Hvilken AVR egner seg godt for HTPC? H\K eller Onkyo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken AVR egner seg godt for HTPC? H\K eller Onkyo?

Hei,

Yamaha AVR egner seg dårlig for HTPC. Switchene slutter å sende ut signal når hdmi input'en fra pc ikke er aktiv, eks. du ser på tv en halv time, pc tror at den ikke har noe i andre enden og koblingen opphører. Dessuten endrer den på EDID signal. Overfører heller ikke hele fargeskalaen 0-255, bare 015-235. Møkk! Aldri mer Jallaha.:-x

Vet at Onkyo tx-sr606 egner seg godt på alle måter, men også lyst på H\K255 eller 355. Disse bi-amper ikke frontene gjør de vel? Trenger det da jeg har store fronter, men H\K har kanskje nok kraft likevel .Også veldig opptatt av HDMI handshake\EDID\protokoll-håndtering mot HTPC. Det siste momente er mest avgjørende.

Noen som har erfaringer?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell har du? Yamaha har jo kommet med ny firmware til noen av modellene deres. RX-V663, RX-V863, RX-V1800 og RX-V3800.

Du kan vel bi-ampe på de fleste receivere i dag. Man bruker surround-back kanalene? Jeg har ikke prøvd selv.

Jeg har Pioneer vsx1018. Den mister bildet fra htpc og jeg må restarte for at det skal virke igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bi-amp på H\K. Finner ikke noen firmware update på RX-V663. Har noen peil?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan høre med X3MHC her på forumet om firmware fikser problemet ditt. Så vidt jeg kan se på oppdateringen fikser den feil i dekodingen av DTS-HD MA lyd. De nyere modellene har fullrange RGB passthrough, så det bør vel komme en til 663 også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kan være vanskelig å finne den perfekte receiver til bruk med HTPC, rett og slett fordi CE og PC bransjene snakker dårlig sammen. Men jeg utelukker naturligvis ikke at det finnes en CE-produsent der ute et sted som har tenkt på alt.

Når det gjelder V663, så har jeg ikke hørt noe om at det foreligger ny firmware som fikser noen av HTPC-svakhetene.

På de nye modellene (V1900, V3900 & Z7), så er i alle fall HDMI-passthrough problemet rettet opp, dvs. PC-RGB blir nå sendt videre uten klipping av RGB-verdiene fra full-range til limited-range (Video-RGB).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •