Über HTPC med høy WAF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Über HTPC med høy WAF

Heisann,

skal bygge meg en ny HTPC til stuen. Har allerede bestemt meg for hardware, men kunne tenke meg noen inspill og tips på softwarefronten ...

HTPCen blir av det friskere slaget, men jeg tenker kanskje å underklokke cpu litt for kunne kjøre så lydløst som mulig (Men PhenomII er kald sies det). Følgende harware installeres:

Zalman HD160XT m/ 7" Touch skjerm
    ASUS M3A78-T (AMD790GX/Ati HD3300)
    PhenomII 940 3GHz
    Noctua NH-C12P CPU Vifte
    4GB RAM
    Nec BD spiller
    60GB SSD
    Silverstone 300W PSU vifteløs
    2 stk Flopydtc/c m/conax cam (CD)

Skal prøve å kjøre denne vifteløst ...

PCen brukes som TV/PVR i tillegg til å vise filmer fra server (WHS/MyMovies), samt spille DVD samlingen (Mp3 fra server) så i utgangspunktet har jeg tenkt å installere Vista Ultimate, AnyDVD, VirtualClone, PowerDVD8Ultra og MyMovies2. Kommer etterhvert til å gå over til Windows 7.

Men er det noen har tips eller meninger om andre programmer/plugins som vil gi denne HTPCen endå høyere WAF? Inspill mottaes med takk ...

drbo8-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder Archsoft TMT istedenfor PowerDVD Ultra. Skal ha integrert avspilling i WMC og i motsetning til PowerDVD skal den kunne spille av Blu-Ray filmer fra disk uten å bruke iso filer.

Dog skal PowerDVD ha noe gående med Vista 7... kan være verdt å ta hensyn til.

Hva gjør du med lyd?

Skal mye til at du klarer å kjøre vifteløst. Spesielt skjermkortet vil gi trøbbel. Jeg har et vifteløst HD 2600. Blir utrolig varmt om jeg ikke har noen vifter inni.
    Sats heller på store saktegående vifter, blir bra det og! Nocua er et bra valg til det bruket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, og takk for svar.

Det er et integrert skjermkort på mobo (ATi HD3300), og de er ikke så værst kjølig. PhenomII er kjent for å være sval, og må jeg så underklokker jeg litt. Er forberedt på å måtte bruke viftene, men vil prøve uten først (Og jeg har også et vifteløst 2600 i en annen maskin, de blir varme ...)

PowerDVD er semiintegrert med VMC via MyMovies, og sammen med AnyDVD og VirtualClone, så spiller de BlueRay fra server over nettverket flawless (1GB nettverk). Men jeg vil absolutt se nærmere på Archsoft TMT (men jeg har nå engang PowerDVD etc)

Angående lyd, så har jeg tenkt å bruke et Logitech z-5500 (5.1)

TV en 40" Samsung M86

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker mediaportal (MEDIAPORTAL - free media center - Home) bedre enn VMC.
    Kanskje litt mer knotete å sette opp.

Bruker plugis: Moving Pictures og MyTvseries.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Jeg liker mediaportal (MEDIAPORTAL - free media center - Home) bedre enn VMC.
    Kanskje litt mer knotete å sette opp.

Bruker plugis: Moving Pictures og MyTvseries.
    Har prøvd mediaportal ved flere anledninger. Og det har kommet seg, men det har fremdeles for liten WAF, og er alt for knotete å sette opp. Det er og blir VMC her i kåken ...

Det eneste jeg egentlig savner i VMC er topp fungerende EPG, samt nativ støtte for BD. Men etter det jeg har sett og prøvd, så kan Win7/powerdvd/MyMovies bli en winner i stuen og i barnekorken ...

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke spesielt høy WAF i en 7" Touch skjerm. Den er for liten til å være brukbar, og for glorete til å være spesielt dekorativ. Hadde vurdert et kabinett uten.

Faktisk synes jeg Zalman-kabinettet er på grensen til stygt, siden det er litt for firkanta i front og litt for mye knapper og mikk på fronten.

Ta en titt på OrigenAE S16? Fåes både med og uten "gloreskjerm":
    OrigenAE S16T (TFT) HTPC kabinett Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital
    OrigenAE S16V (VFD) HTPC kabinett Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag et kabinett uten skjerm, Zalman HD160, og det fungerer forsåvidt greit.

Er forsåvidt litt enig med deg i at det ikke bare er høy WAF i en 7" touch skjerm, men det er høy WAF i at madammen kan navigere til radioplugin og musikk uten å skru på TVen, og så ligger det ikke så rent lite WAF i at det da bare blir en-1- boks i stuen + høytalere, i tillegg til TVen. "Gloreskjermen" står jo også bare på ved behov ...

Min erfaring med Zalman kab, tilsier at jeg skal få til svært god kjøling, kanskje 100% passivt, noe som også gir høy WAF mht til lite støy ved avspilling av jazz/klassisk musikk ...

Som jeg skrev over, så er alt av hardware på vei, så selv om Origen kab er stilig (enig i at det ser bedre ut et zalman sitt, men andre prioriteringer er tatt) - så blir det Zalman på meg :-)

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Som jeg skrev over, så er alt av hardware på vei, så selv om Origen kab er stilig (enig i at det ser bedre ut et zalman sitt, men andre prioriteringer er tatt) - så blir det Zalman på meg :-)
    Ja, Zalman er bra kvalitet, og innvendig er det nok bedre "organisert" enn Origen, for ikke å nevne at antagelig kjølingen er bedre. Så lenge det er Wife Approved så er vel det egentlig det viktigste vil jeg tro. :???: Hva vet vel jeg, som er "koneløs" for tiden (Ok, så kjøpte jeg Origen kabinettet for det så pent ut for min egen del... )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ble nesten "koneløs" selv, når jeg testet Window7Beta1 på htpcen i stuen ... Lite WAF i BSOD og utallige restarter midt i engelske kostymedrama! (måtte redde skinnet med brevvekten fra CD)

Så nå blir det safe i stuen, og eksperimentelt på meg og ungene i 2.etg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mediaportal og silverstone HTPC-kabinett gir høy nok WAF i stua mi, men bare så vidt.

Nå har jeg ikke fått TV-signal over på HTPC-en ennå, men jeg håper det skal gå uten for mye kasting av servise.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare pass på at du ikke satser for høyt med hardwaren og risikerer å måtte innstallere 14 store vifter for å holde det hele kjølig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Bare pass på at du ikke satser for høyt med hardwaren og risikerer å måtte innstallere 14 store vifter for å holde det hele kjølig
    Mobo, BlueRay og tvkort kjenner jeg fra før, dog med en 45W cpu. Det kjører svalt og greit. Det samme med PSU, som er vifteløs.

De ukjente er SSD og ny CPU, men SSD er jo støyløs og kaldere enn en HD :-)

Spørmålet er PhenomII ... men om en skal tro det en leser, så er den svært sval på stock ... (men den klokker ikke bedre en 3,8-3,9 på luft). Den er også såpass kraftig at jeg kan klokke litt ned om jeg vil, så det skal nok bli svalt nok ... 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •