Hjelp til kjøp av HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av HTPC

Eg trenger ein ferdig bygd HTPC som kun skal bli brukt til å se film og høre musikk på, har lett litt på nettet men blir litt forvira med alle ord og utrykk (er ikke noen PC ekspert) så eg har ikke anelse hva eg skal investere i.

Som sagt så er det eineste eg treng er att den har HD bilde ut på HDMI og lyd ut på 7.1 analog, helst med RCA men 3,5 mm stereo går og (dette har vel ikke Porcorn og WD) og vist det finnes, dekoding for Dolby TrueHD og DTS HD-Ma.

Skal kobles op mot ein Parasound C2 og BenQ 8720

Noen som har ein pekepinn hva eg trenger, eventuelt hvor eg få tak i det (har tråløs mus og tastatur så treng kun kabinettet)

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... ferdig bygd PC eller kun kabinett?

Newcomer Halvliter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han meiner nok ferdig bygd PC....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg treng ein ferdig bygd ja, har ikke tid eller mulighet til å bygge selv.
    Og det må være lydkort av typen ASUS XONAR HDAV1.3 DELUXE slik att eg får lyd ut på 7.1 analogt RCA kontakter og som dekoder for Dolby TrueHD og DTS HD-Ma, er vel det eineste kortet som gjør det.
    Grafikk kortet er det jo flere og velge mellom så der er kravet att det sender ut bilde i 1080P med enten HDMI eller DVI utgang
    Denne skal KUN brukes til å se film med, ikke spill surfing eller noe annet, så eg treng ikke noe ut over muligheten til å se film, hadde og vert greit med eit kabinet i alu look lignende Parasound halo serie slik att det hadde passet in med resten av utsyret i racken
    Det eg egentlig hadde trengt var ein Blu-Ray spiller med USB ingang som kunne spilt og dekodet filmer fra hard disk, men siden det ikke er i handel er vel PC ein må ha.

Kom gjerne med tilbud vist det er noen som vil bygge dette for meg ;-)

Har fått eit tips om eit god oppsett fra ein her på forumet som og bruker pc til HD film, og det er som følger :

Hovedkort: Asus P5Q Pro med socket 775
    Prosessor: INTEL CORE 2 DUO E8500 3.16GHZ
    Strømforsyning: Corsair Powersupply 650W
    Minne: Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB
    Skjermkort: Gigabyte Radeon HD 4850 1GB OC Zalman
    Lydkort: ASUS XONAR HDAV1.3 DELUXE
    Operativsystem: Windows Vista 64bit.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint oppsett du har kommet frem til der. Trenger du et så kraftig skjermkort til film og musikk? Du kan klare deg med et skjermkort til 300 til de oppgavene. Hvis du skal spille vil nok 4850 være et godt valg. Jeg ville valgt Vista 32bit. Det finnes noen tråder på forumet om Vista 64bit og htpc-bruk som ikke er så oppløftende lesing.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, og det låter heftig og ;-)
    Kan godt være att 32 Bit Vista er det eg treng, eg har ikke peiling på dette med komponenter i pc, har ikke hatt stasjoner pc dei siste 10 åra, kun laptop.
    Det er derfor eg spør her på forumet hva eg skal gå for, til KUN film avspilling fra Hardisk (eventuelt senere kunne instalere ein blu-ray brenner/spiller)

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville byttet ut hovedkortet og skjermkortet med: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
    Hardware.no - Prisguide - Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (Rev 1.0)

Det innebygde grafikkortet Nvidia 8200/8300/9300/9400 er for tiden det beste for avspilling av 1080/24p.

Netshop bygger pcen for deg for 350 kr.

Her har du mitt forslag til oppsett:

AMD:
    Hardware.no - Prisguide

Intel:
    Hardware.no - Prisguide

PCene har omtrent samme ytelse, AMD vs Intel blir en smakssak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å kuppe tråden til trådstarter, men lurer litt på oppsettet som er satt opp av obergeru. Har samme ønskene som trådstarter, men ønsker også å bruke den til noe spilling. Hvordan er oppsettene med tanke på spill?

Ettersom jeg ikke har noe spesiell kjennskap til noen av dem og AMD er noe billigere vil jeg nok gå for den om ytelsen er omtrent den samme. Om jeg skulle gjøre oppsettet litt billigere, hva er det beste å nedgradere isåfall. Kommer til å ta bort tastaturet, men er det noe annet som kan gjøres for å få prisen noe ned uten å miste for mye ytelse?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan f.eks spare mye ved å bytte ut Blu-ray spilleren med en DVD spiller.

PCene er greie til enkle spill, men skal du spille de "nye" spillene (crysis osv) trenger du et annet grafikkort i tillegg. Problemet med disse grafikkortene er at de er store og utvikler mye varme.

Kompromiss kort er His Radeon HD4670 med ICE-q kjøler, eller Nvidia 9800GTX.
    ATI/Nvidia løsningen støtter Hybrid SLI, dvs at den skrur av skjermkortet når det ikke er i bruk.

Er du ute etter en gamer pc ville jeg byttet kabinettet til Antec Fusion Remote Max og satt inn f.eks ATI Radeon HD4870.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er igrunn mest til tv serier\film, men har lyst å spille det nye total war f.eks.
    Om jeg ikke får spille på aller ypperste kvalitet gjør ikke det noe, er mer det at den klarer det med ok kvalitet jeg tenker på. Er det trådløst nettverk innebygd i dette oppsettet eller må det legges til?

Tusen takk for hjelpen. Settes pris på av en som er fersk!

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at spill som total war vil gå helt greit, ellers er det jo bare å legge til et grafikkort.
    Det er ikke trådløst kort i dette oppsettet.

For å streame HD filmer trenger du 802.11n nettverk:
    Hardware.no - Prisguide - D-Link DWA-547

Edit: Så ikke så lovende ut kommentarene til kortet jeg linket til. Kanskje noen andre har forslag til et bedre kort?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •