Guide til alle CD HD kanaler på Thor i MCE.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Guide til alle CD HD kanaler på Thor i MCE.

Etter om og men med krangling med meg selv og uttallig med mailer til DE har jeg endeligt fått alle HD kanalene mine til å virke i MCE, BBC HD, Discovery HD, Animal planet HD, Silver HD, Voom HD, C+ FILM HD, osv osv

Tenkte jeg skulle dele med dette i en lite guide og forklare så godt så muligt hvordan jeg fikk dette til.

1. fresh install av Vista w/SP1
    2. installere TVpack2008, PlayReady og KB951685 og KB9501754 og legg til cracked MSDTVVDEC.DLL fil (guide til det The Green Button - Re: TV Pack 2008 and Beta MSDTVVDEC.DLL.)
    3. installere diverse skjermdrivere osv
    4. installere codecs osv (mitt valg falt på ffdshow)
    5. installere floppydvt s2 win7 beta driver
    6. installere DVBViewer og transedit
    7. legg transedit filene rett i rootmappa på DVBViewer
    8. Oppdatere transponderfila fra kingofsat.net eller lignende sider.
    9. starte opp transedit og gå til settings og på Scanner 1 hook på "Scan NIT and update transponderlist while scanning", så bort på hardware tabben og hook av "Open whole transponder", save og gjør en scan for kanaler.
    10. Trykk export og lagr den som det du vil.
    11. gå inn på dvblogic.com og last ned dvblogic pro for DVBViewer og installer det.
    12. etter reboot start dvbviewer så på settings > options > hardware og hook av "open whole trasponder" så til Directx tabben velg codecen du vil bruke og på video render velger du "overlay mixer", så til TV +Radio tabben og hook på "disable av on minimize" save og gå ut av settings.
    13. gå på Channel > Channeleditor og nede på venstre hjørne kan du opne den lagrede kanalscannen du gjorde i transedit. etter det lukker du channeleditor og går på plugins og MCE ting og channelmapping og mapper kanalene du vil at den skal finne i MCE. Etter det er gjort lukk dvbviewer og gå på start menyen og finn dvblogic service og stop og start denne. Lukk den og legg commoninterface.exe i startup mappa og start denne.
    14. start mce og sett opp TV signal osv og scan for kanalene.

Håper folk kan dra nytte av denne kanskje litt innvikla guiden jeg har skrevet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket tv-kort bruker du til dette? Hva er det beste ute for tiden? Vurderer selv å bytte ut dritt decoderen, med en pc. Har hørt noen rykter om at kortet fra CD og decoderen er paret? Stemmer isåfall det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ett floppyDVT S2 kort fra digital everywhere.
    Angående parring av CD kort mot dekoder har jeg ikke hatt noe problem med.
    Har selv 3 dekodere og 3 kort fra CD og ingen av dem er parret mot dekoderen. 2 av dekoderene og kortene er kjøpt innen en 5 måneder tid siden og fungere utmerket med HTPC'en min med floppyDVT.

Jeg bruker også Komplett.no - Dilog Conax CAM, cammet og har fungeret utmærket for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var bra. Endelig alle HD kanaler og EPG i lang tid fremover på alle kanaler i Tv pack 2008 med satelitt.:-o
    Fungerer uten å legge opp/starte common interface DE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..er det Vista som gjelder på dette oppsettet, eller er det noen som kjører DVBSBridge stabilt på Windows7 RC? Holder igjen oppgraderingen til jeg hører at dette er stabilt..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører nå med Windows 7 RC. Kjører greit med HD kanaler og epg, men sliter med at DVBviewer dør etter 25 min og bridge servicen må restartes.Usikker på om det lissens probl.eller annet. Jobber for å løse dette problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt litt problemer med DVBViewer i Win 7 RC 7100.. DVBViewer lukker seg selv etter noen minuter. Dette har noe med lisensen og gjøre slik jeg fårstår og vil etter sannsynligheten bli fixet i nyere builds av win7 eller av DVBViewer folka.
    Kjører nå Build 7077 Helt stabilt med DVBViewer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •