DisEqc og MythTV, finner ikke meny

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer wOOFer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DisEqc og MythTV, finner ikke meny

Noen som kan fortelle meg hvordan man setter opp DisEqc i MythTV? Kjører siste versjon av MythBuntu, med Hauppauge-WinTV-Nova-S2 kort. Dette er satt opp med riktige drivere, da jeg får scannet kanaler og sett FTA via Kaffeine.

Når jeg forsøker å søke inn kanaler fra "europe-west" i MythTV får jeg bare meldingen om at DisEqc ikke er satt opp for kortet i konsollen... Noen tips her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Se her hvordan du gjor dette:
    User Manual:Setting up DVB-S for satellite - MythTV
    Bare gjor det som er beskrevet under overskriften DiSEqC LNB som er a velge LNB og Universal Europa

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig greid å sette opp DisEqc med 4 LNB, men grier ikke nå å scanne kanalene. Lurer på hva jeg gjør feil...
    Kommer til vinduet for "Scan Configuration". Har prøvd en drøss med forskjellige frekvenser, uten at MythTV finner noen kanaler. Signalstyrke er mellom 75 og 99% alt etter transponder. Men den får altså ikke lock. Greier å scanne manuelt, samt gjennom Kaffeine. Begynner å bli litt desperat, med tunge øyelokk nå....

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wOOFer
    Har endelig greid å sette opp DisEqc med 4 LNB, men grier ikke nå å scanne kanalene. Lurer på hva jeg gjør feil...
    Kommer til vinduet for "Scan Configuration". Har prøvd en drøss med forskjellige frekvenser, uten at MythTV finner noen kanaler. Signalstyrke er mellom 75 og 99% alt etter transponder. Men den får altså ikke lock. Greier å scanne manuelt, samt gjennom Kaffeine. Begynner å bli litt desperat, med tunge øyelokk nå....
    Frekvens: 12456000, Polaritet: Vertikal, Symbolrate: 28000000 burde fungere på 1W.

Har du satt opp en videokilde for hver posisjon?
    Er hver videokilde knyttet til riktig port under inndata?
    Er du sikker på at portnummeret for fysisk tilkobling på switchen stemmer med oppsettet i mythtvsetup?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Telenor Broadcasting for riktige verdier
    Programmes listing - TelenorSBC

Alle verdiene du bruker for å scanne ligger i mythconverg databasen. Sett opp phpMyAdmin slik at du kan sjekke og oppdatere verdiene selv før du scanner. De ligger i tabellene dtv_multiplex og channels.

Det er mulig du også må oppgradere Mythtv til en nyere versjon (trunk) da du mest trolig bruker S2API drivere til hauppage kortet ditt
    Se her Jonas Kvinge » TechnoTrend TT-budget S2-3200 and mythtv using the S2API

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haraldov
    Det er mulig du også må oppgradere Mythtv til en nyere versjon (trunk) da du mest trolig bruker S2API drivere til hauppage kortet ditt
    Se her Jonas Kvinge » TechnoTrend TT-budget S2-3200 and mythtv using the S2API
    DVB-S delen i v4l-dvb/S2API er bakoverkompatibel med eldre versjoner av applikasjonene. For å få tilgang på DVB-S2 kanaler må trunk pluss patcher brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om du har blitt rammet av en Mythtv disecq bug hvor bare den ene disecq switch virker?
    #5703 (MythTV unable to use disecq (Only first disecq switch works)) – MythTV – Trac
    Sjekk også denne wiki siden
    Install MythTV - Dolot

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende med gode svar. Skal sjekke senere i kveld. Kom meg litt videre på natten i går, og fikk scannet noen jalla-kanaler på alle 4 satelitter. Regner med at det er noe med frekvensene som ikke har vært riktig, eller at jeg har et spenningsproblem fra Hauppauge-kortet til DisEqc'en...

Skal nok inn med HD-kanaler ja, men først opp å gå på SD og SoftCam... Har nemlig en DB7020 og en DB500 utenom...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende med gode svar. Skal sjekke senere i kveld. Kom meg litt videre på natten i går, og fikk scannet noen jalla-kanaler på alle 4 satelitter. Regner med at det er noe med frekvensene som ikke har vært riktig, eller at jeg har et spenningsproblem fra Hauppauge-kortet til DisEqc'en...

Skal nok inn med HD-kanaler ja, men først opp å gå på SD og SoftCam... Har nemlig en DB7020 og en DB500 utenom...
    Dersom knytning mellom Diseq og satellitt posisjon i MythTV ikke stemmer med hvordan LNBene fysisk er koblet til switchen kan dette gi noen "morsomme" resultater ved scanning. Noen frekvenser/polarisering er den samme på flere satellitter. Er du heldig for du inn noe, men ikke det du regnet med. Er du uheldig finnes ikke den frekvensen/polariseringen på den aktuelle posisjonen og du få ikke inn noe som helst.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Kommer videre smått om senn...

Okei, nå kommer det seg. Har fått satt opp myth med DisEqc og søkt inn alle kanaler (utenom DVB-S2) på Thor 1W. Måtte gjøre dette transponder for transponder. Finnes det en måte å gjøre dette automatisk? Jeg gikk inn under menyen "Channel Editor" og valgte "Search Channel" og inndata 1W. Her måtte jeg angi frekvens. Den søker kun de kanalene som ligger under den angitte transponderen...

Det som nå gjenstår er å finne/søke inn DVB-S2 kanalene. Noen som har fått til dette med Hauppauge Nova HD S2-kort? Må jeg legge inn noen spesielle drivere for kortet, eller må det patches en bestemt utgave av mythtv?

Takker for alle svar så langt...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, nå kommer det seg. Har fått satt opp myth med DisEqc og søkt inn alle kanaler (utenom DVB-S2) på Thor 1W. Måtte gjøre dette transponder for transponder. Finnes det en måte å gjøre dette automatisk? Jeg gikk inn under menyen "Channel Editor" og valgte "Search Channel" og inndata 1W. Her måtte jeg angi frekvens. Den søker kun de kanalene som ligger under den angitte transponderen...

Det som nå gjenstår er å finne/søke inn DVB-S2 kanalene. Noen som har fått til dette med Hauppauge Nova HD S2-kort? Må jeg legge inn noen spesielle drivere for kortet, eller må det patches en bestemt utgave av mythtv?

Takker for alle svar så langt...
    Det skal være nok å legge inn en transponder under Søketype: Full scan. Deretter gjør du Søketype: Fullt søk i eksisterende transporter. Dette gjør et nettverkssøk som gir deg alle kanalene fra samme nettverk eller leverandør, f.eks.Canal Digital.

Hvis du har en 2.6.28 eller nyere kjerne skal driver med støtte for DVB-S2 være med der. Hvis ikke må du kompilere v4l-dvb: LinuxTV.org - CVS and Mercurial access

MythTV må patches for DVB-S2 støtte. Jeg bruker siste versjon av trunk med disse patchene: t5882_S2Api_5.diff bad_tuning_fix.diff vdr_conf.diff inappropriate_mux.diff channel_mux_patch2.diff dtv_multiplex.sql som du finner her: #5882 (S2API support) – MythTV – Trac
    Bare husk at trunk er ganske ustabil og med en del uferdig funksjonalitet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    MythTV må patches for DVB-S2 støtte. Jeg bruker siste versjon av trunk med disse patchene: t5882_S2Api_5.diff bad_tuning_fix.diff vdr_conf.diff inappropriate_mux.diff channel_mux_patch2.diff dtv_multiplex.sql som du finner her: #5882 (S2API support) – MythTV – Trac
    Bare husk at trunk er ganske ustabil og med en del uferdig funksjonalitet.
    Hva gjør jeg dersom jeg har installert MythBuntu 8.10? Hvordan oppgraderer jeg til trunk?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør jeg dersom jeg har installert MythBuntu 8.10? Hvordan oppgraderer jeg til trunk?
    Jeg tror du må kompilere selv. Kildekode finner du her: MythTV – Trac

Du må trolig installere en del utviklingsverktøy. også.

Det er noen guider her: Ubuntu Installation Guides - MythTV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •