Mediaportal offisiell tråd. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 129
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mariusau
    Jeg har kjørt MP over lengre tid og er veldig fornøyd med løsningen (XFactor, Moving Pictures, OnlineVideos, TV Series, My Music, FanArtHandler).

Om ikke lenge skal jeg ha noen mnd. permisjon og har da lyst til å se om jeg får TV til å fungere og har noen spørsmål:

1) Er TV i MP så stabilt at min kjære sambo ikke kaster med ut om jeg erstatter dekoderen fra Canal Digital (kabel) med MP?
    2) Hva trenger jeg av HW? Kom gjerne med tips til konkrete produkter som fungerer godt i MP under Win XP.
    3) Jeg ønsker å benytte MP som opptaker. Endrer dette kravene til HW?
    1) Så lenge pcen står på konstant er det stabilt. Ved "sleep" og "resume" så må jeg nesten alltid starte maskinen på nytt for å få tv-kortet opp å gå igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Jeg trenger tv-kort og kortleser. Forslag til hvilke?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har et bra forslag om hvordan bruke Cyberlink PowerDVD i MP med StreamedMP?

Får det til, men synes det er utrolig tungvindt!

Finner ikke ut hvordan jeg lager snarvei til i MP.
    Må sette disk inn og ut for spille av.
    Får ikke lyd i Cinema Mode i PowerDVD, og det er jo den som absolutt ser best ut og er mest funksjonell med fjernkontroll.
    Lett måte å komme tilbake til MP igjen under avspilling, samt enkel måte å returnere til film igjen fra MP uten å slå av MP.

Noen som vet hvor jeg endrer side som MovingPicture laster ned informasjon fra også? Og som er bedre en den som er standard? Sliter med å finne noen av filmene våre.

Mvh

Magnus Høve

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusau
    Høres bra ut. Jeg trenger tv-kort og kortleser. Forslag til hvilke?
    Jeg benytter meg av Digital everywere sitt floppyDTV kort sammen med cam. Dette virker egentlig veldig bra etterhvert, men sliter innimellom med at jeg kun får feilmeldinger etter maskinen har vært i sleep, og da må en omstart til.

Jeg har lyst å prøve meg på et slikt kort:

TERRATEC H7 USB HD DVB-T/DVB-C MOTTAKER - Spesifikasjoner

Rett og slett fordi jeg da kan gå over til en mini-pc og fortsatt ha tv, samt jeg har lyst å finne ut om det er mitt nåværende tv-kort som er problemet eller om det er tv-server som ikke klarer overgangen fra "sleep" til på.

Av hardware så vil jeg nok uansett anbefale deg et skjermkort som tar for seg alt av dekoding av HD, og som da sender lyd og bilde ut via hdmi. Slik får du enten integrert i hovedkortet eller et eget kort til rundt 500 kr.

Lagringsplass er jo bra og ha dersom du skal ta opp mye.

Skal du ta opp fra en annen kanal enn den du ser på så trenger du flere tv-kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 stk. Terratec Cinergy C PCI HD CI.
    De virker fint på CD sitt kabelnett.
    Kan anbefales.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norseman101
    Jeg har 2 stk. Terratec Cinergy C PCI HD CI.
    De virker fint på CD sitt kabelnett.
    Kan anbefales.
    Du har ingen problemer med feilmeldinger? Failed to start graph, kanalen er kodet, ukjent feil osv?

Hvordan er de kortene på HD. Sist jeg hadde et slikt kort så hakket det helt forferdelig på HD kanaler, men mulig dette er blitt bedre med nyere firmware.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forresten komme med et tips til dere som bruker mediaportal og canal digital kabel.

Frem til nå har jeg brukt mye tid på å sette opp web-epg osv, og det har alltid vært enkelte kanaler som manglet. Det er tungvindt å sette opp, og tar mye unødvendig tid.

Så nå når jeg la inn MP på nytt på maskinen her hjemme så droppet jeg hele web-epg og andre epg plugin, og krysset heller av under epg for kanalene på SVT1. Pass på og ikke kryss av for "lagre epg kun for valgt kanal".

Uansett, etter ca ti min hadde jeg full epg på absolutt alle kanalene for 8 dager frem i tid, og den oppdaterer seg jevnlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86

Noen som vet hvor jeg endrer side som MovingPicture laster ned informasjon fra også? Og som er bedre en den som er standard? Sliter med å finne noen av filmene våre.

Mvh

Magnus Høve
    Gå inn på moving picture, importer settings og helt neders står der data source.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Du har ingen problemer med feilmeldinger? Failed to start graph, kanalen er kodet, ukjent feil osv?

Hvordan er de kortene på HD. Sist jeg hadde et slikt kort så hakket det helt forferdelig på HD kanaler, men mulig dette er blitt bedre med nyere firmware.
    Har hatt problemer som du beskriver ovenfor, men det kan tilsynelatende se ut til å forandre seg fra versjon til versjon av MP.

På HD fungerer kortet utmerket. Dersom det hakker så kan det være mangelfull hardwarestøtte ifm. HD dekoding. Jeg kjører MP TV service på en egen server og har en AS Rock ION 330 BD som klient. Og der vises alle kanaler helt utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Terratec H7/Canal Digital kabel TV og det fungerer helt perfekt sammen med Mediaportal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forresten komme med et tips til dere som bruker mediaportal og canal digital kabel.

Frem til nå har jeg brukt mye tid på å sette opp web-epg osv, og det har alltid vært enkelte kanaler som manglet. Det er tungvindt å sette opp, og tar mye unødvendig tid.

Så nå når jeg la inn MP på nytt på maskinen her hjemme så droppet jeg hele web-epg og andre epg plugin, og krysset heller av under epg for kanalene på SVT1. Pass på og ikke kryss av for "lagre epg kun for valgt kanal".

Uansett, etter ca ti min hadde jeg full epg på absolutt alle kanalene for 8 dager frem i tid, og den oppdaterer seg jevnlig.
    Det du sier her virker interresant, har selv noen timer med oppsett av WebEPG.

Krysset du bare av på å hente EPG fra SVT1? Eller har jeg misforstått?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sent svar, varslingen fra denne tråden har vist gått meg hus forbi.

Ja det stemmer. På tv-server config har jeg gått inn på på DVB EPG, og her krysset jeg av kun på SVT1.

Pass på å IKKE kryss av for store data only for.....

Ulempen med dette er at info om programmene ikke blir like detaljer som ved bruk av web-epg, men enfår i det minste epg på alle kanaler.

Dere som har en dedikert maskin som står for tv-delen og sender dette videre til egne clients, hvordan fungerer dette? Er det stress å sette opp, porter som må åpnes osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar. Jeg har ikke fått varslingen som jeg trodde jeg skulle få så spørsmålet ble glemt fra min side.

Kommer helt sikkert tilbake med nye spørsmål etter hvert

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan virkelig anbefale måten jeg har fått EPG på. Krever ikke noe oppsett, det tar 10 sekunder å få til, og det gir EPG på alle kanalene de neste 7-10 dagene.

Web-epg er som sagt mer detaljert og gir flere dager, men det er et ork å sette opp, det gir ikke alltid info om sesong nummer og episode nummer på serier.

For min del brukes epg kun til å se hva som holder på og hva som kommer, aldri inn for å lese detaljert om det, så for meg virker dvb-epg mye bedre. Beste er vel kanskje en kombinasjon av web-epg og dvb-epg:-)

Men, er det noen her som har erfaring med å kjøre tv-server på et server OS, feks windows server 2008?

Hva trenger tv-server for å virke som den skal? mediaplayer? Direcx? noe annet? Og er dette ting jeg kan får på windows server?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDA støtte, noe som er mangelfult med server OS. Finnes (uofisieller) workaronds på MP forum

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har fått det til nå, eller nesten.

Får søkt inn kanaler og alt annet, men når jeg skal se på en av kanalene får jeg beskjed om at kanalen er kodet, og der står jeg fast.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ta opp fra en annen kanal enn den du ser på så trenger du flere tv-kort.
    Trenger jeg da to kort fra Canal Digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har en dedikert maskin som står for tv-delen og sender dette videre til egne clients, hvordan fungerer dette? Er det stress å sette opp, porter som må åpnes osv?
    Ingen porter må åpnes, bare legg inn navnet eller IP adressen til TV serveren i innstillingene på klient maskinene, funker som en drøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde jeg ikke fått channel is scrambled så hadde det fungert bra. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til på serveren når jeg får det til på de andre maskinene.

Skal prøve en gang til med 1.1.1 utgaven...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er forresten hastigheten når en kobler til en egen maskin som er tv-server?

Er det lengre oppstartstid, kanalbytte osv?

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •