HTPC med Crestron-funksjonalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med Crestron-funksjonalitet?

Hei

I kinoen som jeg bygger skal jeg bruke en ganske kraftig HTPC som hovedkilde til film og musikk. Jeg har bygget hyller til selve PC'n, forsterker prosessor etc. Ved sittegruppen har jeg vegguttak til USB og HDMI/DVI, som skal brukes til en 17" touchscreen.

Nå ønsker jeg at HPTC'n skal brukes på samme måte som et Crestron-system o.l. Dvs. at prosessor, prosjektor etc. er koblet til PC via serial kabel (RS-232), og jeg styrer da alt gjennom touchscreen'en. Så hvis jeg velger f.ex. "Se film", så starter prosjektor og prosessor, lysene dimmes o.l.

Noen som har erfaring med dette? Touchscreen'en må vel brukes som en extended desktop med et program som kan sende ut disse kommandoene. I tillegg må programmet kunne sette igang en film fra HTPC'n.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En mulig løsning blant mange andre er å handle inn hardware fra phidgets, irtrans, USB-UIRT, Seriell-kort (RS232) osv osv. Da har du mulighet til å styre komponenter via RS232, via relèutganger, via IR og via LAN. Du får også X-10 styring, Z-wave og mye annet snadder dersom du også vil styre lys, lerret, gardiner osv

Du trenger automasjonsprogrammvare. Jeg ville kjørt på Promixis sine programmer med Girder i bunn. Promixis-forumet er rett plass for utvikling av et slikt system. På touch-skjermen kan du lage knappeoppsett med f.eks NetRemote (også promixis) eller med en eller annen webdesigner-programmvare.

Du må nesten selv finne ut om du har guts til å gå i gang med dette :-)
    Mye arbeid!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •