EventGhost+harmony+XBMC for windows, hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EventGhost+harmony+XBMC for windows, hjelp?

Har nå satt opp XBMC men sliter med at harmonyen ikke kan betjene alle valgene som er, bla STOP som er veldig viktig å ha.

Jeg har lastet ned EventGhost, virker som det er det som skal til. Men jeg skjønner ikke døyten av hvordan jeg skal konfigurerer det, skjønner prinsippet, den leser en kode og så sender det videre til xbmc.

Men hvordan konfigurer jeg det?

Jeg har både kikket på EventGhost og xbmc sitt forum uten hjelp. Så noen som kan guide meg litt her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Logitech Harmony 555 kontroll i XBMC, på en Acer L5100 PC. Denne pc'en har innebygd IR mottaker, hvis pc'en din ikke har det, må det kjøpes!

Deretter setter du Logitech kontrollen til å være en Windows Media Center remote inne i Logitech programmet.

For at XBMC skal skjønne signalene må du installere EventGhost på pc'en. Forklaring på hvordan man setter opp Eventghost i XBMC finner du ved å søke på google.com.

Det tok meg litt tid å få det til, men er ikke så vanskelig når man først kommer igang.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er det sånn at jeg må installere EventGhost programvare på pcn i tillegg? Og så må jeg laste ned noe plugins fra eventghost til xbmc?

Jeg prøvde å se etter en howto, men kunne ikke finne noe, vet du om noe sånt?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endret første post, håper noen kan hjelpe!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New EventGhost EventClient for XBMC available - XBMC Community Forum her står det meste du trenger. Jeg har gjort dette selv, men er på arbeid nå så jeg får ikke sjekket min config. Edit: Var litt kjapp. Du har sikkert lest den tråden. Etter at eventghost er lagt inn må du legge inn plugin for xbmc i eventghost. Jeg programmerte min harmony one ved å trykke på "org fjernkontroll" (en windows mediacentersak" og deretter dra kommandoene over til "xbmc" i eventghost. Hvis du har satt opp harmony til å styre mediacenterpc f.eks skal dette funke. Imidlertid har jeg ikke fått tid til å gjøre mitt oppsett helt topp enda. Ble vanskelig forklart dette. Skal se om jeg får tid til å forklare skikkelig ikveld.

Her: Tutorial: MCE Remote working in XBMC (flawlessly&easy) - XBMC Community Forum

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Har nå satt opp XBMC men sliter med at harmonyen ikke kan betjene alle valgene som er, bla STOP som er veldig viktig å ha.

Jeg har lastet ned EventGhost, virker som det er det som skal til. Men jeg skjønner ikke døyten av hvordan jeg skal konfigurerer det, skjønner prinsippet, den leser en kode og så sender det videre til xbmc.

Men hvordan konfigurer jeg det?

Jeg har både kikket på EventGhost og xbmc sitt forum uten hjelp. Så noen som kan guide meg litt her?
    Har du fått dette til å fungere nå??

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Brukte denne jeg og da funket det.

Men det er en funksjon jeg mangler, og det er en funksjon som kan simulere et høyreklikk med musen, altså at jeg an slette filer osv inne i xbmc, noen som vet hvordan en kan få til det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •