Hei, er ganske fersk på akkurat denne delen av dataverdenen så vær tålmodig.

Har gått til anskaffelse av følgende produkt.
Slim USB Multimedia Remote Control fra butikken Teknikmagasinet.
Var i bunn og grunn ute etter USB IR øyet som fulgte med. Denne er merket IR 507 USB IR receiver og dukker opp som et HID device i device manager til Win XP.
Denne pakken fungerer selvsagt, men fjernkontrollen har begrensede muligheter. Likeså den medfølgende programvaren.

Problemstillingen er følgende. Jeg har lyst til å bruke min Logitech Harmony 525 som en fjernkontroll til å styre f.eks. Media Portal ved hjelp av dette IR øyet.

Akkurat nå vet jeg ikke følgende:
1. Hvordan få programmert fjernkontrollen til å oppføre seg som en MCE remote?
2. Hvordan få fjernkontrollen i MCE remote modus til å kommunisere til enten Media Portal eller Girder via det overnevnte IR øyet?
3. Trenger jeg Girder i det hele tatt eller er dette et kompliserende mellomledd?

Jeg har lest litt rundt, men det hele er litt frustrerende. Et drøss av forumtråder der ute som tar tak i enkeltproblemer men ikke helheten i et slikt oppsett. En god gjennomgang og forklaring av dette og løsninger hadde virkelig gjort meg glad. Eventuelt linker til gode og enkle HOWTOs.

Kan legge til at jeg klarte å bruke den medfølgende fjernkontrollen med Girder til å kontrollere Zoom Player.