Bygge HTPC (må spise Canal Digital HD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge HTPC (må spise Canal Digital HD)

Hei alle sammen!

Jeg har begynt å hate Canal Digital sin HD dekoder så mye at jeg nå vil se på andre alternative måter å se på tv som ikke har med å kutte strømmen som løsning på alle verdens dekoderproblemer som aldri blir løst.

Når jeg først skal gjøre dette ønsker jeg utover å se Canal Digital sendinger i HD over HDMI, koble herligheten på internett og kjøre lyden over hjemmekinoen med SPDIF. Samtidig tenkte jeg å putte inn 2 stk 2 tb disker i raid og kjøre noen tjenester ut på nettverket.

Kabinettet må overleve frisk luft da jeg ikke har noen plass å gjemme det bort. Utover dette vil jeg holde støy rimelig lavt, men har ikke noe problem med å ha noen vifter av en grei størrelse som surrer og går. Prisen er selvfølgelig i fokus.

Kan noen hjelpe meg med hva jeg må ha av utstyr utover hovedkort og det vanlige pc greiene for å få til dette? Har også sett for meg å bruke Windows Media Center. Må jeg ha kabinett med 3,5 floopy plass så jeg kan sette inn kortleser eller finnes det andre smartere løsninger?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du to forslag som er stillegående:
    Hardware.no - Prisguide

Siden du skal kjøre WMC er DE FloppyDTV/FireDTV det beste valget.
    (WMC støtter i utgangspunktet ikke DVB-C)
    Hvis du velger Mediaportal (windows) eller MythTV slipper du billigere unna med Terratec Cinergy C.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Her har du to forslag som er stillegående:
    Hardware.no - Prisguide

Siden du skal kjøre WMC er DE FloppyDTV/FireDTV det beste valget.
    (WMC støtter i utgangspunktet ikke DVB-C)
    Hvis du velger Mediaportal (windows) eller MythTV slipper du billigere unna med Terratec Cinergy C.
    Sjekket ut Mediaportal, virkelig spennende program. Det gikk noe tregt på netbooken min som jeg testet det på.. veeeldig merkelig. Hvordan fungerer Mediaportal vs WMC?

Takk for tips om maskinvare, har kikket på noen forskjellige kabinetteter også. Det virket rimelig stort.. men det er kanskje verdt det med tanke på støy fra 120mm vifter mot 80mm? Har sett på et Chieftec kabinett også, mellomstort med 2 stk 60mm og 2 stk 80 mm vifter. Noen som har erfaringer med dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •