Litt om Acer Aspire L5100 :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt om Acer Aspire L5100 :)

Fikk min i dag og satt den opp i kveld.....

Slettet selvfølgelig all skit som lå på den og renset pcn før jeg begynte å teste den.

Rask og fin på programmer, kjørte 720 p og 1080p uten noen problemer.

Bråket ikke mye , bare litt sus fra de to viftene bak.

Stilig utseendet.

Kommer til å bytte ut viftene bak med noen nye mere stillegående, kanskje dempe kabinettet noe om det er mulig, og se om jeg finner et program som setter ned farten til viftene.

Setter også inn 4 g ram og 1 tb disc.

Noen som vet hva man gjør med vista når jeg skal bytte disc, fulgte ikke med cd og den ligger ikke på egen partisjon.

Kan jeg brenne en backup også funker den når jeg putter inn en ny disc?

Audiofil.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Of topic: Skjønner ikke hvordor folk fremdeles kjøper deen, mtp. at det er nokså avlegs system (men ja, den er pen).

Om man vil ha lite og støysvakt, er nok iWill sin mITX løsning basert på 780G et bedre valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fungerte perfekt for meg i allefall , spiller ikke , og ser egentlig ikke film på den heller , selv om den fint kjørte både 720 p og 1080 p

Bruker den til lett surfing og nedlasting.....om noen sier den er out of date for meg så må de jo forklare hvorfor jeg skal ha en sprekere maskin til surfing opg nedlasting da

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Of topic: Skjønner ikke hvordor folk fremdeles kjøper deen, mtp. at det er nokså avlegs system (men ja, den er pen).

Om man vil ha lite og støysvakt, er nok iWill sin mITX løsning basert på 780G et bedre valg.
    Og de pc'ene klarer å dra spill og litt tyngre oppgaver osv? virket ikke så kraftige på spesifikasjonene da...

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Noen som vet hva man gjør med vista når jeg skal bytte disc, fulgte ikke med cd og den ligger ikke på egen partisjon.

Kan jeg brenne en backup også funker den når jeg putter inn en ny disc?

Audiofil.
    Anbefaler deg å bruke et eget program som du booter fra en cd, for å lage et disk image som lagres enten på dvd, eller på ekstern disk etc. Så bytter du disk og bruker samme program for å legge imaget inn på den nye disken.

Finnes sikkert en haug med slike programmer uten at jeg kommer på så veldig mange av de akkurat nå, men DriveImage XML gjør vel jobben og er gratis for hjemmebrukere.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Og de pc'ene klarer å dra spill og litt tyngre oppgaver osv? virket ikke så kraftige på spesifikasjonene da...
    Vel, for det første prater vi om HTPC her (ref. kategori), men uansett:

Skjermkortet i 780G er mye bedre enn det som er i 690G, spesielt mtp HD avspilling. 690G avlaster vel ikke CPU ved HD avspillin (er jo et x1250 skjermkort som er det samme som x700)
    selv om den fint kjørte både 720 p og 1080 p
    Det er det CPU som gjør - ikke gfx.

Dessuten så leveres L5100 med en 4050E CPU. iWill kan leveres med 4080E, som følgelig er bedre. Sammenliknin her Compare AMD Processors for Desktops: AMD Phenomâ„¢, AMD Athlonâ„¢ FX, AMD Athlonâ„¢ X2 Dual-Core, AMD Athlonâ„¢, and AMD Sempronâ„¢ Processor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke du er så flink til å forstå behovene mine.....surfing og nedlasting pluss stillegående....

Trenger ikke en sterkere maskin til dette....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men skal du se HD film som ikke benytter seg av DXVA med et 690G kort, ja da ber du om viftebråk. Det gjør du ikke med 780G, pga DXVA egenskapene.

Desuten kom utsagnet ETTER at jeg viste til den andre maskinen. Det var vel heller ikke deg jeg svarte senere.

Uansett: Flott at du er fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke se hd film , men testet hva maskinen klarte bare, ikke noe mere viftestøy etter 45 min med hd film en den har vanlig......kommer til å bytte ut viftene med silent vifter og kommer til å sette 1,5 tb disc i den samt putte in n 4 gb ram , demper også flatene inne i den om den har noen flater å dempe...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay

Gi meg en link til denne da?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløst nettverk

Rigga opp min L5100 igår.. virker som en grei maskin dette
    men det var veldi mye oppdateringer den begynte med , med en gang jeg fikk den opp! er det vanlig?
    Så har jeg litt problemer med at den har vanskelig for å finne trådløse nett i huset! Kjenner noen til dette? er det noe jeg må "justere" på dataen for å bedre dette?

takk for svar! 8)

Stian Henriksen

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianhat
    men det var veldi mye oppdateringer den begynte med , med en gang jeg fikk den opp! er det vanlig?
    Så har jeg litt problemer med at den har vanskelig for å finne trådløse nett i huset! Kjenner noen til dette? er det noe jeg må "justere" på dataen for å bedre dette?

takk for svar! 8)

Stian Henriksen
    Det er fluss med oppdateringer på en nyinstallert windows ja. Det blir litt bedre om du legger in Service Pack før du oppdaterer.

Du kan prøve å få tak i en kraftigere antenne, enten til PC'en hvis den har ekstern antenne, eller til routeren, eller begge deler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianhat

takk for svar! 8)

Stian Henriksen
    Fint lite du kan justere på en L5100's trådløse.
    Samtidig så er den trådløse ganske bra i den, jeg har aldri hatt problemer etter at jeg byttet trådløs router til en nyere type. Selvfølgelig er trådløs mer ustabil og tregere enn tråd, men akkuratt nå har jeg ikke tråd tilgjengelig.
    Greit, men ingen ønskesituasjon...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •