Feil under avspilling av iso-filer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil under avspilling av iso-filer

Hei.

Jeg holder på å rippe inn DVDsamlingen min på 500+ DVDer. Jeg kjører et raid 5 med fire 1TB disker (jada, jeg er klar over at jeg snart går tom for plass ). Any DVD og DVD Decrypter gjør jobben og de blir rippet inn som iso-filer.

Innimellom dukker det opp en sær feil. Når jeg spiller av iso-filen via Daemon og Windows Media Center (Vista Ultimate) hender det, gjerne ifm kapittelbytte, at en annen film bryter hakkete inn (det skjer selv om jeg bruker Daemon+Windows mediaplayer også).
    Det går ikke ann å se resten av filmen, det er akkurat som om dataene på filmen jeg satt å så på har blitt overskrevet av en annen, det er alltid den samme filmen som bryter inn på samme sted. Når jeg sjekker den aktuelle filmen som har kuttet inn, er den helt i orden.

Det viser seg at det skjer med ganske mange, og den eneste kuren er å rippe de inn på nytt. Dette er både tungvindt og ergelig. Når jeg har rippet de inn, flytter jeg dem til et eksternt lager. Dermed må jeg hente, rippe og transportere dem. You get the point...

Jeg trodde først at det kanskje var fordi at jeg rippet tre DVDer på samme tid, men problemet fortsatte etter at jeg gikk over til å brenne en av gangen.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes??

Mvh
    Frustrert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner problemet ditt. Har sett nesten det samme problemet med PowerDVD. Ved kapittelbytte, dukker problemene opp. Lyden fortsetter, men filmen går i loop. Vi har en teori om at det gjelder ATI 4xxx serien av grafikkort. Sjekk en (kort) diskusjon på Cyberlink-forumet. Jeg har kun sett problemet med Blu-ray ISO.

-Jørn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit:
    :-) lese hele posten før jeg svarer :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a0379
    Er det noen som vet hva dette kan skyldes??

Mvh
    Frustrert
    Nei, men jeg så det samme problemet på en Vistamaskin jeg satte opp nylig.
    Det skjer ikke på min Vistamaskin, ingen av XP-maskinene og har heller ikke merket det på Win-7 (enda).
    På den aktuelle maskinen hadde jeg også problemer med å spille av ISOfiler generelt, aner ikke hva det kom av.
    Den hadde et GeForce9400GT kort, så det er nok ikke grafikkprossessoravhengig

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hawthorne
    Skjønner problemet ditt. Har sett nesten det samme problemet med PowerDVD. Ved kapittelbytte, dukker problemene opp. Lyden fortsetter, men filmen går i loop. Vi har en teori om at det gjelder ATI 4xxx serien av grafikkort. Sjekk en (kort) diskusjon på Cyberlink-forumet. Jeg har kun sett problemet med Blu-ray ISO.

-Jørn
    Hei og takk for rask tilbakemelding.

Problemet mitt er dessverre ikke som du beskrev det. Det er ikke slik at lyden fortsetter mens filmen går i loop.
    Det som skjer er at filmen jeg opprinnelig så på blir helt erstattet av en annen film, akkurat som om den bryter inn. Den nye filmen som bryter inn er hakkete og stopper gjerne opp.

Eksempel: Jeg sitter å ser på film A. Så kommer jeg til kapittel X og der bryter en hakkete utgave av film B inn. Jeg stopper filmen og prøver igjen. Da skjer nøyaktig det samme på samme sted, film B bryter inn.
    Så sjekker jeg film B, den er helt i orden.

Dette skjer ikke med alle filmene mine, bare en liten andel, de fleste lar seg spille av helt fint, så det er en tilfeldig feil.
    Min teori er at dataene til iso-filen til film B, har på ett mystisk vis skrevet over noen av dataene til iso-filen til film A.

Alle forslag mottas med stor takknemlighet.

Fremdeles Frustrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle forslag mottas med stor takknemlighet.
    Har du testet ISO'ene på en annen maskin? Prøv evt. med Virtual Clone Drive i stede (SlySoft Virtual CloneDrive) for daemon tools. Det høres jo veldig rart ut at filene dine går i stykker.

-Jørn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksempel: Jeg sitter å ser på film A. Så kommer jeg til kapittel X og der bryter en hakkete utgave av film B inn. Jeg stopper filmen og prøver igjen. Da skjer nøyaktig det samme på samme sted, film B bryter inn.
    Så sjekker jeg film B, den er helt i orden.
    Det er nøyaktig det problemet jeg hadde, men ISO-filene fungerer helt topp på alle andre maskiner enn den ene Vista-maskinen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hawthorne
    Har du testet ISO'ene på en annen maskin? Prøv evt. med Virtual Clone Drive i stede (SlySoft Virtual CloneDrive) for daemon tools. Det høres jo veldig rart ut at filene dine går i stykker.

-Jørn

Nå har jeg testet filene som virket som om de var defekte med Virtual Clone Drive, og da er de helt i orden :lol:

Takk for alle tipsene.

Mvh
    Ikke lenger frustrert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •