Windows 7 og FloppyDTV - erfaringer/stabilitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows 7 og FloppyDTV - erfaringer/stabilitet?

Hei,

Har kjørt en stund med Windows 7 build 7000, men hadde der problemer med ustabilitet. Dette skyldtes nok forrige versjon av drivere fra DE, det som skjedde var bluescreen midt i live TV fra tid til annen.

Har vært innom Win7 build 7048 men der fikk jeg problemer med å tune inn kanalene i MC, krasjet for hver tuning av kanalene. FireDTV viewer var også litt ruskete, fant aldri ut om det var win7 builden eller måten jeg la inn driverne på.

Tok derfor og la tilbake build 7000 i går, siste firmware til FloppyDTV + beta driverne fra DE til Win7. Der fungerte som forventet alt med en gang. Spørsmålet er hvordan dere andre gjør det. Når jeg la inn kun Win7 driveren til FloppyDTV og selv med en manuell start av CommonInterface.exe så får jeg "service scrambled" eller "no signal". Jeg måtte altså inn med 5.3 kittet med FireDTV, men skippet da å installere driveren (dvs fortsatt Win7 driveren inne). Jeg vil anta at det var FireDTV CI servicen som gjorde susen, uten at jeg skal konkludere med dette. Hvordan gjør dere andre dette på Win7?

Noen som kjører stabilt på Win7 med tilsvarende oppsett? Jeg har bare 1 tuner foreløpig og har derfor ikke lagt inn generic firewire hacket.

Jeg har opplevd to ting som gjør at jeg spør. Ved kanalskifte så påstås det plutselig at det ikke er noen tuner ledig (dvs tuner låst på en kanal). Noen ganger løst ved å gå ut av MC, andre ganger reboot.

Vurderer Vista hvis jeg ikke får et stabilt oppsett, en ting er hvis det fungerer men hvis live TV henger eller krasjer så overlever ikke oppsettet lenge i stua

Kjører forøvrig parabol med DVB-S(2), GPU Nvidia 8600GT med siste driver

UPDATE: Fant akkurat dette her på et Win7 forum, så det ser ut til å være en bug i build 7048 i TV Setup wizarden (krasjer):

"Also, when I tried to re-do the TV setup, WMC crashes everytime at the Enter the Region section. It recognizes the region as Canada and I click "Yes, use this region..." option and as soon as I hit NEXT, it crashes everytime. + Still crashes at the Region section of the TV setup tho, that's definitely a bug in 7048 WMC."

7048 64bit - WMC won't change channels - crashes - Windows 7 Forums

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..igår hadde jeg to situasjoner av "locked tuner" og et heng som gjorde at en kanal ble stående med live TV uten reaksjon fra fjernkontroll. Exit WMC eller reboot, ikke helt akseptabelt så det blir nok Vista install ikveld...

Er det andre som kjører win7 stabilt med dette kortet så speak up

(vi snakker build 7000 her)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har installert FloppyDTV med CD i dag uten problemer på Windows 7 7057. Men har ikke hatt mye tid med det ennå men så langt ser det ut til å fungere bra.

Men lurer selv på noen ting. Jeg får ikke inn alle HD kanalene. noen som vet hvordan man frekvensen til HD kanalen som er med i grunnpakken? Det eandre er at jeg har tidligere brukt et galavnisert skille men signalenen blir for dårlig med dette på ledningen. noen som vet om man må bruke dette sammen med FloppyDTV?

Bosse

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosse
    Jeg har installert FloppyDTV med CD i dag uten problemer på Windows 7 7057. Men har ikke hatt mye tid med det ennå men så langt ser det ut til å fungere bra.

Men lurer selv på noen ting. Jeg får ikke inn alle HD kanalene. noen som vet hvordan man frekvensen til HD kanalen som er med i grunnpakken? Det eandre er at jeg har tidligere brukt et galavnisert skille men signalenen blir for dårlig med dette på ledningen. noen som vet om man må bruke dette sammen med FloppyDTV?

Bosse
    Jeg har skrevet en guiden på hvordan du får alle HD kanalene i media center men på guiden står det at det er til Vista SP1 men fungere helt likt med Win 7 (build 7000 - 7057)

http://avforum.no/forum/generell-htp...-thor-mce.html med den måten der fikk jeg inn alle HD kanalene mine.
    Windows mediacenter har ikke støtte for S2 og har ingen S2 PID filter for MCE så den vil ikke finne kanalen utenom at du bruker ett 3rd party program for å "tvinge" kanalene inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som har testet nye Win7 RC (build 7100) og FloppyDTV? (helst på parabol).

Hva med stabilitet, noe nytt rundt HD eller må man bruke DVBSBridge? (dvs funker DVBSBridge med Win7?)

(kjører trygge Vista foreløpig til jeg hører noen suksesshistorier her Der funker det helt glimrende med HD og mapping av custom EPG...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nå installert 2 floppydtv c. Installasjon har gått uten problemer nå på windows 7 RC 7100 x86.

Men syns det virker litt ustabilt men har bare brukt denne siden i går med 2 tunere. Mitt problem er litt ustabilt på hd kanaler og at jeg får beskjed om at alle tunere er i bruk uten at noen opptak går eller at noen bruker extender. Ganske irriterende.

Men skal teste guiden til steppzor i kveld.

/bosse

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nettopp, dette var ett av de (veldig irriterende) problemene jeg opplevde sist jeg kjørte dette oppsettet på Win7.

..og du kjører de siste driverne fra Digital Everywhere, siste firmware etc?

Den guiden omhandler jo bruk av DVBSBridge, så det kan jo hende at det faktisk funker bedre iom at det bruker en annen tuner (en "virtuell" tuner opprettet av DVBSBridge) - test det da og si fra. Jeg holder meg til tilsvarende config på Vista til jeg hører om noen som kjører dette en god stund uten problemer :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører nå Win 7 RC build 7100 med nyeste DVBViewer, DVBSbridge og Windwos 7 1.0 beta drivere fra DE og det fungere utmerket. Jeg prøvde meg ut på den nye DVBLink av dvblogic siden den skal ha full støtte i Win7.. men fikk ikke den helt til å fungere siden jeg ikke fant noen plass til å synce kanalene som er bridged/linket..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    kjører nå Win 7 RC build 7100 med nyeste DVBViewer, DVBSbridge og Windwos 7 1.0 beta drivere fra DE og det fungere utmerket. Jeg prøvde meg ut på den nye DVBLink av dvblogic siden den skal ha full støtte i Win7.. men fikk ikke den helt til å fungere siden jeg ikke fant noen plass til å synce kanalene som er bridged/linket..

jeg får feil på DVBSbridge når den installerer, får ikke dette til å virke. Får heller ikke til alle HD kanalene. Hva gjorde du?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte Windows 7 RC (build 7100) og det fungerte ok, men fikk ikke opp NRK Super. Noen som vet hvorfor?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg kjørte Windows 7 RC (build 7100) og det fungerte ok, men fikk ikke opp NRK Super. Noen som vet hvorfor?

søk manuelt på enkel satelitt frekvens: 11374 24500 V

det måtte jeg gjøre

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men hvilke fordeler er det med å bruke DVBLink kontra å bruke tunerne direkte i Media Center?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Litt off topic, men hvilke fordeler er det med å bruke DVBLink kontra å bruke tunerne direkte i Media Center?
    Media Center har ikke støtte for å tune DVB-S2 kanaler direkte eller vise HD kanaler som kjører h.264 eller mpeg4 som er standeren her i Norge for vising av HD Kanaler. I tillegg til og ikke ha støtte for DVB-S2 kanaler så har M$ også valgt å ikke inkludere h.264 og mpeg4 støtte i WMC på grunn av lisense problemer tror jeg det var.. er ikke sikker på grunnen men ja. Støtten vil komme etter hvert sier dem men ingen dato er fastsatt.
    Derfor bruker vi DVBridge/DVBLink med DVBViewer til og "tvinge" HD Kanalene fram i WMC siden da står DVBViewer for decoding av kanalene og bare "forwarder" kanalene og slike nødvendige funksjoner til WMC.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Media Center har ikke støtte for å tune DVB-S2 kanaler direkte eller vise HD kanaler som kjører h.264 eller mpeg4 som er standeren her i Norge for vising av HD Kanaler. I tillegg til og ikke ha støtte for DVB-S2 kanaler så har M$ også valgt å ikke inkludere h.264 og mpeg4 støtte i WMC på grunn av lisense problemer tror jeg det var.. er ikke sikker på grunnen men ja. Støtten vil komme etter hvert sier dem men ingen dato er fastsatt.
    Derfor bruker vi DVBridge/DVBLink med DVBViewer til og "tvinge" HD Kanalene fram i WMC siden da står DVBViewer for decoding av kanalene og bare "forwarder" kanalene og slike nødvendige funksjoner til WMC.
    Vista MC ja... Men jeg lurte på Windows 7 Media Center. Der er det vel h.264-støtte så vidt jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant.. men dem har enda 3-4 år gammel transponder filer. så du vil ikke finne alle kanalene og ingen HD kanaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •