Codec hodebry!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Codec hodebry!

Jeg har som mange andre holdt på med Media Portal en god stund nå. Og synes dette er ett genialt program. I anledning at HTPC'en måtte flyttes ett stykke unna AV-recieveren så måtte jeg gjøre noen endringer på hardware sida.
    Kjørte tidligere ett ATI kort med DVI->HMDI overgang og optisk ut fra HTPC til recieveren under Windows XP. Dette fungerte glimrende, men jeg syntes tiden var inne for å prøve å få alt over HDMI kabelen.
    Så jeg gikk til innkjøp av Gigabyte Radeon 4550 med native HDMI utgang, men fant fort ut at det ikke var bare bare å få lyd over HDMI'en gjennom AVR'en så opp til TV'en. Heldigvis så kjøpte jeg kortet ett par uker før den siste oppdatering til ATI sin CCC-programpakke kom(les 8.12) som fikset mye av problematikken med lyd gjennom kabelen.
    Alt fungerer glimrende, MEN jeg har observert horisontale forskyvninger i bildet ved avspilling av MKV filer som plager meg såpass mye at jeg har problemer med å legge meg vitende at problemet ikke er løst.
    Forskyvningene kommer spesielt ved bevegelse i bildet, og befinner seg på øvre halvdel(horisontalt) av TV'en min (Samsung 52M86).

Jeg har klart å eleminere vekk TV'en som feilkilde da jeg har hatt mulighet til å teste HTPC'en på flere signalvisere(Prosjektør - Sony tv - nyere samsung TV osv.)

Så jeg sitter her å ergrer meg konstant over den forskyvningen som oppstår hele veien ved avspilling av de mange bra TV-seriene.
    ¨
    Er det noen som har erfaring innen dette? Eller som kanskje kan vise meg vei til en side som tar opp denne problematikken? All hjelp mottas med stor takk.

Hvis jeg glemte å nevne det så fungerer lyden knirkefritt

PC oppsett:
    AMD athlon 2800
    4gb minne
    Windows Vista
    Gigabyte Radeon 4550 skjermkort
    Samsung Spinpoint Harddisk
    MediaPortal 1.0

Kjører 1920x1080 i 60 hz til reciever, men TV-skjermen min dukker opp som Generic Monitor, da HDMi kabelen går gjennom AV recieveren først(DENON 3808)

Codecs:
    CoreAVC
    Reclock
    FFDshow
    AC3filter

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er codecene det står på så har jeg hørt mye bra om k-lite codec package

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må se litt hva KL ineholder
    Se: Contents of K-Lite Codec Pack Basic (basic)

Forslag 1: SAF Standalone filters for MediaPortal (SAF) - MediaPortal Forum
    Forslag 2: CyberLink

ReClock er sikkert genialt, men prøvd uten?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Tror du må se litt hva KL ineholder
    Se: Contents of K-Lite Codec Pack Basic (basic)

Forslag 1: SAF Standalone filters for MediaPortal (SAF) - MediaPortal Forum
    Forslag 2: CyberLink

ReClock er sikkert genialt, men prøvd uten?
    Jeg har prøvd uten reclock, og har prøvd det meste av codecs uten hell.
    Har ikke prøvd den SAF pakken, men har lest litt om den.
    Skal til å prøve en gang til med reclock.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå formatert hele datamaskinen, lagt inn på ny igjen, samt opprettet restore points.
    Ser foreløbig ut til å virke med CCCP codec pakken. Holder på å installere media portal 1.0 nå.
    Sitter med en snikende mistanke om at all avinstalleringen samt prøving av forskjellige codecs har gjort at en del rusk har blitt liggende igjen i registeret, som igjen lager problem for meg ved avspilling.
    Skulle bare likt å få CPU bruken ned til under 40% ved avspilling av 720p material.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt ser ut til å fungere glimrende nå. Har mediaportal oppe å gående og ingen jitters ved avspilling av mkv filer.
    Var nok bare litt for mye avinstallering/installering av diverse programmer som laget litt rot.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •