Heisann.

Har nylig bygd meg en HTPC, og leter i den forbindelse etter et DVB-C kort med to tunere for å slippe å ha/kjøpe to kort. (Økonomi er et punkt, selvom jeg går ut i fra at et kort med to tunere vil være dyrere enn et kort med en tuner, men også pga plassbegrensninger på HK fordi jeg kun har to PCI).

Har per dags dato ikke funnet et eneste kort med to tunere, så aller først: hvis noen vet om et slikt kort hadde jeg satt pris på om dere kunne fortelle meg om det.

Så til nummer to, som egentlig er hovedpoenget. Jeg sendte en mail til Terratec og spurte om de hadde DVB-C kort med to tunere, eventuelt om de hadde planer om å lage et slikt. Svaret var som følger:

"Hello Per-Øyvind Mølmen,

I'm sorry to tell you that in the moment we are not planning do create a DVB-C card with two tuners ....

But this can change within a half year, so if you want to, ask us again in some month...

With best regards / Mit freundlichen Gruessen

Christoph Wilms
"

Så dermed: hvis det er flere der ute som kikker etter et DVB-C kort med to tunere: send en mail til Terratec og spør/mas. Jo flere vi er, jo større må da sjansen for at de lager et slikt kort være....?!

- Per-Øyvind