Når får vi full EPG i MediaCenter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når får vi full EPG i MediaCenter?

Det har sikkert vært opp til diskusjon mange ganger, men tar det opp igjen allikevel.

Jeg kjører i dag Vista MediaCenter med TV Pack 2008 + FloppyDTV kort og Canal Digital.

Microsoft tilbyr EPG data for mange av kanalene i grunnpakken, men ikke for f.eks. NRK3, FEM etc. pluss alle de nye HD kanalene (DiscoveryHD, SilverHD etc.)

TV-pack skulle tilby EPG data gjennom DVB strømmen, men dette fungerer dårlig i praksis. Kun gjeldende og neste program vises i guiden, og i tillegg må tuneren innom frekvensen for å hente dataene. Selv om jeg har 3 tunere, er det kun de aktive tunerne som henter guide data, ikke tunere som er "idle".

Nå går det mange bra programmer på kanaler som ikke ligger i guiden og det er ikke enkelt å legge inn opptak av disse.

Så, kan noen i MS (OWN?) pushe på slik at vi får bedre dekning i MS guiden?
    Kan noen i Canal Digital finne en løsning slik at vi får mer enn 2 programmer for hver kanal?
    Er det samme problem i Windows 7 for dere som har prøvd?
    Finnes det noen gode 3.parts løsninger som fungererer BRA (serie opptak, korrekt merking av kategori etc.)?

Utrolig at ikke det har blitt noe bedre de siste 3 årene jeg har hatt MediaCenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterer meg over det samme..

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    TV-pack skulle tilby EPG data gjennom DVB strømmen, men dette fungerer dårlig i praksis. Kun gjeldende og neste program vises i guiden, og i tillegg må tuneren innom frekvensen for å hente dataene. Selv om jeg har 3 tunere, er det kun de aktive tunerne som henter guide data, ikke tunere som er "idle".

...

Kan noen i Canal Digital finne en løsning slik at vi får mer enn 2 programmer for hver kanal?
    Canal Digital sender en hel uke med programdata over DVB, så det er faktisk Microsoft som må lage en bedre løsning for håndtering av dette. F.eks å cache alle data slik en hver "simpel" set-top-boks gjør ;-)

Dette er forøvrig diskutert opp og i mente under den såkalte "FAKTA" om RiksTV og Windows Media Center-tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Canal Digital sender en hel uke med programdata over DVB, så det er faktisk Microsoft som må lage en bedre løsning for håndtering av dette. F.eks å cache alle data slik en hver "simpel" set-top-boks gjør ;-)
    Ok, fant et svar fra OWN her: http://avforum.no/forum/generell-htp...ml#post1023938.

Funker dette bra i f.eks. MediaPortal ved å hente EPG fra DVB strømmen?
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    Dette er forøvrig diskutert opp og i mente under den såkalte "FAKTA" om RiksTV og Windows Media Center-tråden.
    Synes ofte at store tråder blir uoversiktelige, derfor startet jeg denne for å belyse problemet.

Så kom igjen Microsoft, fiks dette til Windows 7 i det minste. TV Pack var vel beregnet for det amerikanske og japanske markedet, Windows 7 gjelder for hele fjøla, også Norge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •