Nytt genialt hovedkort til prisbeviste htpc byggere? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    P4 2,4@3,0Ghz klarer nesten resize 1440x1152, men ikke helt. Tror heller ikke jeg klarer å presse RAM lenger (PC2700 :cry, men CPU har potensiale!

Noen som vet hvordan jeg aktiverer Denoise3d?! Finner det ikke i fddshow.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir for smått, gutt! Jeg kjører nå DSCaler sharpness først, så en liten gammakorrigering i Levels, så Denoise3d (som du finner under Blur & NR - nederste del), og til slutt resize til 1920x1728. Det morsomme er at jeg ennå ikke har sett hvordan det ser ut på prosjektøren, jeg har ikke koblet min nye HTPC til den ennå...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tipper du både gruer og gleder deg da?

Med tanke på oppsettet ditt hva angår htpc, styring av diverse så er det vel ikke bare å nappe ut kablene og bytte htpc heller....

Du har vel en hel del tweaking forran deg! Regner vel med vi får vite hvordan det går.
    Har du forresten skrevet opp alt innhold i din nye htpc noen plasser? Kunne vært interessant å sett hva du har valgt, og gjerne hvorfor. Prosessoren trenger du ikke begrunne, av åpenlyse grunner :wink:

DrE

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok ikke mer enn ti minutter å koble den over, så det var ikke noe problem. Men programinstallasjon og tweaking er ikke helt ferdig, så jeg venter med å slå på Barcoen til det er gjort. Og jeg må ha noen timer på meg når jeg slår den på, for jeg må jo sette opp overlayinnstillinger og masse annet helt på nytt. Når det gjelder fjernstyring og sånt er det ganske lett å fikse siden Girders GML-fil kan brukes om igjen med bare et par små forandringer, det som tok mest tid var å gjenopprette alle innstillingene i J.River Media Center. Og så har jeg jo selvsagt oppgradert til aller nyeste versjoner av alt av drivere og programmer.

Jeg har ikke ført opp oppsettet ennå, det skal etter hvert komme på hjemmesiden min, men det er forholdsvis enkle forandringer fra sist: Hovedkort Abit IC7-Max3 fordi det er flott til overklokking og har optisk digitalutgang for lyden, PC4200-minne fordi det tåler busshastigheten i 1:1 (en nødvendighet for ffdshow) og Zalman CNP7000 CPU-kjøler fordi den kjøler bra nok uten å høres ut som en gjennomsnittlig støvsuger...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja. Det var årets skuffelse. Bildet var dårligere enn med den gamle HTPC-en, og da jeg koblet til den gamle, var den også dårlig. Men forklaringen er enkel: Jeg byttet rundt på skjermkortene, og alle innstillinger på den gamle forsvant, så den må justeres opp igjen. Og forklaringen på den nye er også grei nok ifølge ekspertene - jeg har for lav oppløsning for prosjektøren. Med så pass avanserte innstillinger på ffdshow er det ikke gunstig å kjøre med 1024x768, så det blir en solid runde med innstillinger for å teste de innstillingene jeg nå har fått anbefalt (1536x864 @ 50, 60 og 75 + 1152x864@75). Det kan bli interessant, jeg fikk anbefaling om å blåse i så og så mange ganger oppløsningen til DVD og sånt, og bare se etter det bildet som passet mine øyne best. Og det passer meg bra! En som er hifi-purist ville fått totalt krupp av mine innstillinger - det første som skjer når noe nytt kommer i huset er som regel at bass går til fullt og diskant til 3/4 fullt...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •