Hakkete tv titting i media portal med canal digital (kabel)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakkete tv titting i media portal med canal digital (kabel)

Hei.

Satt opp en maskin med terratec cinergy c hd med ci. Opplever at all tv-titting blir hakkete (lyd og bilde), har forsøkt Windows XP Pro, Vista og Windows 7 og problemet går igjen på alle operativsystemene. Vanlig videoavspilling fungerer fint.

Har sjekket litt og noen har snakket om disse problemene i kombinasjon med Asus M3N78-EM hovedkortet jeg har tatt i bruk. Har forsøkt å kun bruke drivere lastet ned fra asus og drivere fra nvidia, som skal ha hjulpet noen med drivere fra asus, men ikke i mitt tilfelle.

Er det noen som har erfaringer med dette? Forslag til løsning? Har ikke spesielt lyst til å legge inn de forskjellige operativsystemene flere ganger nå, og feilen oppstår uavhengig av operativsystem med media portal.

Hjelp....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wabble
    Hei.

Satt opp en maskin med terratec cinergy c hd med ci. Opplever at all tv-titting blir hakkete (lyd og bilde), har forsøkt Windows XP Pro, Vista og Windows 7 og problemet går igjen på alle operativsystemene. Vanlig videoavspilling fungerer fint.

Har sjekket litt og noen har snakket om disse problemene i kombinasjon med Asus M3N78-EM hovedkortet jeg har tatt i bruk. Har forsøkt å kun bruke drivere lastet ned fra asus og drivere fra nvidia, som skal ha hjulpet noen med drivere fra asus, men ikke i mitt tilfelle.

Er det noen som har erfaringer med dette? Forslag til løsning? Har ikke spesielt lyst til å legge inn de forskjellige operativsystemene flere ganger nå, og feilen oppstår uavhengig av operativsystem med media portal.

Hjelp....
    Kjører du 50hz oppløsning ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke codecs bruker du til tv ?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Kjører du 50hz oppløsning ?
    Ja og nei, har forsøkt med 50 og 60 Hz.

Kjører 720P oppløsning pga lesbarheten i systemet generelt ellers, men har også forsøkt med 1080p/i.

Codecene jeg bruker er ffdshow (libav), cyberlink og det andre som følger med i k-lite. Har forsøkt med en del forskjellige.

Er det noen nyere codecer jeg kan prøve fra powerdvd f.eks? Lest at noen mener denne ihvertfall bør brukes, vet ikke om cyberlink codecen fra k-lite er den siste powerdvd codecen.

Takk for svar, håper dere har noen gode råd

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ric
    hvilke codecs bruker du til tv ?
    Ser ut til at litt oppdatering av drivere og endring av codecer fungerte godt.

Det hakker fortsatt en sjelden gang, men nå er det betraktelig mindre. Er det noen kjente typiske finjusteringsmåter som kan løse opp i slike småproblemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du tv kortet til å funke? Scanner med både canal digital mapped og digital unmapped, men får ikke opp noen kanaler? Forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •