3 problemer i nyinstallert XP MCE 2005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3 problemer i nyinstallert XP MCE 2005

1. Melding om at Windows Messenger ikke kan finnes dukker opp hver gang jeg starter Media Center.
    2. Zoom-funksjonen har forsvunnet. Hadde den før med samme skjermkort. Regner med at det er en innstilling. Leste et sted at det har med oppløsningen på skjermen å gjøre. Jeg kjører 720p.
    3. MCE-interfacet feiler ofte. Jeg trykker f.eks. på guide og så står det et stort videobilde og hopper i bakgrunnen mens det er et lite videovindu nede i hjørnet, men interfacet kommer ikke opp og jeg må "føle meg fram" i blinde for å avslutte media center og starte det opp igjen. Ligner på et driverproblem. Har et GeForce 8500GT (driverversjon 6.14.11.8208) og et Hauppauge 500 med dobbel analog tuner (driverversjon 2.0.48.25037).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem nr ett var lett å fikse. Det var bare å fjerne windows messenger i legg til/Fjern programer.
    Nummer to og tre gjenstår. Noen som har noen idé? Noen som bruker en annen driverversjon av Hauppauge-driveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem nummer 2 løst. Måtte velge 720p som skjermoppløsning, da dukket det opp igjen.

Takk for hjelpa så langt.

1 problem igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    har du innstalert rollup2 for mce og eventuelt sp3 fra microsoft?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Allt av oppdateringer. Bruker PowerDVD for mpeg 2 og HD innhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt problemer med mcen din? Jeg har forsåvidt ingen løsning til deg annet enn en anbefaling...Prøv mediaportal Jeg hadde selv brukt mediacenter i mange år og var fornøyd med det intill jeg for morro skyld prøvde mediaportal. Jeg ble sjokkert over hvor bra et gratis programm kan være.

*Du kan modifisere utseende akkurat slik du vil ha det med skins.
    *Du kan spole i mkv og andre filer som du kun kunne hoppe litt i mce
    *Mediaportal henter ned cover til musikk og film fra imdb samt info om skuespillere og plot regisør osv
    *Den lar seg fint kontrollere med mce fjernkontroll
    *Den er gratis:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mediaportal har like bra EPG og serieopptaksfunksjon som MCE? Allt annet jeg har prøvd av HTPC software ser ut til å være rettet mer mot de som laster ned underholdningen sin, på lovlig eller mindre lovlig vis, enn på de som bruker den som PVR.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bytte til noe annet er ikke egentlig en løsning på mitt problem, men jeg skal la tvilen komme alle til gode. Så jeg redigerer mitt svar. Når det er sagt så har jeg aldri vært borti noen som har en mkv som er skaffet på lovlig vis, så ja jeg vil påstå at de fleste som syntes mkv-håndtering er viktig er i hvertfall deltidspirater, men xxxchefxxx sa ikke at han hadde mkv-filer, men han trodde kanskje at jeg hadde en del slike Jeg ser ikke på det som spesiellt alvorlig at folk laster ned en film i ny og ned jeg da, kjenner mange pirater jeg. Yarrr.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående problemet ditt:
    Har du prøvd andre drivere? disse f.eks.

Jeg har selv brukt Omega sine drivere i noen tillfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å rulle tilbake til windows sine innebygde drivere, det hjalp, men jeg har allikevel opplevd at MC-interfacet plutselig dør. Skal lese litt om Omega og se om jíkke jeg tester det. Oppdatering følger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ikke mediaportal selv til opptak av serier da tvkortet mitt røk for en stund siden men jeg tror det finnes noen veldig gode plugins til mediaportal for serieopptak. Dessuten (uten å være helt sikker) tror jeg medieportals proxy løsning for tvkort er bedre enn mce sin. (fikk ikke testet dette selv da det nye tvkortet var D.O.A og ble sendt tilbake) Har kun lest endel om denne funksjon på nettet. Og ja kan nok mulig være rettet mer mot pirater (aaaarrrrgggghh) enn det mce er. Men kanskje likevell bedre:-D Det er jo en kjapp installering så hvorfor ikke prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirr
    Og mediaportal har like bra EPG og serieopptaksfunksjon som MCE? Allt annet jeg har prøvd av HTPC software ser ut til å være rettet mer mot de som laster ned underholdningen sin, på lovlig eller mindre lovlig vis, enn på de som bruker den som PVR.
    EPG: Sannsynligvis bedre en MCE sin.. Da du har mulighet til å kombinere epg fra flere forskjellige kilder. (xmltv, webepg og dvb-stream) Fordelen med epg i Mediaportal er det er kilden som setter begrensning på hvor mange dager du har.

Serieopptak: Her er det flere muligheter...Enten via standard opptak i Mediaportal, eller ved å bruke For The Record, noe som vil gi muligheter for web interface, veldig kjekt hvis du befinner deg i Asia og det går noe du gjerne vil se på tv...

Må bare legge til at jeg har brukt Mediaportal i ca 2 år, både på Satelitt og Analogt kabelnett.. Med skikkelig hardware og fornuftig oppsett, så er Mediaportal ekstremt stabilt og brukervennlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste der solgte meg. Dette skal i hvertfall prøves. EPG er den viktigste grunnen til at jeg har brukt MCE. Jeg streamer jo som sagt ikke film, så maskinen brukes bare til TV, og uten EPG blir det nærmest ubrukelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirr
    Den siste der solgte meg. Dette skal i hvertfall prøves. EPG er den viktigste grunnen til at jeg har brukt MCE. Jeg streamer jo som sagt ikke film, så maskinen brukes bare til TV, og uten EPG blir det nærmest ubrukelig.
    Jeg er enig med deg at uten epg blir alle htpcer totalt ubrukelig,

Leste først nå at du hadde analogt kort :O Jeg har selv hatt hauppauge, og det fungerer utmerket...

I mine øyne er den beste epgen i Mediaportal webepg, det er litt styr å sette den opp, men du har ca. 12-14 dager med epg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stor fan av mediasenteret Plex til Mac. Hadde de hatt en god analog løsning med dobble tunere så hadde jeg brukt det, men som det er så blir det windows enn så lenge. Jeg tar funksjonalitet over bildekvalitet når som helst. Det spiller liten rolle for meg om jeg ser en dokumentar på Discovery i 576p eller 1080i, den skal uansett bare sees og så slettes. Har prøvd ut CD sin HD PVR og den var så tragisk at jeg sende den tilbake etter 3 dager. Ikke noe jeg har prøvd har kommet i nærheten av windows media center når det gjelder TV.

Prøvde ut media portal så vidt i går, førsteintrykket er godt, men TV-biten gjestår å teste. Blir vel mer testing senere i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •