XBox Media Center portet til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XBox Media Center portet til PC

Utviklingen er fortsatt i Alpha stage men allerede så er det beste jeg har sett av HTPC programmer.

Denne vil inneholde ALT dere savner, og utviklingen går fort!
    Jeg regner med at programmet vil etterhvert bli slickere enn MS Media Center, samtidigi som ALT er mye bedre.

Jeg kunne ramse opp en drøss med features som allerede fungerer veldig bra, mend dette står det om allerede på siden.

Noe av det mest spennende er likevel valgfri skalering av tvbildet for å passe best til et 16/9 display. Og mulighet for å sende et uskalert DVD bilde ut til et Widescreen TV og la TV'en ta seg av skaleringen for å beholde alle linjene etc etc.

Test ut på:
    http://sourceforge.net/projects/mediaportal/

Pga at koden har opprinnelse i XBOX kan enkelte funksjoner ikke være helt intuitive, jeg har en "tidlig" versjon av brukermanualen hvor alt er mye bedre forklart hvis det er noen som er interesert.

Newcomer Ferox sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takker for tipset, dette var spennende saker!

Men jeg mener fortsatt at myHTPC er dette programmet overlegent i flere kategorier. Ta for eksempel kjøring av eksterne programmer, browse album/film via covert art, importere/se info om filmene, slik:

Hva med surfing, nyhetslesing, brenne cder, rippe cder?

-Men, som du sier er jo dette en alpha versjon så endel funksjonalitet kan bli lagt til. Det geniale med dette programmet er, som du også nevner, muligheten til total scalering etter dine behov, det likte jeg godt. Dessuten er selve brukergrensesnittet meget pent.

Skal teste det nøyere så skal vi se om jeg forandrer mening! :wink:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen noe overgår kombinasjonen av ZoomPlayer til film og J.River Media Center 10 til musikk og bilder, går jeg over til det. Men jeg tviler sterkt på at den dagen noen gang kommer... Brukervennlighet på supernivå når ungene eller kona skal se noe alene, flere muligheter til å justere, konfigurere og finpusse enn noe annet når jeg skal til å gå amok!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ferox
    Hei!

Takker for tipset, dette var spennende saker!

Men jeg mener fortsatt at myHTPC er dette programmet overlegent i flere kategorier. Ta for eksempel kjøring av eksterne programmer, browse album/film via covert art, importere/se info om filmene, slik:

Hva med surfing, nyhetslesing, brenne cder, rippe cder?

-Men, som du sier er jo dette en alpha versjon så endel funksjonalitet kan bli lagt til. Det geniale med dette programmet er, som du også nevner, muligheten til total scalering etter dine behov, det likte jeg godt. Dessuten er selve brukergrensesnittet meget pent.

Skal teste det nøyere så skal vi se om jeg forandrer mening! :wink:
    MYHTPC er bare en frontend, og krever mye dilldall imho.

Man kan browse album /film via art med MP, den laster tom ned album art'en til deg mens du spiller sangen..
    IMDB -> intern database er allerede integrert i programmet.

Suring,Nyhetslesing, brenne cd'er, rippe cd'er vil bli implementert hvis det virkelig er noen som har bruk for det. Stort sett så er vel brenne og rippe cd'er som kanskje kunne vært aktuelt.

Brukergrensesnittet kan byttes ut med forskjellige skins, slik at en har den friheten selv.

Det er ihvertfall meningen at man skal ha fleksibiliteten fra MPC og Zoom Player (Dvs de viktigste funksjonene )

TomsHardware har testet versjonen til XBOX og konklusjonen er at det så å si slår alt til PCbruk. Disse gutta er riktignok ikke hardbarka entusiaster ala endel avforums men særdeles oppegående og pragmatiske folk, artikkelen redegjør ganske klart deres meninger på en oversiktlig og grei måte.

http://www.tomshardware.com/consumer...511/index.html

Mastiff: Jeg kan garantere deg at dette vil bli det ultimate programmet etter hvert!

Dere får tilgi den stakatto skrivestilen, jeg har ikke tid til å redigere ..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •