemet med AnyDVD HD er at filene blir så store, og dermed så trenger man masse diskplass. Jeg syne det å rippe til mkv fungerer greit, og filene blir ikke så store

Fungerer greit http://forum.videohelp.com/topic358185.htm

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coopmega
    Jeg har rippet alle min DVD (iso og img), Blu-ray og HD-DVD (mkv) og lagt dem på min WHS. Jeg bruker MyMovie2 sin server verson mot VMS. Dette fungerer glimrende.
    Fant et nytt program for ripping MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD har ikke prøvd dette.
    Problemet med AnyDVD HD er at filene blir så store, og dermed så trenger man masse diskplass. Jeg syne det å rippe til mkv fungerer greit, og filene blir ikke så store

Fungerer greit http://forum.videohelp.com/topic358185.htm
    Øhh, filene blir jo så store fordi man får en 1:1 kopi av filmen. Poenget er helt sikkert å unngå å komprimere filmen på bekostning av kvaliteten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •