Bærbar pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Bærbar pc

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar pc

Får en bærbar pc om en liten stund (HP Pavilion zx5042EA)
    Vet at en bærbar pc ikke kan konkurrere med en stasjonær,men vil denne være noe å koble mot projektor(H30) istedet for en bra dvdspiller?
    Kan ikke se at den har digitalsignal ut fra lydkort.Fant et lydkort med optisk ut,som kobles mot pc med usb.Er dette en dårlig metode?Skifting av lydkort er vel bedre?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bærbar pc

Sitat Opprinnelig postet av melle
    Vet at en bærbar pc ikke kan konkurrere med en stasjonær,men vil denne være noe å koble mot projektor(H30) istedet for en bra dvdspiller?
    Ser at en annen bruker (Rinn) benytter en laptop som signalkilde. Han kan sikkert gi deg noe informasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, de nyere bærbare har gjerne s-video ut, så der har du video signalet. Når det gjelder lyd out så går det gjerne i mini-jack, og det er jo ikke noe å rope hurra for. Det er nok bedre med et eksternt lyd kort f.eks via usb.
    Vet det finnes noen også som kommer som pc-card. Men de har jeg ikke prøvd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av APP
    Hei, de nyere bærbare har gjerne s-video ut, så der har du video signalet.
    VGA til projektor er vel bedre.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker laptop, og den fungerer utmerket. Begrensningene hos meg er som følger:
    -Kan ikke bytte komponenter(Stort minus)
    -Viftestøy, da det står en vanlig prosessor i min, går vifta konstant
    -Dårlig kvalitet på utganger

For min del var det avgjørende at jeg ville ha en fleksibel løsning, derfor kjøpte jeg laptop. Men jeg blir nok å kjøpe en stasjonær som skal brukes til ren htpc, i og med at maskinene bør inneholde så lite software som mulig. På den måten kan jeg bruke laptopen til musikklasting, litt spilling(spiller veldig lite), og det man ellers bruker en pc til.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-video er vel den desidert dårligste løysinga... prøv å unngå det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en Dell Inspiron 8200 som signalkilde, og foreløpig har den sparket skiten av det jeg har prøvd av stasjonære spillere... inkludert Philips 963 som jeg hadde hjemme noen timer.

Jeg kjører VGA ut og SPDIF lyd. Dette var standard på denne PCen da den ble levert og fungerer utmerket.

Det eneste problemet var HDTV-filer kodet i WMV som hakket i MediaPlayer, men dersom jeg spiller disse filene i ZoomPlayer går de knirkefritt.

Så langt har jeg vært veldig fornøyd, men står vel nå på trappene til å bygge en dedikert HTPC fordi jeg trenger en TV-tuner. Enkelt og greit...

Ikke noe problem å bruke en laptop med andre ord... og min er allerede halvannet år gammel så nyere modeller burde funke bra nesten uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig lyddelen jeg lurte på siden jeg tenkte å bruke VGA på bildet.Slik jeg forstår det da,blir det altså å bruke et eksternt lydkort for å sende digitalsignal til receiver,siden det ikke er så enkelt å få byttet lydkort i labtop?
    Har noen testet bildet på tilsvarende labtop opp mot dvdspiller?Dersom det bare er marginale forskjeller,blir det nok en ny dvd.Enklere for kona også da :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke innlegget ditt Rinn før jeg postet.Så lydkortet på 8200 hadde SPDIF altså.Mulig HP har det også da,eller jeg har oversett noe i speken.
    Labtopen ellers skulle vel være kraftig nok skulle jeg tro.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lyden på en laptop ikke er god nok, og laptopen har firewire, så er vel m-audios firewire 410 en god løsning. Det blir jo hevdet at dette er noe av det beste til htpc bruk, spesielt dersom man tar D/A i lydkortet og ikke i en surroundforsterker. (altså, man får bedre lyd fra f-410 enn et internt lydkort dersom man har koblet htpcen direkte til effektforsterkeren)

Dog, det koster 3k.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pcen skal ha firewire så det skulle vel funke det.Har ikke sett dette lydkortet før.Hvor selges det?Da dekoder dette lydkortet både DD og DTS, og du bruker analoge kabler fram til effektforsterker?For å få dette til å funke på en praktisk måte må jeg vel bruke 6.1 inngangen på receiveren vil jeg tro.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detaljer rundt firewire 410

Du må da bruke analog inngangene på forsterkeren ja, og la all prosessering skje i firewire 410, hvilket ikke er en ulempe, da DA converteren er meget god i dette kortet (ref div tråder på avsforum)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HP har også dockingstasjoner med bl.a DVI & spdif ut.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    HP har også dockingstasjoner med bl.a DVI & spdif ut.
    Du sier noe der. Det er vel ofte mye billigere å handle en dockingstasjon til 1000-2000,- enn å handle en laptop med dvi og spdif.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd HP Pavillion maskina di. Kjøpte og satte den opp for svigermor. Meget bra, det eneste minuset jeg fant var mangel på SPDIF.

Kjører selv en Amitech FreeNote 4802 med AMD 64 prosessoren, og laptop funker meget bra i hjemmekinoen her. må ha meg en ekstern HDD snart men.. Altfor mye tilgjengelig HD materiale der ute...

Men, hadde det vært SPDIF på HP'en så hadde jeg valgt den hvis jeg skulle kjøpe en gang til. Mye kompabilitetesproblemer med eksterne ting på min USB kamera, WLAN PC Card osv, og alle de tingene funket på sekundet på HP'en.

Kenneth

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •