Canal digital HD problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital HD problem

Har et par HD problem:

1.Når jeg ser en fotballkamp på Canal + sport HD så blir kvaliteten elendig så lenge bildet beveger seg raskt. Bildet er fint så lenge ting beveger seg sakte..
    Får halveis hodeverk etter 2-3min, så må raskt tilbake på vanlig SD bilde.

2.TV Norge HD har jeg aldri klart å få bildet på -skjermen blir helt grønn. For å et vanlig bildet på en annen kanal må jeg lukke ned dvbviewer og åpne det igjen.

Noen som kan hjelpe meg med disse problemene? Er det skjermkortet eller codec..?

HW:
    Asus P5Q pro, Intel E8400, 4gig ram, Blu-ray GGW-H20L, HiSdigital Radeon HD 3450 256MB, Digital Everywhere FloppyDTV-S2

SW:
    XP, PowerDVD Ultra v.8 (dvd og blueray), DVBviewer (tv biten)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags oppløsning kjører du? Kunne du tenke deg å forsøke mediaportal? Det er lagt til en funksjon som skal skifte hz automatisk ettersom hva slags materiale du ser på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med alle slags oppløsninger... har en 42pv70, så bruker for det meste 1024x768 hvis jeg ikke husker feil

Holder på å pusse opp huset, har derfor ikke tid til å prøve å feile med forskjellige program/codec for øyeblikket

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme tv. På min maskin kjører jeg 1360x768 og tilpasser bildet i nvidia eller atis kontrollpanel. Vanlige tvsendinger er 50Hz(pal) og HD er 24Hz. Hvis du kjører en oppløsning med 60Hz vil vanlige tvsendinger hakke. Jeg har brukt 50Hz på HD og skal innrømme at jeg ser ikke forskjell på 50Hz og 24Hz på min tv..

Du kan jo også prøve med en annen codec som ffdshow og se om det kan ha noe for seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •