HTPC'en starter av seg selv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC'en starter av seg selv

Heisann

(Bruker 32bits Vista Ultimate)

Jeg slår aldri av maskinen, men setter den i standby.

Sliter med at HTPC'en min starter av seg selv hver natt.
    Etter lengre tids leting har jeg ved å se på event loggen til slutt klart å lokalisere årsaken.
    Det viser seg at synderen er automatisk lagring av gjennopprettingstidspunkt, som skjer kl. 03:29 hver natt.

Fra informasjonssidene til MS finner jeg ut følgende:
    "Gjenopprettingspunkter opprettes både ved viktige systemhendelser (for eksempel når du installerer programmer eller drivere) og regelmessig (hver dag)"

Under
    Datamaskin(Høyreklikk)\Egenskaper\Avanserte Systeminnstillinger\Systembeskyttelse
    ser jeg at Automatisk gjenopprettingstidspunkter er satt til at det automatisk skal opprettes gjenopprettingspunkter for system disken min.

Dette er noe jeg ønsker, men jeg ønsker at det skal skje ved viktige systemhendelser og ikke hver dag. Jeg ønsker heller ikke at maskinen skal starte opp midt på natta for å gjøre det.

Er det noen som har erfaring med dette problemet,og eventuelt har en god løsning?

TEK

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler å skru av automatisk gjenoppretting. Det tar en god del diskplass etterhvert og gjør dette på ugunstige tidspunkt.

Når PCen din plutselig mangler viktige systemfiler og du faktisk har behov for systemgjenopprettingen så mener jeg det er på tide å ta en reinstallasjon av PCen uansett. Da er det definitivt noe gruff på gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg anbefaler å skru av automatisk gjenoppretting. Det tar en god del diskplass etterhvert og gjør dette på ugunstige tidspunkt.

Når PCen din plutselig mangler viktige systemfiler og du faktisk har behov for systemgjenopprettingen så mener jeg det er på tide å ta en reinstallasjon av PCen uansett. Da er det definitivt noe gruff på gang.
    Enig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •