Dårlig signal på rikstv (DVB/T) og Windows 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig signal på rikstv (DVB/T) og Windows 7

Ber om tips råd, da jeg sliter med praktisk talt, fraværende bilde i Media Center i Windows 7 64 bit.

Jeg har en pioneer lx5090h som jeg har installert en technicrypt cvx cam og et rikstv-kort med standard abb. Dette er koblet til en vanlig bakkenett-antenne og fungerer 100%.

Så installerer jeg et Fire DTV /T kort i min nyinstallerte windows 7 64 bit stue-PC og flytter over technicrypt-cam'en og antenna.

Fyrer så opp MC og søker opp kanalene, det fungerer utmerket. EPG også.

Men å se Live TV fungerer ikke. Jeg får bare grønne firkanter og noen ganger et veldig hakkete bilde. Dette gjelder alle kanaler. Men lyden er bra.

Noen som ser noe logikk i dette?

Øyvind

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvilken dekoder som brukes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager fryktelig sent svar, ble så forbanna at jeg reinstallerte hele greia med 32 bits windows 7 istedet, for å sjekke om det var 64-biten som var problemet. Det var det IKKE. Akkurat samme problemet på 32 bit.

Jeg har i tillegg en annen riks-tv sender bare en km unna meg, flyttet derfor antenna i den retningen (måtte strekke noen ekstra kabler) for å få garantert max signalstyrke. Samme resultat der, også, dessverre...

Hvordan finner jeg ut hvilken dekoder som brukes? Jeg antar jeg bruker den som er innebygd i W7 ?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindroset
    Ber om tips råd, da jeg sliter med praktisk talt, fraværende bilde i Media Center i Windows 7 64 bit.

Jeg har en pioneer lx5090h som jeg har installert en technicrypt cvx cam og et rikstv-kort med standard abb. Dette er koblet til en vanlig bakkenett-antenne og fungerer 100%.

Så installerer jeg et Fire DTV /T kort i min nyinstallerte windows 7 64 bit stue-PC og flytter over technicrypt-cam'en og antenna.

Fyrer så opp MC og søker opp kanalene, det fungerer utmerket. EPG også.

Men å se Live TV fungerer ikke. Jeg får bare grønne firkanter og noen ganger et veldig hakkete bilde. Dette gjelder alle kanaler. Men lyden er bra.

Noen som ser noe logikk i dette?

Øyvind
    Det norske bakkenettet bruker H.264 koding/komprimering av lyd/bilde.

Å dekode dette i software på en PC krever en ganske kraftig CPU, typisk en ganske rask dobbeltkjerne CPU.

Med riktig dekoder og skjermkort kan mye av dekodingen gjøres av skjermkortet istedenfor av CPUen.

Selv bruker jeg Linux hvor hardware dekoding av H.264 har vært totalt fraværende inntil nylig. Jeg satt sammen en egen PC for å teste dette, og med en dobbelkjerne AMD CPU på 2,5 GHz kunne jeg ikke dekode H.264 1080i video i software. Med hardware dekoding ligger CPU på ca. 6%.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke hw skal være problemet, har en athlon X2 6000+ CPU, 2 gig ram og et Ati 4850 skjermkort.
    Antar at beta-driveren til ATI har hw-dekoding av H.264 men vet det ikke.

Men finnes det noen i det hele tatt som har en DE floppy/fire-DTV T-kort tilkoblet en ute-antenne som klarer å se på rikstv med bra kvalitet på Windows 7?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du byttet MS-firewire driver til "MS-Legasy" driver ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå har jeg prøvd alle tre firewire-drivere, de to fra microsoft, samt den fra Texas Instruments. Men det avr bare den originale fra Microsoft som fungerte til meg, ikke legacy-driveren. Heller ikke TI-driveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering, samt nytt spørsmål dersom noen kjenner seg igjen:
    Reinstallert med: W7 7057 32bit, og DE W7 beta driver.
    Digital Everywhere sin firedtv viewer fungerer greit, tar inn kanalene.
    Men å søke i W7 Media Center gir ingen verdens ting. Den finner firedtv-kortet og starter scanning, men etter 10 sekunder går søkeren fra 0% til 100% også sier den at den ikke fant noen ting. dette sier meg at W/ MC bruker en eller annen form for "liste" for å legge til kanaler og ikke scanner på god gammel måte?

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindroset
    Oppdatering, samt nytt spørsmål dersom noen kjenner seg igjen:
    Reinstallert med: W7 7057 32bit, og DE W7 beta driver.
    Digital Everywhere sin firedtv viewer fungerer greit, tar inn kanalene.
    Men å søke i W7 Media Center gir ingen verdens ting. Den finner firedtv-kortet og starter scanning, men etter 10 sekunder går søkeren fra 0% til 100% også sier den at den ikke fant noen ting. dette sier meg at W/ MC bruker en eller annen form for "liste" for å legge til kanaler og ikke scanner på god gammel måte?

Øyvind
    Akkurat det samme problemet her, bare at jeg kjører 64bit. I FireDTV Viewer er alt bare fryd.. Så det er vel noe bugs i win 7.

Vurderer om jeg skal droppe hele håpet om å få en fungerende htpc til å fungere med rikstv. Å kjøpe en vanlig pvr dekoder frister meget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant løsningen med kanalsøket i W7!
    Det var faktisk nødvendig å bruke den legacy firewire-driveren for at søket skulle fungere!

Men det er noe som ikke er helt bra likevel, da billedkvaliteten i MediaCenter er veldig dårlig i forhold til Firedtv viewer. Mye digitalstøy, til tross for veldig bra signalstyrke.

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manglende kryptering - Win7 64-bits og FloppyDTV

Hadde også problemer med grønne firkanter. Hos meg var det manglende mpeg4 og h.264-codecser som var årsaken, som jeg fikk rettet opp ved å installere PowerDVD.

Jeg har imidlertid et annet problem. Jeg får kun inn de åpne kanalene. Er det noen som har erfaring med TV2 (kryptert) på Windows 7 64-bits og FloppyDTV? Jeg tenker det kan være en driver-feil knyttet til CI-modulen. Råd mottas med glede.

Oppdatering: Jeg får nå inn krypterte kanaler. Det viste seg at det hadde gått mer enn 30 dager siden jeg fikk rikstv-kortet uten at jeg hadde installert kortet. Jeg måtte derfor be rikstv om å kjøre en ny oppdatering slik at kortet ble registrert i CAM-en. Nå får jeg inn TV2 utmerket.

Jeg har dermed greid det magiske å installere rikstv på en Windows 7 64-bit, og alt fungerer utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senere versjoner av ffdshow kan brukes til dekoding av rikstv! for LATM (lyd) anbefaler jeg RadScorpion’s blog » Blog Archive » MONOGRAM AAC Decoder 0.9.6.0

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •