Mediaportal offisiell tråd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 129
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaportal offisiell tråd.

Hei.

Tenkte det hadde vert nyttig med en offisiell tråd angående MediaPortal.

MediaPortal turns your PC / TV into a very advanced MediaCenter / HTPC. Our software allows you to listen to your favorite music & radio, watch and store your videos and DVDs, view, schedule and record live TV as a digital video recorder and much much more. You get MediaPortal as Open Source software. This means you can help in developing MediaPortal or tweak it for your own needs with lots of innovating plugins from our great community.
    Skulle gjerne likt å vist hvilken plugins/codec folk bruker, og gjerne hvordan dei har valgt å styre PCen/komponentene sine.

Jeg bruker per dags dato bare MP-TVSeries som plugin.

Ellers så styrer jeg Mediaportal ved hjelp av mus/tastatur, men jeg håper å få til en løsning enten med Harmony 1000 eller Pocket PC, har en PPC som per dags dato styrer f.eks Windows media player ved hjelp av NetRemote, men har ikke fått denne til å fungere med MediaPortal

NetRemote from Promixis is the ultimate in 2-way remote control using your Pocket PC or any Windows computer. Unleash your digital media library and control your computer and home automation systems wirelessly! Using NetRemote and your WiFi-enabled Pocket PC or any networked Windows computer, you will have full control of your digital media from anywhere in your house. With the NetRemote IR library, you can replace all of your remote controls with a Pocket PC.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar friheten og kopiere inn det "Okay" sa i en annen tråd.

Spill av .rar i MediaPortal - den enkle måten

Watch .rar files "My videos" - the easy way! - MediaPortal Forum

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moving Pictures er et must!

Ellers bruker jeg IR Server Suite, YouTube + YouTube.fm (siste er det en del bugs med).

Dersom man instalerer StreamedMP skinnet følger TVSeries og MovingPictures med.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moving Pictures virker jo lovende, ser at det er samme konseptet som med TV series, bare med filmer.. Dette må jeg teste ut når jeg for sjangs.

Hvordan fungere IR server suite, og hvilken hardware bruker du?
    Har du vurdert å gå over til noe annet en IR, feks Wifi eller blåtann?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT. Fjernet sitatet mitt, trykket med en feil på "Siter" på meg sjølv instedenfor "Endre"

Da har jeg fått prøvd Moving Pictures.
    Må bare få sakt noen få ting. Installasjon gikk smertefritt, den fant infomasjon om alle filmene mine automatisk(Noe ikke standard løsningen til MediaPortal gjorde) Og i tilleg virker det fantastisk å bruke samtidig som det er ser unektelig fint ut .

Men er en ting jeg kunne tenkt meg, plugin for Spotify. Hadde ikke gjort noe om reklamen hadde blitt intrigrert med heller..

Newcomer Lydia Nal sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moving pictures med netgear readynas

Hei.
    Hvordan får jeg moving pictures til å finne min nas?
    Når jeg går til config for å legge til filmer som jeg har lagret på nasen,
    kommer den ikke opp som valg.
    Hvordan gjør jeg det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det ekstremt liten aktivitet.

Bruker de fleste xbmc kanskje?

Uansett. Jeg bruker pr dags dato Mediaportal 1.1.0 sammen med streamed mp. Sistnevnte er et bra skin som legger inn moving pictures og tv-series som stander.

Av codecs bruker jeg kun SAF pakken som gjør at jeg får sett tv og filmer av alle formater uten noen som helst antydning til lagg. Filene starter umiddelbart, så jeg er kjempe fornøyd.

Eneste ulempen med Mediaportal kontra xbmc er konfigureringsdelen. xbmc er MYE enklere å sette opp, og her har mediaportal MYE og lære i fra xbmc.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med mediaportal, og får jeg på plass et tv-kort til nå i pcen ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å bytte ut denne løsningen med det første, i så fall må det bli fordi xbmc klarer å overbevise meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt MediaPortal i de 2 siste årene. Siste versjon funker veldig stabilt for meg.
    SAF løser det meste i forhold til codecs heldigvis. Av plugins kjører jeg:
    -Moving Pictures
    -TV series
    -Online Videos
    -Showtimes
    -Infoservice
    -Last FM radio
    -Youtube.fm
    -Fan art handler
    -Radiotime
    -Media Slayer

Skin: veksler mellom Maya og Black Glass, lander vel på Maya,
    som ser ut til å bli standard skin i MediaPortal.

Til TV har jeg dedikert server med 4 DVB-S2 kort. Kan faktisk ta
    opp på 8 kanaler samtidig. Har litt problemer med kanalskifte,
    en sjelden gang så blir det svart skjerm. Men det kan skyldes at
    naboens strømkabel henger foran parabolen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er radiotime, showtime og media slayer?

Hvordan gjør du det med epg? Benytter du deg av web epg som følger med i mediaportal, eller har du lagt inn en annen løsning her? Plager meg at jeg ikke får epg på diverse kanaler som tv2 sport 1-4 osv.

Lurer også på om du har testet for the record?

For The Record

Skal gjøre det samme som den innebygde tv-server, bare enda flere funksjoner med hensyn til opptak og fjernstyring av opptak.

Skal se på de skinene du bruker, se hvordan de er mot streamed mp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radiotime gil tilgang til en enorm mengde webradiostasjoner.
    Showtimes gir en oversikt over hvilke filmer som går på din lokale kino,
    trailers blir lastet ned i mov format.
    Media Slayer ripper CDer og DVD, bruker det mest til CDer.

Anbefaler Maya, selv om man må sette opp Basic Home screen med det
    medfølgende plugin. Men siden det gir full valgfrihet i valg av hovedmeny
    og undermenyer så blir det veldig brukervennlig synes jeg.

Jeg laster ned EPG fra "Visjon Norge", "EPG3 Ota" og "EPG3 Resup", ved
    å velge kun de kanalen i TV Epg grabber. Dette gir 6 dagers EPG, på de
    kanalen3 jeg ser på i allefall. Kan sjekke om TV2 sport kanalene er med.

Har sett litt på 4TheRecord tidligere, men kanskje på tide å ta en titt til!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du vil se en annen config i MP2, ja

Det er mange konfigureringsmulighet i MP - kanskje vel mange, bil noen mene. Selv liker jeg å ha så mange muligheter som mulig.

Har selv gått fra BG Nova skin til Maya (via StreamedMP). Bruker SVN-versjonen av Maya, og liker det god - dog er jeg ikke fan av Basic Home Screen, og vil aktivt søke å byye den ut.

Laget en mockup om hvordan jeg kunne tenke meg det her: Request ::: Multi level basic home - MediaPortal Forum

Har ikke andre plugin enn det som følger med MP + de som følger med StreamedMP (en god grunn for å installere skinnet )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT:

Du velger inne i epg delen av mediaportal at de nevnte kanalene skal det hentes epg for, og da henter den for alle kanalene?

Er det mulig å få home screen i maya på samme måte som i streamed mp der en kan konfigurere selv hva en vil ha osv?

Okay:

MP2 er vel fortsatt langt unna?

Er ikke mye de trenger legge med ved enkel konfigurasjon. Legge til ønskede mapper, saf eller lignende integrert, søk av tv-kanaler og andre grunnleggende ting som en får tilgang til inne i programmet med bra UI.

Avanserte muligheter må selvsagt være på plass slik at en kan justere på samme måte som i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet ut Maya og x-factor som skin, og ser der er mye som har skjedd siden sist jeg prøvde forskjellige skins til MP. Nå sliter jeg i grunn mest med å klare å bestemme meg for hvilket jeg liker best av disse to og streamed mp. Alle har sine fordeler/ulemper. Med maya og x-factor har en disse "underkategoriene" på hjem skjermen som jeg likte veldig godt, samt "on now" på tv-delen ser mye bedre ut med disse to.

Mediaportal har virkelig blitt bra og stabilt nå, og det eneste det står på nå er en enklere måte å konfigurere det på.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    HT:

Du velger inne i epg delen av mediaportal at de nevnte kanalene skal det hentes epg for, og da henter den for alle kanalene?
    Velger de kanalene jeg nevnte ja, og fjerner kryss for
    "Store data only for the selected channels"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe bra, takker så mye for svar.

Noen som vet hvordan jeg kan endre hva harmony fjernkontrollen eller mve fjernkontrollen gjør når jeg trykker på my videos? Vil ha den direkte inn i moving pitcures da og ikke i my movies.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^ svart i annet forum.

Vedr. MP2,m så er det nok en stund til det kan overta MP1, ja. Har begynt å skyte fart nå, og tror det vil ta mye mindre tid før det kan kalles stabilt i fra det blir utgitt. Tror også det kan bli raskere å utvikle plugins - og skins (siste er noe komplisert).

SAF blir aldri en del av MP2

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører nå MP 1.1.0 Final, med Moving Pictures, TV-series og Online videos.
    Dette fungerer upåklagelig på Win 7 32.
    Jeg har 3TB med diskplass, og kjører med et ATI 5xxx skjerm/lydkort som streamer lyd og bilde ut på HDMI.

Jeg har også 2 DVBS/S2 kort i PCen (Singleseat), ett Terratec Cinergy S2 og ett Floppy DTV/SCI kort. (Terratec til test, etter at et Floppy S2 kort ble defekt).

Det er vel TV-biten jeg har slitt mest med i alle de årene jeg har hatt MP.
    Jeg fikk aldri Conax-cammen til å bli stabil med Floppy-kortet (kanskje kortet som er problemet), så i dag kjører jeg en litt annen løsning (fås på forespørsel, PM) som jeg forstår man ikke skriver om i dette forumet
    Men har fremdeles problemer med å få TV-biten stabil nok. Det er nok ikke Mediaportal sin feil ;-)

Jeg har også MP clienter installert på barnas pc-er, slik at de når alle filmer, bilder og musikk. Dette er de svært fornøyd med. Når TV-servicen er i godlune, kan de også se TV over nettverket.

Jeg ripper alle Blu-Ray filmene mine til MKV, og etter å ha eksperimentert i ÅREVIS med codecer, splittere etc etc, installerte jeg Shark007-codec pack. Nå fungerer DVD, rippet DVD og alle andre formater supert fra Moving Pictures. Å imponere besøkende med Moving Pictures er IKKE vanskelig!

Jeg får til og med DD HD og DTS HD formatene streamet til Surround-forsterkeren min, slik at jeg nyter HD-surround på de rippede Blu-Rayene. Det eneste jeg sliter med her, er å vise subtitles. Noen som har tips?

Når TV-biten virker (og det gjør den jo 75% av tiden), ser jeg HD-tv og SD-tv like godt, og uten lagg. Det hele funker kjempefint, bare CAM-løsningen blir stabil.

Jeg gleder meg veldig til MP2 kommer, og håper TV-biten blir enklere å hanskes med. IMO er det TV-biten som er MPs styrke! Bare ikke *anal-*igital finner på noen sprell i mellomtiden :?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å sette inn to tv-kort i serveren her i hus, så la to pcer koble seg opp til denne for å se tv osv.

Men hvordan er stabiliteten på dette mot å ha et dedikert tv-kort i pcen en bruker til å se tv?

Får jeg det til så blir det da server med to tv-kort. En stuepc og en soveromspc som begge henter tv osv fra serveren.

I utgangspunktet bør jo dette være mer stabilt enn en å ha det på en pc som settes i "sleep" hver gang den ikke er i bruk, men hvordan det er i praksis aner jeg ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt MP over lengre tid og er veldig fornøyd med løsningen (XFactor, Moving Pictures, OnlineVideos, TV Series, My Music, FanArtHandler).

Om ikke lenge skal jeg ha noen mnd. permisjon og har da lyst til å se om jeg får TV til å fungere og har noen spørsmål:

1) Er TV i MP så stabilt at min kjære sambo ikke kaster med ut om jeg erstatter dekoderen fra Canal Digital (kabel) med MP?
    2) Hva trenger jeg av HW? Kom gjerne med tips til konkrete produkter som fungerer godt i MP under Win XP.
    3) Jeg ønsker å benytte MP som opptaker. Endrer dette kravene til HW?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. MP er svært stabilt nå, så jeg mener det skal gå bra
    3. Ikke annet enn mer HDD plass. Anbefaler egen TV-server.

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •