Windows Media Center 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows Media Center 7

Er det noen som har installert Win7 og prøvd WMC som har noen erfaringer eller synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har installert og prøvd Beta1 (7000)

Støtter bare 1 tuner
    HDTV funker uten noe mere dill.
    EPG, som for TVPack2008.
    DVB-C er støttet, men det fungerte ikke sammen med mitt Floppydtv (enda)
    MyMovies2 fungerte ikke med WMC (enda)
    Må fremdeles ha PowerDVD eller lignende for å spille HD filmer (H264), selv om Blueray og HDDVD er støttet.
    Noe ustabilt, TV fryser kan også være driverne til FloppyDTV.

Men dette ser svært lovende ut. Jeg avventer til Beta 2 før jeg prøver på nytt.''drbo 8-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Har installert og prøvd Beta1 (7000)
    Støtter bare 1 tuner
    HDTV funker uten noe mere dill.
    EPG, som for TVPack2008.
    DVB-C er støttet, men det fungerte ikke sammen med mitt Floppydtv (enda)
    MyMovies2 fungerte ikke med WMC (enda)
    Må fremdeles ha PowerDVD eller lignende for å spille HD filmer (H264), selv om Blueray og HDDVD er støttet.
    Noe ustabilt, TV fryser kan også være driverne til FloppyDTV.

Men dette ser svært lovende ut. Jeg avventer til Beta 2 før jeg prøver på nytt.''drbo 8-)
    Jeg har nettopp innstallert på min egenbygde MC-PC. Installasjon gikk veldig greit. Fant alt av drivere som jeg hadde i Vista fra før. Fant en test versjon av Norton360 som ser ut til å være mange ganger bedre enn den for Vista. Systemet ser rimelig stabilt ut foreløpig. Fikk opp begge tunerene. (Hauppage500MCE) Alle kanaler kom raskt inn. En del endringer i grensesnitt og konfigurasjon. Ser ut som om det er en god del forbedringer. EPG er litt anderledes. Ser ut som om den nå greier å skille mellom mapper med musikk, bilder og video. VobSub funker ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet "beta 1 build 7000" sammen med et floppyDTV DVB-T kort. Installerte betadriverne til tvkortet, og satte inn CAM og programkort.
    RiksTv fungerte out of the box, uten å installere ekstra programvare(utenom tvkort drivere) eller codecer. Virker overraskende stabilt og fint.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagzen
    Har testet "beta 1 build 7000" sammen med et floppyDTV DVB-T kort. Installerte betadriverne til tvkortet, og satte inn CAM og programkort.
    RiksTv fungerte out of the box, uten å installere ekstra programvare(utenom tvkort drivere) eller codecer. Virker overraskende stabilt og fint.
    Kanskje litt teit spørsmål; men har du da abonnement på RiksTV?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt "fakta" om Win7

Den nedlastbare versjonen virker frem til 1. august og kan ikke fornyes hverken med update eller lovlig serienummer, du må installere ny versjon.

Versjonen er en Ultimate og virker med opptil 8 tunere

Virker out of the box med Fire/FloppyDTV driver 5.3 (bruk Vista valget) for RiksTV h264/heacc, CanalDigital /C og /S-S2, altså også HD kanalene.

Updaten (image) til Xbox ser ikke ut til å være innebygd i denne offenlige beta.

morro......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Den nedlastbare versjonen virker frem til 1. august og kan ikke fornyes hverken med update eller lovlig serienummer, du må installere ny versjon.

Versjonen er en Ultimate og virker med opptil 8 tunere

Virker out of the box med Fire/FloppyDTV driver 5.3 (bruk Vista valget) for RiksTV h264/heacc, CanalDigital /C og /S-S2, altså også HD kanalene.

Updaten (image) til Xbox ser ikke ut til å være innebygd i denne offenlige beta.

morro......
    Dette høres bra ut dette OWN!

Jeg har tidligere erfart noe ustabilitet i Vista med 2 floppydtvkort (ASUS M3N78-EM mobo) i serie, som jeg tror nå er fikset med en firewire hotfix ... men det skal være i orden i W7? Eller bør jeg fortsatt bruke Vista hotfixen? Jeg har også lest mange andre steder at en kun finner 1 kort, noe jeg også gjorde, men da med 5,3 "fiji" driverne ...

Når du sier "Vista valget", da mener du ikke tvpack2008 valget. Har jeg forstått deg riktig?

Og hva med EPG, tar den den fra DVB-C strømmen (canal Digital) eller nettet?

Og hva med raidopluginene din? fungere den også i W7, den har høy WAF og må være med

Til slutt, hva er å foretrekke, 32 eller 64 bit?

drbo 8)

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut dette OWN!

Jeg har tidligere erfart noe ustabilitet i Vista med 2 floppydtvkort (ASUS M3N78-EM mobo) i serie, som jeg tror nå er fikset med en firewire hotfix ... men det skal være i orden i W7? Eller bør jeg fortsatt bruke Vista hotfixen? Jeg har også lest mange andre steder at en kun finner 1 kort, noe jeg også gjorde, men da med 5,3 "fiji" driverne ...

Når du sier "Vista valget", da mener du ikke tvpack2008 valget. Har jeg forstått deg riktig?

Og hva med EPG, tar den den fra DVB-C strømmen (canal Digital) eller nettet?

Og hva med raidopluginene din? fungere den også i W7, den har høy WAF og må være med

Til slutt, hva er å foretrekke, 32 eller 64 bit?

drbo 8)
    Når jeg kjører 2 og 4 tunere (varierer litt for det hender jeg må ta 2 til en testmaskin) har jeg aldri problemer. Kjører en Vista Ultimate med TVPack etc i stua med meget høy WAF.

Ja jeg mener valg nr. 2 (MCE - Vista) når du installerer 5.3 driveren. Så klart hadde det vært best å velge TVPack driveren men kanallister etc. som da hentes fra EPG levrandøren til MS i London stemmer ikke, og man har jo ingen enkel redigeringsmulighet.

EPG er en kombinasjon av download og i DVB strømmen. Som sikkert mange har lagt merke til må man bl.a. redigere TV 2 slik at denne hentes fra download og ikke bare DVB (for å få mer enn now/next.)
    Det er viktig å huske at TVPack ikke er et produkt som skulle vært ute på markedet. Produktet ble egentlig laget kun for Japan (ISDB) men ble gjort tilgjengelig i Europa (med justeringer). Desverre har ingen providere (CD/RiksTV/Premier/Sky etc) og tunerprodusenter greid å lage en løsning som kunne komme sammen med TVPack, derfor ble videre utvikling, support og distribusjon stoppet fra MS. Desverre lager ikke MS TV-Tunere men stort sett bare software.

Den radioplugin`en har jeg glemt å prøve, det skal bli gjort snarest... må vist også redigere litt da noen stasjoner er borte....

Jeg må si at jeg foretrekker 32 bit. Har kjørt endel med 64 uten problemer men det varierer fra maskin til maskin i forhold til tilgjengelige drivere. Kjører bla.a. nå med en HP TouchSmart og den leveres med 64 bit så der måtte jeg "knote" litt for å få tak i 32 bits drivere.

ow

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WMC 7 og DVB-C fra Digital-Everywhere

Leste med stor interesse innlegget til DrBo og OWN. Har prøvd å installere v.5.3 av driverne til Digital-Everywhere opsjon 2 for Vista (dvs ikke Fiji driverne). Jeg har prøvd flere ganger men WMC 7 finner ikke noen kanaler. Den sier at den finner DVB-T hardware (det er vel slik at digital everywhere boksen lurer WMC til å tru at det er DVB-T signaler selv om det er DVB-C ?). Har prøvd med forskjellige forsterkningsopsjoner av signalet (har en liten dings fra Claes Olsson som forterker signalet, basert på tips fra en av innleggene på dette forumet).

Forstår at du OWN har fått dette til ? Noen flere tips for å få dette til å virke i WMV 7. Jeg har forøvrig et oppegående system på hovedPC'en med Fiji og HD cracket som fungerer utmerket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows 7 fungerte ok for meg med FloppyDTV S2 og Canal Digital satelitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet ned og installerte de siste betadriverene fra Digital Everywhere, valgte TVPack 2008 når jeg installerte de, og det fungerer fint hos meg.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toka
    Leste med stor interesse innlegget til DrBo og OWN. Har prøvd å installere v.5.3 av driverne til Digital-Everywhere opsjon 2 for Vista (dvs ikke Fiji driverne). Jeg har prøvd flere ganger men WMC 7 finner ikke noen kanaler. Den sier at den finner DVB-T hardware (det er vel slik at digital everywhere boksen lurer WMC til å tru at det er DVB-T signaler selv om det er DVB-C ?). Har prøvd med forskjellige forsterkningsopsjoner av signalet (har en liten dings fra Claes Olsson som forterker signalet, basert på tips fra en av innleggene på dette forumet).

Forstår at du OWN har fått dette til ? Noen flere tips for å få dette til å virke i WMV 7. Jeg har forøvrig et oppegående system på hovedPC'en med Fiji og HD cracket som fungerer utmerket.
    Har du Win7 hentet som beta fra MS, eller noe annet "rælamikk" pirat?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pirat

Own, - ingen rælamikk pirat nei. The real stuff fra Microsoft.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toka
    Own, - ingen rælamikk pirat nei. The real stuff fra Microsoft.
    Går ut i fra at du har kjørt dette under Vista tidligere, da er det veldig rart at du ikke får signaler???

Hvis det er så at du kjører dette først under Win7, så er det fordi Cable_Norway.reg fila i transpondermappen i FireDTV ikke samsvarere med det som er i kabelnettet ditt (6950).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjører 2 og 4 tunere (varierer litt for det hender jeg må ta 2 til en testmaskin) har jeg aldri problemer. Kjører en Vista Ultimate med TVPack etc i stua med meget høy WAF.

Ja jeg mener valg nr. 2 (MCE - Vista) når du installerer 5.3 driveren. Så klart hadde det vært best å velge TVPack driveren men kanallister etc. som da hentes fra EPG levrandøren til MS i London stemmer ikke, og man har jo ingen enkel redigeringsmulighet.
    ow
    Bare noen oppfølgingsspm til OWN:

Jeg skal bygge enda en htpc (deler i posten) i løpet av en ukes tid, og skal da installere alt fra scratch. Da skal jeg ha en i stuen, og en til å leke med (Win7).

Begge får floppydtv/C kort, jeg har digital kabel fra CD

Pr. idag har Jeg Vista Ultimate, TVPack2008 med 5.3 driverne (TVPack valget) installert. Dette fungere, men EPG er noe dritt.

Så jeg har tre spørmål:
    1. Er win7 stabil nok til at jeg tør å installere denne i stuen? Eller bør jeg gå for Vista Ultimate enn så lenge.

2. Vil Vista Ultimate m/TVpack fungere bedre med MCE-Vista valget (valg2) av 5.3 driverne, mht EPG?

3. Dersom MCE-Vista valget i 5.3 driverne i Vista Ultimate: Hva da med EPG, fungerer dette "out of the box", eller må en ty til det gamle headend trikset?
    Og i tilfelle headend trikset, hvilken heaadend gir best epg for CD?

drbo 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke inn alle kanalene i MC7, kanaler som mangler er f.eks FEM, TV3, Viasat 4 osv.
    HD kanaler virker heller ikke. Noe triks for å få inn disse kanalene i søket?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andhul
    Får ikke inn alle kanalene i MC7, kanaler som mangler er f.eks FEM, TV3, Viasat 4 osv.
    HD kanaler virker heller ikke. Noe triks for å få inn disse kanalene i søket?
    Da er, som også nevnt over, Cable_Norway.reg fila med feil/manglende innhold for ditt kabelnett. Gjelder det satelitt så heter fila Sat_Thor.reg.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen oppfølgingsspm til OWN:

Jeg skal bygge enda en htpc (deler i posten) i løpet av en ukes tid, og skal da installere alt fra scratch. Da skal jeg ha en i stuen, og en til å leke med (Win7).

Begge får floppydtv/C kort, jeg har digital kabel fra CD

Pr. idag har Jeg Vista Ultimate, TVPack2008 med 5.3 driverne (TVPack valget) installert. Dette fungere, men EPG er noe dritt.

Så jeg har tre spørmål:
    1. Er win7 stabil nok til at jeg tør å installere denne i stuen? Eller bør jeg gå for Vista Ultimate enn så lenge.

2. Vil Vista Ultimate m/TVpack fungere bedre med MCE-Vista valget (valg2) av 5.3 driverne, mht EPG?

3. Dersom MCE-Vista valget i 5.3 driverne i Vista Ultimate: Hva da med EPG, fungerer dette "out of the box", eller må en ty til det gamle headend trikset?
    Og i tilfelle headend trikset, hvilken heaadend gir best epg for CD?

drbo 8)
    1. I prinsippet virker Win7 veldig stabil, men det er en beta (Jeg har fått blåskjerm......)

2. De dataene du får fra MS ved valg TVpack er/kan være feil fordi ingen digitaltuner er godkjent i Norge, og derfor er ikke frekvenser etc. lagt riktig og du har ikke noen .reg fil å endre i.

3. Alle kanaler har EPG, MEN, bare Now/Next på alle kanaler som ikke er supportert av MS.
    Du må også matche noen kanaler med MS EPG fordi CD og MS bruker noen forekjellige navn f.eks. TV2 Norge - TV 2 Norge, men dette ser du utfra om du har mer en now/next i guiden. (TV2/Zebra/TVNorge/TV3 er stort sett de som er "feil" navnet).

Guideproblematikken kommer ikke til å bli løst før det finnes godkjente tunere, og tunere/drivere kommer fra tuner-produsenter og godkjennes av provider (CD etc). Tunere produserer ikke av MS. Vista TV-Pack - Windows7 følger DVB protokollen eksakt, så now/next problematikken ligger ikke her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er, som også nevnt over, Cable_Norway.reg fila med feil/manglende innhold for ditt kabelnett. Gjelder det satelitt så heter fila Sat_Thor.reg.
    Finner ikke noe .reg filer bare diverse .ini. Hvor skal den ligge hen da?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andhul
    Finner ikke noe .reg filer bare diverse .ini. Hvor skal den ligge hen da?
    I mappen hvor du pakket ut driverne til FireDTV
    "C:\brukere\"du"\dokumenter\downloaded\FireDTV\Tra nspondere... f.eks.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •