Hvilket kort fra CD funker m FloppyDTV ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket kort fra CD funker m FloppyDTV ???

Hei, jeg har forsøkt å finne et svar i div tråder her på hva Canal Digital "gjør" med kortene mot dekoderen. Har i lang tid hatt et klassisk opplegg med en gammel VMC-boks til film/musikk, og tre dekodere med litt forskjellige pakker fra CD som har håndtert tv rundt om i huset. Har nå satt sammen en ny boks som også har et FloppyDTV-kort. Er i gang med testing, men ser at det kun er ett av mine tre kort som gir bilde på f.eks. TV2 Norge.

Jeg har ett kort med "full pakke" som sitter i CD's HD PVR. Det funker IKKE.
    Så forsøkte jeg et fra billigtuneren til CD, der har jeg familiepakke. Funker IKKE.
    Derimot fungerer kortet fra en gammel Digiality PVR. men der har jeg ikke filmkanaler. Eller HD heller for alt jeg vet.

Så da er 1000-kronersspørsmålet om noen vet hva som skal til for at jeg kan ta kortet fra HD-tuneren og dytte inn i CAM'en og få bilde?? Håper rett og slett på en generell forklaring på hvordan CD håndterer dette med kortene sine.

Alt av utstyr til boksen er nettopp kjøpt på Komplett, inklusive CAM'en, og alt av hw skal ha hatt siste fw og drivere når jeg testet oppsettet.

Har nå planer om å scratche hele boksen til fordel for en Windows 7 VMC-test i helga, synes ikke Vista og MediaPortal funka så bra. Litt tregt faktisk, selv om boksen er rimelig bra spekka m dualcore 3Ghz, mye kvasst minne, nVidia 9600 og sprek disk. Og det er alltid behagelig å ha kontroll på teorien, dersom (ha ha...) noe ikke går som planlagt!

Jeg gjetter på at en bra forklaring her bør være "sticky" på forumet!

mvh Tomm Borge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UPDATE: en gammel CAM fungerer??

Jeg hadde en gammel Conax CAM i en Digiality-tuner (i tillegg til den integrerte Conax-CAM'en) og DEN fungerer. Den speller nye jeg fikk fra Komplett stinker mao...

Den nye er av typen DILOG. Skal sjekke litt nærmere og poste resultater.

Kommentarer mottas med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer kortene i de forskjellige STB'ene uten problem (HD-kortet i den gamle tuneren f.eks.)? Hvis ikke høres det ut som at du har fått noen pairede kort...

Det skal ikke være forskjell på kortene utenom dette med pairing, så aner ikke hva som kan være galt med mindre det er pairede kort...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 3 dekodere fra CD og tre kort. en HD tuner kjøpt for 1 år siden med kort og to vanlige dekodere som jeg bestilte for 4-5 måneder siden. Alle kortene mine fungere helt utmerket med FloppyDVT S2 med Cam'et: Komplett.no - Dilog Conax CAM,
    Husk og kjør en firmware update og bruk nyeste driverene til Digital Everywhere kortet ditt. Også husk og gå inn i tools mappa i FireDVT mappa di og legg til Commoninterface.exe i startup og kjør denne. Da fungere alt utmerket. Jeg slet også med å få bilde på kanalene mine med kortene men etter jeg fant ut at jeg måtte kjøre "CI".exe fila så gikk alt som smurt banan. Også så kan det hjelpe og dra ut hele CAM kortet fra slotten og sette det inn igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er nok ikke pairing - CAM'en var synder. Da gjenstår kun HD.kanaler!

Tomas78; Takk for svar! Kortet fra HD-PVR'en fungerer etter at jeg swappet den ferske CAM'en med en nedstøvete tilårskommen en. Forstå det den som kan.

Da er issuet "kun" at jeg med nåværende oppsett ikke får inn HD-kanaler, hverken via Windows 7 Media Center (som har direkte støtte for satelitt når man bruker betadriverene til Digital Everywhere, så TV Pack 2008 er med i W7). De dukker heller ikke opp når jeg søker med vieweren som følger med kortet. Og jeg skal nå ha rett transponderlister, det tok bare en EVIGHET før jeg skjønte at W7 ikke bruker de som ligger i \Program Files\.... men at de blir "cachet" i en annen mappestruktur jeg ikke husker hvor ligger. Så alle mine hack i "normal" Transponders-katalog ga NULL nytte.

HD PVR'en får kun inn 7 av 9 (?) HD kanaler ok, så det kan kanskje tyde på dårlig signalkvalitet (tuneren fra CD sier ca 80% på begge søyler), og dersom Floppy-dingsen er enda mer sensitiv for dette så blir det kanskje 0. Hva pokker'n vet jeg.

Byttet til en fersk 7-installasjon fordi jeg ikke fikk til "noe i det hele tatt" når jeg forsøkte med en fersk Vista/Mediaportal, men det kan jo skyldes ovennevnte CAM-issue. Om det ikke dukker opp et orakel som har stålkontroll, får jeg hente forrige image fra WHS'en min og teste Vista/MP en gang til.

Men W7 og MC, må få si det. Kjører mot WHS og My Movies der, og det er veeeldig pent å se på nå... Alt av HD-materiale, bilder, videos, filmer osv. kjører med mange fete nye funksjoner (bla preview'en på tv når du surfer i guide'n - ligger bare et dust bilde bak), så det er en fare for at det er Windows sin Mediacenter som gjelder fremover. Vrient det der...

Vel, da er det rollback i kveld for å se om Vista/MP fungerer bedre nå. Om ikke noen derute i skyen har noen gode råd om nåværende oppsett!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steppzor; jeg har de siste drivere (beta'en faktisk) og siste fw. Mener jeg har forsøkt å fyre .exefila men er brått usikker på om jeg har gjort det etter at jeg bytta til gammel CAM. Tror du at en kanalsøk etter HD-kanaler på rette transpondere kan gjøre susen med ci-fila gående??

Hadde vært veldig bra, samt veeeldig irriterende i og med at jeg susa fem timer foran maskinene i går kveld... :-) Prøver uansett jeg. Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker nyeste 5.3N driveren og sitter og tester Digital Everywhere sinn Win7 Beta driver som ble lagt ut for noen timer siden.
    Men med 5.3N driveren manulet redigerte jeg SAT_Thor.reg fila og fikk inn Canal+ FILM HD og noen andre HD Kanaler men ikke dem som kjører på symbolrate 30000.
    Jeg får inn C+ FILM HD, Nat Geo HD, Woom HD, Silver HD, Resten greier ikke Win7 og Tune inn og mistanken min går til at dem kjører på 12015mhz, 12128mhz med symbolrate 30000.. får ikke noe inn på de to transponderene så jeg tror med stor sikkerhet at det har seg med at dem kjører på symbolrate 30000.
    Men di andre fungere helt knirkfritt og er meget fornøyd sålangt.
    Skal gi en pip her på denne posten om resultatene med Win7 Beta driveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første forsøk på den nye Win 7 driveren var ikke noe serligt til å skryte av. WMC fant 54 kanaler og ingen til å bruke, bare polsk og radio kanaler og jo ja vell Viasat 4 og TV 3N men that was it.

Edit: Har lekt rundt med Win 7 Beta driverene og 5.3N driverene og har til slutt fått de siste HD kanalene til å bli søkt inn i Windows Media Center med 5.3N driverne. Men jeg greier ikke å se på dem, Enten kommer det opp at jeg må sette inn ett SmartCARD eller så kommer det No TV Signal. *frustrert*

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har funner problemet mitt med å ikke få inn Transpondere med symbolrate 30000 siden ikke DVBViewer ikke greier å få dem inn heller. Får bare Service Unknown på dem så kan være jeg har noe forstyrelser på signalet på di transponderne der selv om dem har 86% signal og liger stabilt på 56mbit på streamen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    Jeg tror jeg har funner problemet mitt med å ikke få inn Transpondere med symbolrate 30000 siden ikke DVBViewer ikke greier å få dem inn heller. Får bare Service Unknown på dem så kan være jeg har noe forstyrelser på signalet på di transponderne der selv om dem har 86% signal og liger stabilt på 56mbit på streamen.
    Jeg vet ikke om dette har noen relevans for problemene dine, men jeg ser det har vært problemer med FloppyDVT S2 og symbolrate 30000 på Linux også.

Kan det være begrensninger i hardware? Det virker jo litt merkelig hvis det er tilfellet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kontaktet DE angående om det kan være ett hardware problem med symbolrate 30000 og jeg quoter fra mailen "normally the symbol rate from 30000 is not a problem for our device..." Så jeg rekner med det ikke skal være noe problem. Jeg har også gjort en analyse av streamen min på transponder 12015 H 30000 3/4 og 12128 H 30000 3/4 og har funnet at streamen min hopper stort mellom 1mbit og 5mbit i stream så jeg mistenker at dette er problemet mitt.
    Når jeg scannet og tok analyse av transponderne greide den ikke og hente navnene på kanalene engang, dem ble visst som Unknown eller bare som symboler. Etter å ha lekt med instillinger på transponderen så fikk jeg tilslutt scannet dem inn at jeg fikk navnene. Jeg øverførte kanallista jeg hadde scannet over til DVBViewer og fikk ikke bilde. Jeg dobbelsjekket med channeleditor og kingofsat.net med SID, PCR og om alt det der var riktig på kanalene og det var helt vilt feil. Jeg manuelt redigerte inn di riktige nummerne og fikk ett lite svakt signal på kanalene med litt "sprake" lyder innimellom og noe som kunne antydes til ett bilde som skurra litt i toppen av vinduet.
    Skal fin justere skåla i måra og se om jeg kan få ett bedre signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå stått ute i mangfoldige timer og stilt og styrt på skåla mi og heist den høyere opp bare for å utelukke forstyrelser på signalet av noen slag. Jeg har til slutt fått hentet inn et signal på fulle og hele 100% med 0 BER, fornøyd og sliten som jeg var etter mye styr og dall gikk jeg inn og scannet transponderen.. som sikkert ikke kommer som noen bombe er det forsatt bare problemer med symbolrate 30000. kjørte en analyse av 12015 H 30000 3/4 igjen og jeg ser at jeg har en stabil stream på 58mbit/s 100% Signal 100% Quality og jeg tenker sefølgelig at det her ikke skulle være noe problem og se på. Jeg leter meg fram til H.264 streamen som kjører på 19-20mbit/s og velger preview på denne.. ingen bilde.. så ser jeg at på H.264 streamen eller forsåvidt alle streamene at det står Packets f.esk 250000 så på siden står det Missing packets 70000 og har en stor mistanke om dette er problemet og begynner også å mistenke at floppydvt kortene ikke greier å håndtrere symbolrate 30000.
    Jeg har tatt screens av alt av mine analyser og osv og send over til DE og aventer svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •