Finnes det en trådløs overføring fra PC til Receiver?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SqueezeCenter er vel egentlig tenkt til administrasjon av Squeezebox (SB), men den kan også brukes til å styre avspillingen med. Du kan navigere blant album, artister, sjanger, årstall etc. Brukergrensesnittet er greit men ikke mer, og jeg tror ikke du får opp albumbilder.

Jeg har Sqeezebox og SqueezeCenter kjørende på en Linux-server og får da tilgang til SC via web-grensenitt fra alle pcene i huset. Jeg ville nok bli overrasket om du kan bruke Mediaplayer eller andre programmer til å styre Squeezeboxen med. Så hvis du tenker at du skal sitte med laptopen på fanget og styre musikk, så vil jeg vel tro at den saken som det er linket til lenger opp eller Airport Express er mer den løsningen du er ute etter. Men du får jo en helt annen brukervennlighet med Squeezebox.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    SqueezeCenter er vel egentlig tenkt til administrasjon av Squeezebox (SB), men den kan også brukes til å styre avspillingen med. Du kan navigere blant album, artister, sjanger, årstall etc. Brukergrensesnittet er greit men ikke mer, og jeg tror ikke du får opp albumbilder.
    Eh, jo: Album-art får en opp via webgrensesnittet mot SqueezeCenter.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Eh, jo: Album-art får en opp via webgrensesnittet mot SqueezeCenter.
    ops: Ok tok feil der altså. Jeg bruker det egentlig svært lite, har bare vært innom og kikket litt og hvis jeg skulle kødde med ungene...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ekstern harddisk som er koblet i PS3, vil det fungere med denne squeeze boksen i en annen etasje, slik at jeg kan spille trådløst i stua?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan i utgangspunktet ikke kjøre SqueezeCenter på en PS3, men det er mulig å legge inn Linux på en PS3 og da kan du (sikkert med mye arbeid) komme i boks. Tror ikke jeg vil anbefale den løsningen for oss vanlige dødelige.

Her er en som sier han har klart det:Squeezebox : Community : Forums - View Single Post - Slimserver - PS3 - Linux

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du kikker i Squeezebox-trådene, der står det en masse om dette. Bl.a.
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html
    http://avforum.no/forum/av-prosessor...ight=sqeezebox

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne også tenke meg en slik sak.

Men jeg ønsker en ting som sender trådløst all lyd fra pcen til resiveren.
    Ikke som Squeezebox, men som om e dro en ledning fra lydutgangen pcen og fran til resiveren.

Altså spiller e av noe som inneholder lyd i nettleseren min kommer det på resiveren.

Bruker e f.eks spotify kommer lyden det på resiveren osv. Ønsker enklest mulig løsning, uten fjernkontroller display osv. Helst bare en USB dings i PCen og en Boks med lydutgang.
    Og det perfekte hadde jo vært dersom dette var digitat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Nå snakker vi Det er akkurat det jeg er på jakt etter. Hva slags erfaring har du med bestilling derfra?
    Det var helt problemfritt å bestille derfra. Bestilte via mail, og betalte med PayPal.
    Dac'en jeg bestilte fungerte utmerket.
    Denne tråløse saken vet jeg ikke noe om, bare så bildet i farta. Men det kan jo virke som en grei løsning hvis du har digitale innganger på recieveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro å høre erfaringer hvis noen fikk tak i en sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Kunne også tenke meg en slik sak.

Men jeg ønsker en ting som sender trådløst all lyd fra pcen til resiveren.
    Ikke som Squeezebox, men som om e dro en ledning fra lydutgangen pcen og fran til resiveren.

Altså spiller e av noe som inneholder lyd i nettleseren min kommer det på resiveren.

Bruker e f.eks spotify kommer lyden det på resiveren osv. Ønsker enklest mulig løsning, uten fjernkontroller display osv. Helst bare en USB dings i PCen og en Boks med lydutgang.
    Og det perfekte hadde jo vært dersom dette var digitat.
    Det er nettopp dette Apple Airport Express gjør, som nevnt tidligere i tråden. Den kommuniserer gjennom trådløst nettverk, så man slipper noen usb-dingser i pcen. Andre enden kobles til en stikkontakt og en ledning i receiver (3,5 mm jack, optisk eller analog).

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awt
    Det er nettopp dette Apple Airport Express gjør, som nevnt tidligere i tråden. Den kommuniserer gjennom trådløst nettverk, så man slipper noen usb-dingser i pcen. Andre enden kobles til en stikkontakt og en ledning i receiver (3,5 mm jack, optisk eller analog).
    Høres vel i grunn greit ut, men bare dårlige erfaringe med apple. Produktene jeg har derfra har ikke annet enn begrensninger.

Man er altså ikke avhengig av å ha/bruke itunes? eller noe annet Apple program? Jeg kan bruke dette til hva som helst på hvilken som helst maskin uten å måtte gjøre no fiks for å komme forbi apple begrensninger?

Jeg er altså ikke avhengig av å bruke noe som helst avspillingsprogram?

Det høres ikke helt apple ut, men for finne litt lesestoff om dette produktet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres vel i grunn greit ut, men bare dårlige erfaringe med apple. Produktene jeg har derfra har ikke annet enn begrensninger.

Man er altså ikke avhengig av å ha/bruke itunes? eller noe annet Apple program? Jeg kan bruke dette til hva som helst på hvilken som helst maskin uten å måtte gjøre no fiks for å komme forbi apple begrensninger?

Jeg er altså ikke avhengig av å bruke noe som helst avspillingsprogram?

Det høres ikke helt apple ut, men for finne litt lesestoff om dette produktet
    Det er jo uansett en fiks å måtte installere et slikt utstyr, så hvorfor ikke bare laste ned en ørliten fiks til slik at du kan bruke "eplesaken" med hvilken som helst software? Du får den til å spille absolutt all lyd som kommer ut fra lydutgangen til PC'en. Vil nok tro denne eplegreia er den beste løsningen. Da er du i allefall sikker på at kvaliteten er god (uansett om man liker Apple eller ikke).

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette programmet gjør susen sammen med eplesaken:

Rogue Amoeba | Select Your Operating System

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Don Ronito
    Det er jo uansett en fiks å måtte installere et slikt utstyr, så hvorfor ikke bare laste ned en ørliten fiks til slik at du kan bruke "eplesaken" med hvilken som helst software? Du får den til å spille absolutt all lyd som kommer ut fra lydutgangen til PC'en. Vil nok tro denne eplegreia er den beste løsningen. Da er du i allefall sikker på at kvaliteten er god (uansett om man liker Apple eller ikke).
    Ja når e mener uansett software så mener e all lyd som vanligvis kommer ut av høytaleren går til resiveren, ikke "bare" spille musikken som ligger i itunes biblioteket. Eller at du må bruke dette til å streame musikk og ikke all lyd uansett.

Det jeg finner på nettet jeg har lest til nå er denne greia som blir brukt til å streame itunes musikk.

Men e får undersøke litt, så kanskje blir det dette. Jeg får vertfall en dings som ser bra ut da... Så får vi håpe begreningene ikke er for mange og kvaliteten for dårlig

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja når e mener uansett software så mener e all lyd som vanligvis kommer ut av høytaleren går til resiveren, ikke "bare" spille musikken som ligger i itunes biblioteket. Eller at du må bruke dette til å streame musikk og ikke all lyd uansett.

Det jeg finner på nettet jeg har lest til nå er denne greia som blir brukt til å streame itunes musikk.

Men e får undersøke litt, så kanskje blir det dette. Jeg får vertfall en dings som ser bra ut da... Så får vi håpe begreningene ikke er for mange og kvaliteten for dårlig
    Programmet jeg linket til over her, kan gjøre alt det du skriver.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Programmet jeg linket til over her, kan gjøre alt det du skriver.
    OK, så vist jeg forstår dette riktig, så kan ikke Apple Airport Express gjøre det jeg ønsker rett ut av pakken. Men man kan laste ned løsninger som f.eks programmet du linker til som gjør at du omgår begrensningene til Apple?

Men Airport bruker nettverkskortet på PCen? Skal dette kobles til ruteren da? Eller må jeg endten være tilkoblet ruteren min som gir meg internett og tilgang til mitt kablede og trådløse hjemmenettverket eller Apple Airport? Man kan vel ikke være koblet til 2 rutere sammtidig?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så vist jeg forstår dette riktig, så kan ikke Apple Airport Express gjøre det jeg ønsker rett ut av pakken. Men man kan laste ned løsninger som f.eks programmet du linker til som gjør at du omgår begrensningene til Apple?

Men Airport bruker nettverkskortet på PCen? Skal dette kobles til ruteren da? Eller må jeg endten være tilkoblet ruteren min som gir meg internett og tilgang til mitt kablede og trådløse hjemmenettverket eller Apple Airport? Man kan vel ikke være koblet til 2 rutere sammtidig?
    "Out of the box" fungerer lydstreaming kun med itunes, men ved å installere f.esk Airfoil kan du sende lyd til Expressen fra hvilken lydkilde/program du vil.

Om du ikke skal bruke router funksjonen i Airport, setter man den i "Client mode" dvs. at kun lydstreaming og skriverdeling via usb pluggen er på.
    Jeg har selv ikke denne boxen ennå, men har flere venner som har den, som er strålende fornøyd. Så denne står på min handleliste :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det du trenger

er en Nad dac1 koster rett under 2000 på hifiklubben, da får du en sender som du kobler i usb på pc'n, og en mottaker som du kobler med rca til forsterkeren din. jeg har en sånn en og er veldig fornøyd.
    da overfører du den musikken ( uansett hvilket programm du måtte ønske å bruke ) trådløst til annlegget uten å komprimere lydfilen, og uten at musikken går gjennom lydkortet på pc'n som ofte er veeeeldig dårlig på rimelige pcer.

passer perfekt for deg

kan legge med en link til den jeg snakker om :
    NAD DAC1 D/A-konverter | Hi-Fi Klubben:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •