Lysdimming med HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lysdimming med HTPC

Heisann.
    Jeg er ingen elektriker, og lurer på om noen har erfaring med og hvordan man eventuellt kan styre lys med pc'en.
    Aller helst vil jeg ha en modul som strømmen kobles inn i PC'en med(PCI?), så jeg kan programere egendefinert oppsett av lys i leilighet. Så jeg må ikke bare I/O men dimming også. Optimalt skal jeg kunne ha flere lyskretser for forskjellige oppsett.

Jeg får elektriker på besøk i sommer(rundt 15. juni tenker jeg )men ønsker å være ute i god tid med planlegging, så jeg kan forklare hva jeg vil ha på en forståelig måte.

mvh

PM

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Z-wave og X10 leverer datainterface med USB tilkobling. Gøy å kunne gå på nett når man er hos venner og skru av/på lys. (Eller dimme).
    Det billigste alternativet vil være X10.. men jeg liker ikke dette på grunn av stabiliteten.
    Jeg vurderer nå å bytte alt i leiligheten min om til Z-wave i håp om at det er bedre. Ikke er det så stor prisforskjell heller. Les mer på SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. og www.zwaveworld.com

Ellers har Hager (knx), Moeller (Xcomfort), Elko (wireless) og Gira (Funkbus) egne systemer, problemet her sånn som jeg såg det er at de har noen sinnsyke priser på datainterface. (rundt 15.000,- +/-)

Denne siden er under flytting ... og elhandel.no - Profesjonelt elektromateriell til fornuftige priser har priser på de andre systemene så du kan sammenligne litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •