Lydisolerende plater (skumgummi)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydisolerende plater (skumgummi)

Heisann.

Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og har tatt med meg hjemmestudioet mitt (hadde dette tidligere på arbeidsplassen), men ville ha mer tilgang på det, så derfor fulgte det med flyttelasset.

Bor nå i en 3 etasjes murblokk, i andre etasje, så jeg har folk både over, under og på begge sider. Muren i seg selv er grei isolasjon mot lyd, men en av naboene har en hund som ofte høres inn i min leilighet.. derfor tenker jeg som så at hvis jeg begynner å ta opp musikk så kommer dette til å høres like godt andre veien, på samme måte som jeg hører hunden..

Tenkte derfor i første omgang på en såkalt Vocal Booth, men egentlig kunne jeg tenkt meg å redusere lyden i hele rommet. Slagverk er ikke noe problem ettersom jeg bruker software til dette. Det er stort sett under vokalopptak at utfordringen oppstår.

Det er gipsplater i veggene, mens gulv og tak er rett på betongen... det jeg tenkte var å kjøpe "skumgummiplater" (i eggkartong fasong), og feste dem på alt av vegger og tak (rommet er ikke større enn 10kvm, så det skal la seg gjøre uten for mye arbeid)..

Spørsmålet mitt er enkelt... Hvor får man tak i slike plater? og kan disse festet rett på gipsplatene og eventuelt i taket?

Jeg har googlet lydisolering nå i timesvis, men jeg havner stadig på poster i dette forumet via google så det er tydelig at dette er rette plassen å spørre.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du har større sjangs for et godt svar i DIY-delen av forumet. http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ptimalisering/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •