Mediaportal offisiell tråd. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 129
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er 1.1.4 jeg har. Har også prøvd å legge inn nyere versjon av Streamed MP.

Tenkte jeg skulle legge inn MP på nytt i kveld, har 1.2.0 Beta, og synes den er litt ustabil. Tror jeg legger inn siste stabile versjon. Håpe problemet med Moving Picture ordner seg også da

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å tester for the record til tv-delen, men den nekter å søke inn kanalene som ligger på 290 000, noe som gjør at en del kanaler jeg ønsker ikke dukker opp.

Noen tips her?

Lurer også litt på hva innstillinger en bør gå løs på her og hvordan epg bør settes opp.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bare at kanalene kommer opp som unknown?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk frem alle kanalene til slutt, vet ikke hva som gjorde forskjellen.

Men sliter med å få det til ved bruk av for the record.

Noen tips her?

Bør jeg fjerne tv-server delen helt i fra mediaportal?

Hvordan får jeg til skikkelig epg med for the record? Den henter bare nå og neste program, og finner ingen sted jeg kan spesifisere at den skal hente all info i fra en kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Fikk frem alle kanalene til slutt, vet ikke hva som gjorde forskjellen.

Men sliter med å få det til ved bruk av for the record.

Noen tips her?

Bør jeg fjerne tv-server delen helt i fra mediaportal?

Hvordan får jeg til skikkelig epg med for the record? Den henter bare nå og neste program, og finner ingen sted jeg kan spesifisere at den skal hente all info i fra en kanal.
    Er det noe spesiell grunn til at du bruker for the record? Funker ikke tv serveren til mp greit da? Når det gjelder EPG så er det Silver kanalensom funker her i huset for full epg(canal digital kabel

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I all hovedsak bare for å lære noe nytt, men så er jo noen av funksjonene som følger med nyttig å ha. Administrere opptak via nettet, streaming av tv og opptak til alle mobile enheter, samt at tv-server mister kontakt med tvkortet mitt helt uten grunn for tiden, mens i for the record er ikke det noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at det fantes så mange funksjoner i for the record, kanskje jeg må ta en kikk på det. Hvilken versjon av mp bruker du?

Bruker 1.22 her uten noen problemer av noe slag, det har vært 100% stabilt etter at jeg oppgraderte maskinvaren fra Intel Atom basert til Intel Core i3 basert maskin. Den oppgraderingen er det smarteste jeg har gjort, det ble en helt annen opplevelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke codec bruker dere under tv-delen? Husker ikke hvilke jeg brukte tidligere, og nå når jeg satt opp maskinen på nytt sliter jeg med at tvdelen hakker på hd-kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hvilke codec bruker dere under tv-delen? Husker ikke hvilke jeg brukte tidligere, og nå når jeg satt opp maskinen på nytt sliter jeg med at tvdelen hakker på hd-kanaler.
    Jeg bruker SAF 6.03 SAF v6 (based on LAVF) | MediaPortal Forum

Last ned nyeste versjon av SAF, send en PM til Hoborg(utvikleren)for å få låst opp SAF og følg de innstillingene som står på siden jeg linket til, da skal det fungere.
    Hva slags maskinvare kjører du på?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg bruker SAF jeg også, men har vel en relativt gammel utgave tenker jeg. Men siden det virket før jeg fjernet MP så skal det jo virke nå også, så problemet er bare å få kabalen rundt codecs til å gå opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arg, det vil seg ikke!

Klarer ikke helt å finne ut hva som er grunnen til at HD kanalene hakker her hos meg.

Har prøvd masse forskjellige codec, men resultatet er det samme. Et svakt hakk hvert tredje sekund på alle HD kanaler.

Det er kun ved live tv dette skjer. Kjører fint mkv i 1080p uten problemer, men så snart det er over på live tv så er vi i gang igjen.

Så jeg lurer på om dette er et codec problem, eller om det er med tv-server problemet ligger?

Kanskje det er skjermkort eller tv-kort?

Noen som har en ide hva som kan være problemet?

Asus P5E-VM HDMI
    CPU Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
    2 GB Ram
    Ati Radeon HD 5450
    Floppy DTV tv-kort

Bruker cyberlink pdvd12 codec på mpeg2 og h264, og microsoft sin audio codec. Har prøvd stort sett alle mulige kombinasjoner av codecs uten at det har gjort noe forskjell.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppfriskningshastighet kjører du med? TV her til lands er 50Hz, så hvis du f.eks. har stilt inn skjermkortet på 24Hz eller 60Hz vil du oppleve det som "rykkete". Men hvis det bare gjelder HD-kanaler er det jo litt rart. Har du forsøkt å skru av/på HW-aksellerasjon og sett om det utgjør noen forskjell?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer dynamic refreshrate med TV også?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hvilken oppfriskningshastighet kjører du med? TV her til lands er 50Hz, så hvis du f.eks. har stilt inn skjermkortet på 24Hz eller 60Hz vil du oppleve det som "rykkete". Men hvis det bare gjelder HD-kanaler er det jo litt rart. Har du forsøkt å skru av/på HW-aksellerasjon og sett om det utgjør noen forskjell?
    Med hw-aksellerasjon av så hakker vanlige mkv filer også, så den må jeg ha op

Har ikke gjort noe under Refreshrate, hva innstillinger bør jeg sette her?

Synes uansett det er veldig rart at mkv filer på 20 GB i full HD kjører uten antydning til hakking, men så snart jeg er over på tv og hd kanaler så får jeg den irriterende "nappingen" jevnt over.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p MKVer er vel gjerne i 24Hz (eller 23.976Hz), mens vanlig TV i Norge som sagt er 50Hz (PAL). Så hvis det er mismatch mellom bilderaten på video-materialet og oppfriskningshastighet på TVen kan man godt ha en rykkete opplevelse uten at det har noe med ytelse å gjøre. Men hvis du ikke opplever samme problem på live tv i SD må det nesten skyldes noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krysset av for et valg under refreshrate, så nå endrer den alt etter hva type film jeg ser. Se litt senere om det utgjør noen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er det samme som jeg slet med tidligere. Hadde da en maskin med atom A330 prosessor. Prøvde lenge å få det å funke med diverse kodeker og andre ting uten å lykkes. Til slutt så oppgrasderte jeg maskinen og vips så var alle problemene borte. Info om oppgraderingen kan du lese om her: (OPPDATERT IGJEN)Da var det på tide med ny HTPC - Forum - Hardware.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men systemet mitt er mer enn bra nok til å kjøre alt jeg ønske uten problem, så problemet er ikke der vil jeg tro. Kanskje jeg skal teste å bruke den integrerte grafikkløsningen fremfor eget skjermkort og se da. Om ikke det hjelper så er jeg ganske sikker på at det er en av to ting.

1) Tv-kort
    2) Ett eller annet jeg har rotet til under installasjonen av windows 7og programmer i ettertid.

Nytt tv-kort er relativt dyrt for det jeg ønsker, så det utgår. Så da blir det å å fjerne en del som ligger på maskinen av programmer og se om det hjelper, eventuelt legge inn alt helt i fra grunn av.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det virker rart at det er tv-kortet, om det da ikke er veldig gammelt. Hvor gode er signalene ved det tv-uttaket?

Hos oss "oppgraderte" CD kabelnettet så alle fikk dårligere signal. Happy days. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du discontinuities når du ser på live-tv?
    Er det samme rykking ved avspilling av opptak?

Hadde et lignende prob. med alt av tyngre HD materiale. Feilsøkte mye og problemet lå mest sannsynlig i en av oppgraderingene jeg hadde gjort av front-end klienten. Når jeg erstattet mediaportal.xlm fila med en fra en nyinstallasjon så fungerte avspilling fint.

Treg disk eller def disk hvor timeshifting folder ligger på kan ha lignende effekt på live-tv/opptak. Sjekk også at cached write er aktivt på disken.

Er selv avhengig av dynamic refresh rate for avspilling av det meste uten rykking eller micro stutter. Skru gjerne på litt info der for å se at MP setter riktig refr.rate. Dobbeltsjekk også på skjerm at du får korrekt refr.rate inn.
    Som tidligere nevnt av nilsga, det kan høres ut som det ligger der når det skjer hver 3. sec.

Har to front-end, en Zotac GF9300-K-E med core2duo E7500 CPU og integrert Geforce 9300 skjermkort. (XP SP3 OS)
    Den andre er en Zotac Zbox HD-ID11, Atom D510 og Ion GPU basert liten sak. Kjører på Win7.

Begge kjører MePo v.1.2.3 med StreamedMP skin, Moving Pic, TV-Series, Online videos, IFC, SAF Unlocked, + +

Avspilling av all materiale fungerer uten problemer på begge to. Også 1080p.
    I bruk (oppstart, bla i menyer, etc.) så er Zbox'en tregere enn den full size htpc'en. Men når avspilling først er i gang er det ingen hakking eller treghet i video eller lyd.

Lykke til

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •