Får ikke inn NRK / Canal Digital + MediaPortal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke inn NRK / Canal Digital + MediaPortal

Hei.
    Bruker et Floppy DTV-kort, Dilog Conax CAM og Mediaportal for å ta inn Canal Digital kabel i Oslo. Får inn HD-kanaler og det meste av dem som er kodet. Men NRK1/2/3 vil ikke starte. Får beskjed om at "Unable to start timeshifting - No signal". TV2 (Zebra og Filmkanalen funker fint) har den ikke klart å finne en gang (har 2 stk NRK3 Super i stedet). Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre for å få inn NRK?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare SD-antenner og provinstallerken som folk bruker her kanskje? Kabel blir litt for urbant?

Noe for dere? Brukt Traktor - Nettkatalogen.no :-D

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Start en tråd på mediaportalforumet. Garantert bedre respons der.

Jeg kan ikke se alle kanalene selv, men nrk går fint. Jeg har problemer med tvnorge HD og noen andre HD-kanaler. Ser det er kommet en ny SVN, som kanskje løser problemet.

OT: Har du fått det nye kabinettet enda? :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Kabinettet fra Origen AE (Nettshop) ble jeg lei av å vente på så jeg tok den kjappe og billige løsningen og kjøpte et Antec Fusion Remote (uten max). LCD-displayet lyser opp som et horehus og viser en masse unyttig informasjon, ellers er det et greit valg.

Har forsåvidt bare tenkt å bruke tuneren jeg fikk fra CD. Ser ikke så mye på tv, og behovet for å ta opp er ikke så stort. Filmer og serier jeg vil se, fikser jeg på annen måte, så da er det stort sett nyheter og Discovery HD som jeg evt ser på hvis jeg kjeder meg. Noe jeg sjelden gjør forøvrig...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Nei. Kabinettet fra Origen AE (Nettshop) ble jeg lei av å vente på så jeg tok den kjappe og billige løsningen og kjøpte et Antec Fusion Remote (uten max). LCD-displayet lyser opp som et horehus og viser en masse unyttig informasjon, ellers er det et greit valg.

Har forsåvidt bare tenkt å bruke tuneren jeg fikk fra CD. Ser ikke så mye på tv, og behovet for å ta opp er ikke så stort. Filmer og serier jeg vil se, fikser jeg på annen måte, så da er det stort sett nyheter og Discovery HD som jeg evt ser på hvis jeg kjeder meg. Noe jeg sjelden gjør forøvrig...
    Det var kjipt. Jeg så frem til noen bilder av boksen. Antec fusion er ikke like spennende...
    Hehe, ja lysstyrke og kontrast stod på full guffe hos meg også. Jeg bruker en plugin som heter minidisplay til mediaportal. Satte ned kontrast og lysstyrke og nå er det greit. Jeg vil ikke si det er pent, men ser heller litt billig ut... Uansett så går det an å spille musikk uten tv på.

Har du forsøkt siste svn? jeg bruker maskinen til å ta opp filmer og dora the explorer til ungene. Jeg ser aldri tv på den hvis ikke det går noen kule programmer på HD-kanalene jeg heller. Jeg skal prøve siste svn og se om den hjelper hos meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •