Bygger Ny HTPC, ønsker innspill:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygger Ny HTPC, ønsker innspill:)

Heisann...

Er litt grønn på området, og er virkelig mye å velge mellom. Prøver å velge komponenter som gjør at jeg kan bruke min htpc til det meste. Streame hd materiale, spille litt, og ja... Litt div...

Kommet frem til en handlekurv som ser slik ut:

Netshop.no - pc data foto minne digital

Linken funker vel sikkert ikke som vanlig. Så gjør sånn oxo:

ASUS P5Q, P45, Socket-775, DDR2 - ASUS - Intel Socket 775 - ASUS P5Q, P45, Socket-775, DDR2 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 - Intel - Intel Socket 775 - Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 - Netshop.no - pc data foto minne digital

Antec Fusion Remote Max Sort EU - Antec - HTPC - Antec Fusion Remote Max Sort EU - Netshop.no - pc data foto minne digital

Scythe CPU-kjøler Ninja Mini - CPU - Kjøling, luft - Scythe CPU-kjøler Ninja Mini - Netshop.no - pc data foto minne digital

Kingston HyperX 4GB 800MHz DDR2 - Kingston - DDR2 PC6xxx - Kingston HyperX 4GB 800MHz DDR2 - Netshop.no - pc data foto minne digital

LG GGW-H20L Blu-Ray brenner HD-DVD leser - LG - Blu-Ray / HD-DVD - LG GGW-H20L Blu-Ray brenner HD-DVD leser - Netshop.no - pc data foto minne digital

Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB - Samsung - 3,5" S-ATA (stasjonær) - Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB - Netshop.no - pc data foto minne digital

Corsair strømforsyning 650W 120MM Vifte - 500W-699W - ATX - Corsair strømforsyning 650W 120MM Vifte - Netshop.no - pc data foto minne digital

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sk...ed#ProductTabs

Har kanskje glemt noe også, men om noen har noe lurt å si om dette hadde det vært flott...

Mvh

Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du spille burde du nok gå opp litt på skjermkortet. Hva med et
    Sapphire Radeon HD 4830 512 MB

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel Hadde du klikket den linken fra komplett hadde du fått opp det. Ellers om oppsettet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den litt for seint...

Ser greit ut det.

Hvis et bedre skjermkort kræsjer med budsjetet kan du også vurdere denne cpuen:Hardware.no - Prisguide - Intel Core 2 Duo E7400 En bitteliten overklokk og den er oppe på samme nivå som E8400 ettersom du skal ha en bedre kjøler en boxed kjøleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig ikke noe som krasjer med noe ennå Prøver bare å ikke ta helt av, og finne noe som bråker minst mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop satt sammen en HTPC med så og si eksakt samme oppsett.

Har Antec Remote Fusion (Ikke MAX). Har ikke fått fjernkontrollen (RM200) som fulgte med kabinettet til å virke på annet av AV/PÅ knapp. Etter diverse googling sitter jeg igjen med at det trolig er en kompabilitets problem mellom iMon og USB'n på HK (ASUS P5Q).

Står noe om dette i Soundgraph forumet.
    :::SoundGraph::: Innovation of Human on Digital Network

Det sies at siste Firmware kan være med å løse problemet, men pr dags dato er det ikke løst for meg. Løsningen for meg blir å kjøpe en MCE remote fra pinnacle. Skulle jeg kjøpt samme PC'n igjen hadde jeg trålet etter et annet HK. Muligens også uten G45 chipset.

Gikk for følgende skjermkort:
    Komplett.no - Gigabyte Radeon HD 4850 1GB Passive,

Det var ikke mulig å installere drivere til dette før BIOS på HK var oppdatert til siste versjon.

Av HDD valgte jeg Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB. Ikke mye lyd å klage på fra denne selv om det er mulig å høre den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •