Styring av HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styring av HTPC

Etter alt for lang venting er snart en frontend (styringsprogram) for HTPC klar for utgivelse. Det er videreføringen av myHTPC, som nå skal hete Meedio, det er snakk om. Hva den inneholder kan dere lese om på denne siden.

myHTPC hadde mange gode kvaliteter, men med Meedio virker det som vi vil se en ny era innen styring av HTPC samt andre komponenter i forbindelse med hjemmekino etc.

Siden den også skal kunne styres via Pocket PC (og andre håndholdte enheter) kan det tenkes at Meedio erstatter programmer som Netremote, eller hva sier du Mastiff?

Stingray

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sverger nå til egenprodusert software

Har laget front end med Delphi som styres via trykkfølsom skjerm bygget inn i vegg på kjøkken. Softwaren kontrollerer også DVD til TV i stua samt ruting av lydsignaler til diverse høyttalere rundt omkring.

IR er implementert vha USB UIRT og Girder.

Driver p.t. og implementer PPC kontroll via wireless/HTTP.

Tatt meg litt tid å få det til, men nå kan jeg også gjøre "alt"

(Bortsett fra PVR funksjon, det blir det neste :lol: )

Uansett som en anen skrev, ferdig med HTPC blir man kanskje aldri ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut! Du har vel ikke noen screenshots å by på?

Er programmet skrevet for ditt system, eller har det tilpasningsmuligheter gjennom menyer i programmet? Dersom det siste - du har ikke lyst til å la andre nysgjerrige (les: meg!) ta en titt?

stingray

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en spesial tilpasset applikasjon er jeg redd...

Styrer f.eks. Plasma vha RS 232 kommunikasjon, switching av høyttalere via parallell port, WinTV (radio og TV på kjøkkenskjerm), musikkfiler må være MP3/tagget og plassert i 'My Music' folderen (og underkataloger til denne), videoer er DivX filmer plassert under 'My Videos', spilles vha Sigmadesigns XCard på Plasma, Girder styrer en Onkyo og en Yamaha Receiver etc.. Har lagt med en fil som nesten viser hele greia...

'Carputer' applikasjonen er rimelig universell og krever ingen spesiell hardware. Kan enten opereres via webbrowser (PPC eller bærbar PC) eller f.eks. via mus direkte på skjerm. Fjernstyring vha Girder er også en smal sak og legge inn, men jeg foretrekker trådløs styring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett imponerende!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stingray, nei det der er ikke noe for meg. For mye plug and play og for få muligheter til egentilpasning enn løsningen med NetRemote/ZoomPlayer/Girder/MediaCenter 10.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snart legge inn programvare på min snart ferdige htpc. Hadde bestemt meg for myHTPC, men lurer litt nå.

Hva er bedre/dårligere med Media Center 10 framfor myHTPC? Kan du legge inn emulatorer/spill på den også. Er den vanskeligere/enklere å sette opp?Kommer til å bruke en vanlig programerbar fjernkontroll.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Media Center 10 er ikke en frontend, det er et avspillingsprogram for audio, video og stillbilder, pluss streaming fra nettet. Jeg bruker ikke frontend, jeg foretrekker å ha Girder som en backend. med ett trykk på fjernkontrollen (som kjører til en USB-UIRT, men man kan også bruke en IRMan eller tilsvarende) blir MC10 minimert, og ZoomPlayer startes. Men alt det kan du lese om på hjemmesiden min. Spill og sånt kan selvsagt få sin egen tast på fjernkontrollen, men jeg har et trådløst tastatur til sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler når jeg ser oppsettet ditt Mastiff, samt at jeg blir mer og mer nysgjerrig på NetRemote. Har luktet litt på NR tidligere også, men endte opp med TVRemote på PPC i stedet. Men nå skal anlegget oppgraderes (hjemmekino og HTPC), og har VELDIG lyst på en større fjernkontroll av typen simpad eller noe lignende. Poenget er at jeg ønsker (ift hva jeg har i dag) en større skjerm (min 800 x 600), trykkfølsom, og trådløst nettverk. Prisen selvfølgelig så lav som mulig. Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan kjøpe?

Stingray

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ros og sikkel (som jeg forøvrig også får en del av fra mastiffen min for tiden - varme og store hunder blir lett grisete...)! Simpaden er 800x600. Men det rimeligste er kanskje å få tak i en tablet PC av den litt eldre garden, de fins bl.a. med 233 mHz PII, har jeg hørt. Fujitsu hadde noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo prøve å få tak i en simpad på ebay, ser de går for en rimelig penge... Men har et spørsmål ift det. Kan simpad'en sende ir-signal, uavhengig av å gå via irman e.l.? Mao, kan jeg bruke simpad som fjernkontroll uten å ha på HTPC? Hadde vært veldig kjekt for min veldig bedre halvdel å ha en fjernkontroll som kan styre radio og tv uavhengig av HTPC!

Og, ser at viewsonic airpanel er forholdsvis billige. Noen som vet om den kan gjøre noe av det samme jeg spør om? Eller er den kun et speilbilde av annen pc, og ergo ikke fungerer selvstendig?

stingray

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den kan sende IR, og det vil komme støtte for dette i NetRemote om ikke lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den kan sende IR, og det vil komme støtte for dette i NetRemote om ikke lenge.
    Regner med det svaret gjelder Simpad. Hva er rekkevidden på IR? Trenger nok en 4-5 meter. Vet noen om det samme gjelder Viewsonic Airpanel, har den IR-kapasitet?

Stingray

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Airpanel aner jeg ingenting om, rekkevidden på SimPad vet jeg heller ikke ennå. Prøv å spørre på NetRemote-forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har tips for di som ikke liker å fikle for mye. Jeg har kjøpt iMon pakken fra vendur med fjernkontroll og display, dette funker utmerket til di fleste programmene jeg har prøvd den til (og programmert den til) men iMon mediacenter er rett og slett for dårlig! Men resten av programmene som følger med er bra og veldig enkelt kontra girder. Bruker foreløpig myHTPC, Showshifter, PowerDVD og Wmp9. Det funker helt fint hos meg hvertfal. Det finnes to forskjellige fjernkontroller, en med mus og en uten men med retnings taster, jeg har prøvd begge og synes sistnevnte er best til HTPC bruk (den hvite). minuset er at den er IR.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au! Hvis du bruker og er fornøyd med PowerDVD og WMP9, er det nok ikke noe mer vi kan gjøre for deg... :wink: Jeg tror kanskje du like godt kan gå over til en vanlig, brukbar DVD-spiller istedenfor HTPC, den er omtrent samme nivå i bildekvalitet og enda et lite hakk enklere å betjene.

Når det gjelder Girder kontra stort sett absolutt alt annet er det egentlig enkelt: Hvis man vil ha det enklest mulig, kjører man Corolla. Hvis man har større krav, kjører man f.eks. Ferrari. Forskjellen mellom Girder og andre fjernkontrollprogrammer er enda større, men Koeningsegg er det ikke så mange som har prøvd... :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •