Canal Digital dekoder og s-video til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Canal Digital dekoder og s-video til HTPC

Jeg kjører Vista media center og kunne tenke meg å få TV-bildet inn der også.

Hvis jeg tar (f.eks) en WinTV PVR-150 og lar dekoderen fra Canal Digital sende bilde over s-video dit, og bruker ir-blasteren som følger med kortet, blir det bra ?

Ser mange anbefalinger på diverse løsninger med floppyDTV o.l, men lurer litt på hva jeg egentlig får da ? Blir det bare knotete eller fungerer det ganske fint ?

-Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det skal funke fint

Jeg bruker CD Satelitt-tuner fjernstyrt av Microsoft IR extender og blaster på XP MCE og lyd/bilde over kompositt (har ikke bedre utgang i tuner). Det funker upåklagelig og slett ikke ille bilde heller.

Angående FloppyDTV er hovedgevinsten så langt jeg vet at man kutter en box i oppsettet.

H

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goink
    Jeg kjører Vista media center og kunne tenke meg å få TV-bildet inn der også.

Hvis jeg tar (f.eks) en WinTV PVR-150 og lar dekoderen fra Canal Digital sende bilde over s-video dit, og bruker ir-blasteren som følger med kortet, blir det bra ?

Ser mange anbefalinger på diverse løsninger med floppyDTV o.l, men lurer litt på hva jeg egentlig får da ? Blir det bare knotete eller fungerer det ganske fint ?

-Geir
    Den største fordelen med FloppyDTV og lignende løsninger er at du får digitalt signal hele veien. Så sant du har en digital TV da. Dette gir mye bedre bilde enn å gå veien via en analog forbindelse.

Du får også muligheten for 1080i signal på HD kanalene.

Jeg har ingen oppdatert erfaring med dette på Windows, men jeg har brukt MythTV på Linux med DVB-S kort i snart to år og det har fungert helt ypperlig. Stabilt og fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •