Oppgradering til HTPC med Blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering til HTPC med Blu-ray

Jeg har følgende oppsett i dag:

- Hovedkort: Asus M2V-MX SE (Hardware.no - Prisguide - Asus M2V-MX SE)
    - CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+
    - PSU: AOpen AO350-12PNF (350W)
    - HDD: 320gb WD og 500gb Samsung
    - GPU: Geforce 7100 GS
    - Lydkort: Trust 5.1 (Hardware.no - Prisguide - Trust 5.1 Sound Expert Optical 514DX)
    - "Standard" kabinett og CPU vifte.

Jeg ønsker å oppgradere denne PC'en til en stillegående (den bråker ganske mye slik den er nå) HTPC med Blu-ray spiller. Vurderer i den forbindelse og oppgradere/bytte ut med følgende komponenter:

- PSU: Corsair VX450 (fordi denne er mer stillegående enn den jeg har?)
    - Kabinett: Antec Fusion Remote Black
    - CPU kjøler: Scythe Ninja Mini
    - Blu-ray spiller: LG GGC-H20L (Hardware.no - Prisguide - LG GGC-H20L)

Er noen ting jeg er usikker på med dette nye oppsettet:

1) Mener at jeg leste på krav spesifikasjonene til LG Blu-ray spilleren at CPU'en måtte være på minst 3,2GHz. Men ser på forumet her at mange bruker mindre CPU'er til denne spilleren. Trenger jeg å skifte ut den CPU'en jeg har? Og evt, til hvilken da?
    2) Klarer ikke å finne ut om grafikk kortet mitt støtter HDPC signaler. Er det noen som vet det?
    3) Bråker denne LG Blu-ray spilleren?

Setter veldig pris på alle tilbakemeldinger!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av australiaboy
    Jeg har følgende oppsett i dag:

- Hovedkort: Asus M2V-MX SE (Hardware.no - Prisguide - Asus M2V-MX SE)
    - CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+
    - PSU: AOpen AO350-12PNF (350W)
    - HDD: 320gb WD og 500gb Samsung
    - GPU: Geforce 7100 GS
    - Lydkort: Trust 5.1 (Hardware.no - Prisguide - Trust 5.1 Sound Expert Optical 514DX)
    - "Standard" kabinett og CPU vifte.

Jeg ønsker å oppgradere denne PC'en til en stillegående (den bråker ganske mye slik den er nå) HTPC med Blu-ray spiller. Vurderer i den forbindelse og oppgradere/bytte ut med følgende komponenter:

- PSU: Corsair VX450 (fordi denne er mer stillegående enn den jeg har?)
    - Kabinett: Antec Fusion Remote Black
    - CPU kjøler: Scythe Ninja Mini
    - Blu-ray spiller: LG GGC-H20L (Hardware.no - Prisguide - LG GGC-H20L)

Er noen ting jeg er usikker på med dette nye oppsettet:

1) Mener at jeg leste på krav spesifikasjonene til LG Blu-ray spilleren at CPU'en måtte være på minst 3,2GHz. Men ser på forumet her at mange bruker mindre CPU'er til denne spilleren. Trenger jeg å skifte ut den CPU'en jeg har? Og evt, til hvilken da?
    2) Klarer ikke å finne ut om grafikk kortet mitt støtter HDPC signaler. Er det noen som vet det?
    3) Bråker denne LG Blu-ray spilleren?

Jeg har noen av komponentene du vurderer:
    -PSU: Den er svært stille
    Setter veldig pris på alle tilbakemeldinger!
    -Kabinett: Jeg har Antec Fusion Max og er imponert av hvor gjennomført kabinettet er. Gjennomtenkt luftstrøm og vifteplasseringer, stille vifter originalt, silikonoppheng til HDD, ramme med hurtigfester til optisk drev - og jeg synes det er pent.
    -Bluray: Støyer når den går på høy hastighet, men det gjør den ikke under Bluray-avspilling. En fordel med denne spilleren er at det følger med Power DVD Ultra som er Bluray-kompatibel.

Jeg tror ikke det er noe problem med CPU-en din. Nyere grafikkort tar mesteparten av lasten ved videoavspilling med mindre man bruker avanserte filtere vha. ffdshow e.l.

Lykke til!

Håkon

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har samme CPU og BD drive som deg og de duger godt nok.

BD spiller er stillegående og som nevnt over følger det med versjon 7 av PowerDVD (som kan oppgraderes til versjon 7.3). Denne spiller av både Blueray og HD-DVD filmer og CPU har ingen problemer med dette.

Et vifteløst skjermkort fra ATI (3xxx/4xxx) og du er i mål med filmavspilling. Bare vær obs på å laste ned en driver fra Realtek for å få DD/DTS lyd over HDMI kabelen til receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Hei, har samme CPU og BD drive som deg og de duger godt nok.

BD spiller er stillegående og som nevnt over følger det med versjon 7 av PowerDVD (som kan oppgraderes til versjon 7.3). Denne spiller av både Blueray og HD-DVD filmer og CPU har ingen problemer med dette.

Et vifteløst skjermkort fra ATI (3xxx/4xxx) og du er i mål med filmavspilling. Bare vær obs på å laste ned en driver fra Realtek for å få DD/DTS lyd over HDMI kabelen til receiveren.

Er det 7.0 ULTRA eller DELUXE som er med i pakken??

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Er det 7.0 ULTRA eller DELUXE som er med i pakken??
    Kikket i readme filen på CD'en nå og det står Ultra der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg satt sammen HTPC'en med de komponentene over. I tillegg har jeg skiftet ut hovedkortet til dette:

Hardware.no - Prisguide - Asus M2N68-VM

Jeg har fortsatt det orignale skjermkortet.

Avspillingen av Blu-ray filmer går ikke helt som jeg hadde håpet. Prøvde først med filmen "Batman - The dark night". Det gikk ganske bra, men ikke helt perfekt. Det var små antydninger til hakking i begynnelsen av filmen. Deretter prøvde jeg med "James Bond - Quantum of Solace". Det gikk enda verre. Her hakket det kraftig i både lyd og bilde Prosessoren går på mellom 70-95% stort sett hele tiden. Har prøvd å overklokke prosessoren fra 2,4 GHz til 2,8GHz. Det hjalp litt, men det hakker fortsatt litt i både lyd og bilde.

Det jeg lurer på er om det er skjermkortet som er flaskehalsen her. Hadde det hjulpet å skiftet ut skjermkortet til et som kan avlaste prosessoren litt? Er det noen som evt har noen anbefalinger da (prisklasse ca 500-800kr)? Er det evt. noe annet som kan forårsake denne hakkingen?

Takker for alle svar!

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på det er skjermkortet ditt som forårsaker hakkingen. Jeg kjenner ikke kortet ditt, men det enkleste og raskeste rådet er å laste ned aller siste driver.

Hakker det fortsatt ville jeg byttet det ut med vifteløst ATI kort i 3xxx eller 4xxx serien, da blir hakking eliminert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først ville jeg testet med CoreAVC codec.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •