Lyd (signal) via både HDMI og line-out (samtidig) Hvordan? Mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd (signal) via både HDMI og line-out (samtidig) Hvordan? Mulig?

Hei.

Har nettopp bygd meg en HTPC som jeg både koser meg med, og ikke minst knoter en del med til tider! Akkurat nå er problemet det at jeg ikke får lyd via både HDMI (til tv) og fra line-out til stereon (mini-jack til RCA).

Hovedkortet er et Gigabyte GA-MA78GM-S2H med integrert lydkort (Realtek ALC889A codec).

Jeg får forsåvidt bytta relativt greit via "Realtek HD Audio Manager". Bytter da mellom "Realtek HD Audio output" og "Realtek HDA HDMI out", men går det virkelig ikke an å sende ut signal på begge utganger? Irriterende å måtte bytte hver gang... Selv om stereon stort sett er i bruk, så hender det at det er aktuelt å sende lyd direkte til tven.

- Per-Øyvind

PS: Til dere som har et Antec fusion remote eller forgjengern fra Antec. Hvordan får dere det stille? Jeg synes det suser litt for mye her... Har planer om å bytte CPU kjøler fra medfølgende til CPU (AMD 4850e) til en scythe ninja mini, og eventuelt bytte kabinettvifter til noe stillere også, men når jeg har åpna boksen lurer jeg jaggu på om det i bunn og grunn er PSU som skaper mest lyd (Corsair VX 450W). Noen tips/triks for å få maskinen så stille som mulig (hels lydløs...)?

Newcomer CBR sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per2002
    Hei.
    PS: Til dere som har et Antec fusion remote eller forgjengern fra Antec. Hvordan får dere det stille? Jeg synes det suser litt for mye her... Har planer om å bytte CPU kjøler fra medfølgende til CPU (AMD 4850e) til en scythe ninja mini, og eventuelt bytte kabinettvifter til noe stillere også, men når jeg har åpna boksen lurer jeg jaggu på om det i bunn og grunn er PSU som skaper mest lyd (Corsair VX 450W). Noen tips/triks for å få maskinen så stille som mulig (hels lydløs...)?
    Det er en (eller var det to?) bryter til kabinettvifta som kan stilles til "low", da er det mindre støy i dette kabinettet enn fra min kabeltuner.
    Hvis du har et Fusion Remote, så har du jo satt inn PSU selv. Hvordan støyer denne?
    Jeg har en Phenom 8750 med originalkjøleren. Den hører jeg kun under boot.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per2002
    Til dere som har et Antec fusion remote eller forgjengern fra Antec. Hvordan får dere det stille? Jeg synes det suser litt for mye her... Har planer om å bytte CPU kjøler fra medfølgende til CPU (AMD 4850e) til en scythe ninja mini, og eventuelt bytte kabinettvifter til noe stillere også, men når jeg har åpna boksen lurer jeg jaggu på om det i bunn og grunn er PSU som skaper mest lyd (Corsair VX 450W). Noen tips/triks for å få maskinen så stille som mulig (hels lydløs...)?
    Jeg har Fusion max. Byttet viftene med en gang. Antecs vifter er ikke særlig lydløse. Du bør kikke i bios om du kan regulere viftehastigheten på cpu.

Corsair 450VX er jo ganske så stillegående. Sikker på det er den og ikke er en harddisk som støyer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettviftene er satt til laveste hastighet ja, men jeg synes allikevel at det suser hakket for mye. Har åpnet og kikka litt mens maskinen går, og jeg synes det virker som om det er PSUen som lager mest ugang. Har en WD green power 1 tb, og etter hva jeg har fått med meg skal jo denne være snill på støy. Den er jo også hengt opp med gummipakningene som fulgte med i kabinettet, så jeg tror ikke hdd er synderen.

Blir nok å investere i et par nye kabinettvifter, og muligens en scythe ninja mini, så får vi se hvordan ståa blir da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •