Råeste totale oppsett? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjører nå følgende:
    Blur & NR: Gradual Denoise = 40, denoise3d luma = 0.5 chroma = 1.0 time = 5.0
    DScale filter: Sharpness = 160
    Resize & aspect settings: resize til 1024 x 576, bicubic luma = 1.40 choma = 0.0

Jeg klarer ikke å kjøre resize 1280 x 720 uten framedrops på mitt system. Har en AMD Barton 2800+ overklokket til 2363Mhz. Dette er neste nok, men klarer ikke å få et stabilt system med høyere Mhz. Er det noe annet jeg bør prøve?

Jeg har likevel et spørsmål; Det blir et slags etterslep på enkelte objekter i bildet. Hva kommer det av og hva kan gjøres for å fjerne dette? Jeg ser nå kun på min PC monitor da prosjektoren ikke er tilgjengelig. Har det noe med refresh rate å gjøre?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører uten framdrops på en 2.6GHz P4 som ikke er overklokket. Fikk imidlertid framdrops før, men etter at jeg kritisk gikk gjennom de programmene som lastes når Windows starter så er alle framdrops borte, heldigvis.

Det blir et slags etterslep på enkelte objekter i bildet
    Når det gjelder dette så anbefaler jeg at du nedjusterer verdiene under "denoise3d...". Høye verdier her bidrar til å "smøre" piksler utover bildet, samt at deler av bildet står og beveger seg.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL, den dScaler-sharpnessen høres totalt sinnssyk ut. :shock: Med en slik innstilling ser bildet absolutt ikke bra ut på min prosjektør. I går så jeg Mumien og måtte slå av dScaler helt (filmen har noe EE fra før av, og med sharpness ble det rene glorien!), og min tidligere innstilling på 128 har jeg gått ned til rundt 120. Da blir det bra på filmer som ikke er så skarpe fra før av.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du indikerer Mastiff, så er mengden skarphet avhengig av filmen. Noen liker "soft" bilde, andre liker "hard" varianten, så der er vi ulike.

Men, som du har sagt før, hva er ""EE"? Gjetter på "Enhanced Edges"...riktig? ops:

Til slutt vil jeg si at det alt for lite trafikk her på "HTPC"-forumet! Har lekt meg de siste dagene med ZP / ffdshow / reclock / dScaler og først nå funnet ut at HTPC er mer enn en PC med WinDVD-software. 8)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere er det litt problematisk å virkelig se hvordan det blir når jeg kun bruker PC skjermen. Regner med at jeg må endre litt på enkelte ting etterhvert som jeg får brukt prosjektor. Jeg får komme med videre tilbakemelding etterhvert. Uansett så er det morsomt å "mekke" med dette.

...og ja; det er litt lite aktivitet på HTPC delen av forumet, desverre. Men så lenge vi holder ut er det vel håp?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger, det er nesten riktig. Edge Enhancement er den korrekte betegnelsen. Og tro meg, jeg liker skarpe filmer! Den eneste filmen jeg aldri har fått helt god hos meg er Star Wars Episode 2. Den er så bløt i bildet at jeg får makk av den! Der tror jeg faktisk jeg var oppe i 140 på dSCaler sharpness pluss fullt kjør på resize-sharpness.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet en del med det nye FX5900 kortet nå, og konklusjonen min så lang er at dette slår Radeon på alle fronter!

Fargene er mer solid. Kan sammenlignes med hva jeg fikk etter å ha fått fargefilter på Rød+Grønn på projektoren. Med Nvidia FX får fargene mer punch...

Mye skarpere bilde. Mente selv jeg hadde meget bra skarphet og fokus med mitt gamle Radeon oppsett. Med FX er nå bildet sylskarpt over det hele.

Det er betraktelig mye mindre støy i bildet nå. Til tross for min 2,5m VGA + 10m skjøtekabel fra Clas Olson til 300kr (Ikke særlig high-end da).

Sammen med bedre farger, skarpere bilde og mindre støy er nå bildekvaliteten xx antall ganger bedre, og til en forholdsvis rimelig penge (ca 14-1500,-).

Sammenlignet i dag T3 i 1280x720 HD mot samme film på DVD og ved kjøring fra Theatertek m/ffdshow (Lanczos resize 1280x720):
    Det er på HD selvsagt mer detaljer, MEN bildekvalitet og klarhet er helt på høyde med HD!! :shock:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Har fått testet en del med det nye FX5900 kortet nå, og konklusjonen min så lang er at dette slår Radeon på alle fronter!
    Argh! Jeg skal til å kjøpe nye skjermkort (har et GeForce 4800SE) nå. Jeg trodde at det måtte bli et nytt radeon kort (X800), men nå gjør du det hele usikkert. Hva vet du om den nye kortene fra Radeon og Geforce som kommer i hyllene om ca. en uke? Hva er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde selv belaget meg på en oppgradering til et Radeon 9800, men etter å ha lest den sinnsykt lange tråden på avsforum hvor bl.a Mike Parker som har testet FX5700/5900 (V5950), og som konkluderte at nvidia var en del bedre, var valget mitt egentlig ganske enkelt.

Det er vel å merke FX5700/59xx som har disse gode video egenskapene.

Til under halve prisen av hva et Radeon 9800 koster, er FX kortene en slager skulle en tro :lol:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar skjermkort diskusjonen videre her: