HTPC oppsett som sparker litt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 66
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC oppsett som sparker litt

Heisann

Jeg trenger hjelp på et HTPC oppsett. jeg har søkt litt hjelp på hw.no også men får ikke helt det svaret jeg er ute etter. jeg vil at noen med kompetanse skal sette opp en HTPC som skal brukes til streaming, surfing, musikk, se film OG spilling. ikke noe videoredigering eller noe. jeg har spurt hva dem SELV ville plukket av deler om de skulle brukt ca 10.000 NoK på kun pcen for og oppnå max bang for the bucks. men helt ærlig får jeg litt følelsen av at folk ikke vil ut med hva dem selv hadde plukket av komponenter. per i dag sitter jeg med dette oppsettet som det beste så langt tatt til konsiderasjon at det skal være en pc som skal plasseres under TVen og ikke bråke for mye og greier.

skal kobles opp med en 52W4500 og en Yamaha RX-V3900 (HT settet er vel uvessentlig) og det er Lyse i kåken.

jeg har aldri bygget en pc selv så derfor vanskeliggjør det ting litt. fikk god hjelp sist jeg spurte her så prøver lykken igjen. er det noen som har lyst å hjelpe men lurer på noe, just ask.

som sagt holdt på og kjøpe dette oppsettet hos netshop siden de sa de også kunne bygge for en nett sum på 3-400 kronasjer men så forsvant prosessoren ifra netshop sitt produktsortiment og da stanger jeg hodet i veggen igjen. så nå er det litt back to square one. ja dere skjønner greia..

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... Jeg hadde ikke kjøpt den HTPC'n der i hvert fall. For svak prosessor, skjermkort som potensialt egner seg til spill og kan støye m.m.

Det jeg ville gjort hadde jeg vært deg:
    1 - Kjøpt et hovedkort du kan bruke en Intel Core2 8400/8500 prosessor på. Helst Intel chipset, men ikke bruke noe av lyd/bilde hardwaren på kortet (suger).
    2 - Kjøpt et ATI 46xx/48xx-skjermkort som støtter både lyd og bilde over HDMI - anbefaler et vifteøst et (4650)
    3 - Kjøpt en "Green Power" harddisk. Disse er mer stillegående og bruker mindre strøm
    4 - Kjøpt et Antec Fusion HTPC-kabinett, disse passer som hånd i hanske til å kjøre vifteløst med Scythe Ninja Mini
    5 - Kanskje ikke satset på 64bit Vista nå i første omgang. Fremdeles mye HTPC "ting og tang" som er litt kranglete.
    6 - Mist Power bråker for mye for min smak - kjøp Zalman eller Corsair.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Ja... Jeg hadde ikke kjøpt den HTPC'n der i hvert fall. For svak prosessor, skjermkort som potensialt egner seg til spill og kan støye m.m.

1 - Kjøpt et hovedkort du kan bruke en Intel Core2 8400/8500 prosessor på. Helst Intel chipset, men ikke bruke noe av lyd/bilde hardwaren på kortet (suger).
    2 - Kjøpt et ATI 46xx/48xx-skjermkort som støtter både lyd og bilde over HDMI - anbefaler et vifteøst et (4650)
    3 - Kjøpt en "Green Power" harddisk. Disse er mer stillegående og bruker mindre strøm
    4 - Kjøpt et Antec Fusion HTPC-kabinett, disse passer som hånd i hanske til å kjøre vifteløst med Scythe Ninja Mini
    5 - Kanskje ikke satset på 64bit Vista nå i første omgang. Fremdeles mye HTPC "ting og tang" som er litt kranglete.
    Satt opp et intel basert system til å begynne med men det hellet over til AMD etter hvert etter forslag ifra andre. husker ikke nøyaktig hvorfor men tror blant annet at det var noe med at skjermkortet ikke var operativt så lenge det ikke var bruk for det og dermed ble maskinen utsatt for mye mindre belastning og dermed mye mindre støy. men GTX260 pisser vel på 4650 med tanke på ytelse? kan ikke bruke 4650 vel på skikkelige spill i dag? og jeg vil som sagt ha muligheten til å spille. det betyr ikke så mye om maskinen lager litt lyd under spilling. da er det jo "bånn guffe" uansett.

green power HD?

må jo ha 64 bit for å få full utnyttelse av RAMen..? hva problemer er det snakk om?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jokke2k3 forslag egner seg utmerket til "moderat" spilling.
    "Spilling" er et veldig vagt begrep, så vanskelig å vite hva du ønsker å oppnå.

Her har du mitt forslag til et litt kraftigere oppsett:

Kabinett: Antec Fusion Remote Max
    Siden du skal spille blir komponentene varme, og du trenger et litt større kabinett. Antec Remote Fusion Max er "spesiallaget" for dette formålet, med egen utlufting for skjermkortet. (det er ikke plass til store grafikkort hverken i lianli kabinettet, eller Antec Fusion)

Hovedkort: Asus M3N78 PRO
    Nvidia geforce 8300 integrert skjermkort. Støtter Hybrid SLI teknologi.
    Hybrid SLI® technology, based on NVIDIA’s industry-leading SLI technology, delivers multi-GPU (graphics processing unit) benefits when an NVIDIA® motherboard GPU is combined with an NVIDIA discrete GPU. Hybrid SLI increases graphics performance with GeForce® Boost and provides intelligent power management with HybridPower™.
    CPU: AMD Phenom II X4 940.
    3Ghz Quad core CPU Black Edition. Kan underklokkes etter behov.
    45nm teknologi har redusert strømforbruket.

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 260
    Støtter Hybrid power, og vil skru seg av når det ikke er i bruk.

Green Power= Western Digital GP serien.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er helt enig.
    1. Når det gjelder ytelse er Intel det beste valget. Velger du E8400/E8500 har de et stort klokkepotensiale. Nå har AMD kommet med Phenom II. Se test hos Hardware.no. Den er nok et bedre, men dyrere alternativ til AMDs nåværende modeller.
    2. Jeg har et Gainward Radeon HD4870 1GB. Dette er veldig stille. Det er ikke standardkjøleren som sitter på de fleste kortene. 1GB gir noe bedre ytelse enn 512 på høyere oppløsning.
    3. Western digital green power er stille disker. Samsung F1 750GB bråker mye... Eneste er at GP disken har tatt kvelden, den holdt ikke så veldig lenge. Mulig jeg har fått et mandagseksemplar.
    4. Når det gjelder Antec så vil jeg tørre å påstå at du får ikke htpc-kabinett med bedre kjøleegenskaper. Det har mye å si for støynivå. Jeg har Antec fusion max og er veldig fornøyd.
    5. Vista 32bit er et godt valg. Jeg har ikke sett så mange positive tilbakemeldinger på 64bit til htpc, nei.
    6. Jeg har en Corsair HX620 modulær(slipper mange unødvendige kabler) strømforsyning som ikke er hørbar. Ellers er Seasonic et godt valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bruke M3N78 kortene sammen med en E8500? for om jeg skal gå for Phenom 2 prosessoren kommer det på raske 2000,- nesten og det er kun i den komponenten. og er det egentlig nødvendig med 4 kjerners? er jo veldig få spill som baseres på denne type prosessor. (vil ha muligheten til noe bedre enn moderat spilling) og jeg tviler på at jeg kommer til å kjøre masse tunge programmer/programmering om du vil som denne kommer til å gjøre god nytte i.

46xx 48xx kortene har ikke muligheten til å skru seg av når det ikke er i bruk og GTX 260 er vel rangert som det 4 beste kortet eller noe noe nå for de mer ordinære skjermkorta så burde gjerne holde meg til dette. eller?..

GP HD hadde kun en RPM på 5400 eller noe og det blir vel lite? vil det ikke bli problematisk når maskinen skal hente info på tidspunkt det er nødvendig at det går raskt?

hva er forskjellene på f eks M3N78 og M3A78? finnes ørten hundre forskjellige HK med noe som tilsynelatende kun er en liten bokstav i forskjell.

er ikke XP like greit om man skal ha 32 bit? hater egentlig hele vista skiten men tenkte jeg måtte gå for 64 bit for full utnyttelse av RAMen. sånn ca hvilke problemer har blitt registrert ved 64bit og HTPC bruk?

men så langt har jeg endret mening for kabinett til Antec fusion max og en Corsair HX620 istedenfor misten.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken chan
    Kan man bruke M3N78 kortene sammen med en E8500? for om jeg skal gå for Phenom 2 prosessoren kommer det på raske 2000,- nesten og det er kun i den komponenten. og er det egentlig nødvendig med 4 kjerners? er jo veldig få spill som baseres på denne type prosessor. (vil ha muligheten til noe bedre enn moderat spilling) og jeg tviler på at jeg kommer til å kjøre masse tunge programmer/programmering om du vil som denne kommer til å gjøre god nytte i.

46xx 48xx kortene har ikke muligheten til å skru seg av når det ikke er i bruk og GTX 260 er vel rangert som det 4 beste kortet eller noe noe nå for de mer ordinære skjermkorta så burde gjerne holde meg til dette. eller?..

GP HD hadde kun en RPM på 5400 eller noe og det blir vel lite? vil det ikke bli problematisk når maskinen skal hente info på tidspunkt det er nødvendig at det går raskt?

hva er forskjellene på f eks M3N78 og M3A78? finnes ørten hundre forskjellige HK med noe som tilsynelatende kun er en liten bokstav i forskjell.

er ikke XP like greit om man skal ha 32 bit? hater egentlig hele vista skiten men tenkte jeg måtte gå for 64 bit for full utnyttelse av RAMen. sånn ca hvilke problemer har blitt registrert ved 64bit og HTPC bruk?
    Phenom II er tregere enn "gamle" Intel Core 2. Og du trenger litt CPU for å kunne dekode en del HD-materiale. Den dagen du mangler det "lille ekstra" vil du garantert angre.

Igjen, GTX 260 klarer ikke overføre lyd over HDMI. Så da må du enten kjøpe et lydkort som Asus Xonar med DHMI som kan legge det på (men ikke fungerer skikkelig med 1080p/24 og sliter med sync), eller bruke coax/optisk og kun få DD/DTS. Det er derfor du bør velge et ATI 48/46xx kort til en HTP mener jeg. Et ATI 48xx gir spillytelse i toppklasse.

M3N78 og M3A78 har to helt forskjellige brikkesett. Det ene fra Nvidia, det andre fra AMD.

XP er like greit om du kjører 32 bit ja. Egentlig trenger ikke XP særlig mye mer enn 2GB ram. Greit nok at man "mister" 0,7GB av 4GB om man kjører 32 bit, men det å IKKE kjøre Vista sparer mere minne og ressurser enn gevinsten man får ved å kjøre 64 bit vista og få de 0,7GB ekstra. Dessverre er det ikke mulig nesten å oppdrive XP Media Center lisenser lengre. Men det er alternativer til WMC heldigvis. Hadde ventet til Windows 7 kommer med å legge inn 64bit OS.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phenom II er tregere enn "gamle" Intel Core 2. Og du trenger litt CPU for å kunne dekode en del HD-materiale. Den dagen du mangler det "lille ekstra" vil du garantert angre.

Igjen, GTX 260 klarer ikke overføre lyd over HDMI. Så da må du enten kjøpe et lydkort som Asus Xonar med DHMI som kan legge det på (men ikke fungerer skikkelig med 1080p/24 og sliter med sync), eller bruke coax/optisk og kun få DD/DTS. Det er derfor du bør velge et ATI 48/46xx kort til en HTP mener jeg. Et ATI 48xx gir spillytelse i toppklasse.

M3N78 og M3A78 har to helt forskjellige brikkesett. Det ene fra Nvidia, det andre fra AMD.

XP er like greit om du kjører 32 bit ja. Egentlig trenger ikke XP særlig mye mer enn 2GB ram. Greit nok at man "mister" 0,7GB av 4GB om man kjører 32 bit, men det å IKKE kjøre Vista sparer mere minne og ressurser enn gevinsten man får ved å kjøre 64 bit vista og få de 0,7GB ekstra. Dessverre er det ikke mulig nesten å oppdrive XP Media Center lisenser lengre. Men det er alternativer til WMC heldigvis. Hadde ventet til Windows 7 kommer med å legge inn 64bit OS.
    men om det lar seg gjøre tror jeg heller at jeg vil gå for en E8500 da enn en Phenom 2 med mindre noen har store innvendinger og kan begrunne godt hvorfor.

hvor irritabelt vil det bli med et 48xx kort kontra 260 med tanke på lyd? sitter en 5 meter ifra TVen som skal stå på tvbenken og pcen igjen inni tvbenken. er det virkelig så mye bråk? forutennom når det spilles kommer jeg sikkert til å bruke maskinen mye til vanlig streaming av serier over nettet og hvor mye belastning kan det være? og som sagt når det spilles er det jo masse "bråk" uansett.

dette media center oppstyret har jeg hverken god kontroll på eller noen store planer om å bruke vil jeg tro. tror ikke jeg har noe stort behov for å laste opp alle filmer og den slags til et program for at det skal være lettere tilgjengelig eller noe og mer "fancy". tanken var egentlig bare å ha en god pc som jeg kan bruke sammen med tven. skal jeg se filmer som er lastet ned var tanken bare å bruke noe alla VLC eller noe. kjøper jeg noen gang en BR. film så får jeg kjøpe meg en PS3 da og spille den av der.

men er M3N78 kompatibel med E8500 typen prosessorer da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette ble dyrere enn jeg hadde planlagt men hvordan ser dette ut? må jo betale for bygging også.

hvordan blir det med HK her? er det mulig å bruke M3N78 kortet (siden det er noe kostnadsbesparende) eller vil det krasje og/eller være for svakt?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M3N78 er et AM2+ hovedkort, og brukes til AMD CPUer.

Resultatene Phenom II 940 var litt under forventet, og prisen ble litt høy. Den er sammenliknbar med Intel Core2 Quad 9400. Fordelen med en Black Edition CPU er at den enkelt kan underklokkes/overklokkes.
    Foreløbig er støtten for 4 kjerner i spill (og til HTPC) begrenset, men det vil endre seg.

Det er skjermkortet som er begrensningen i spill i dag, ikke CPUen.

GTX 260 klarer ikke overføre lyd over HDMI.
    Dette er stemmer og stemmer ikke. GTX 260 overfører ikke lyd over HDMI, men hovedkortet overfører 7.1 lyd over HDMI. (Hybrid Power).

Ønsker du et safe valg, går du for løsningen til jokke2k3. Intel C2D e8500 er en knallbra CPU, Radeon HD4870 er et knallbra skjermkort

Hovedkort: Velger du fullsize ATX kabinett
    Hardware.no - Prisguide - Asus P5Q Pro

Velger du mATX:
    Hardware.no - Prisguide - Asus P5N7A-VM

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Dette er stemmer og stemmer ikke. GTX 260 overfører ikke lyd over HDMI, men hovedkortet overfører 7.1 lyd over HDMI. (Hybrid Power).
    Ja, hvis du bruker det integrerte skjermkortet også. Men da er det ikke vits å ha 260-kortet liksom, hvis du da ikke kjører 2 HDMI-kabler, en til lyd og en rett i TV/Prosjektor. Men da må man til å dobbeltkukswitche. Noe jeg vil prøve å unngå - 1 kilde = 1 kabel inn i reciver - 1 kabel ut til TV.

Jeg har forsåvidt tenkt å bygge meg en lignende PC, men med G31-hovedkort (billig, greit, funker med Core 2 E8xxx), E8400 CPU, ATI Radeon 4670 (heatpipe) og Antec Fusion Remote kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis du bruker det integrerte skjermkortet også. Men da er det ikke vits å ha 260-kortet liksom, hvis du da ikke kjører 2 HDMI-kabler, en til lyd og en rett i TV/Prosjektor. Men da må man til å dobbeltkukswitche. Noe jeg vil prøve å unngå - 1 kilde = 1 kabel inn i reciver - 1 kabel ut til TV.

Jeg har forsåvidt tenkt å bygge meg en lignende PC, men med G31-hovedkort (billig, greit, funker med Core 2 E8xxx), E8400 CPU, ATI Radeon 4670 (heatpipe) og Antec Fusion Remote kabinett.
    wøuw..hvorfor så billig HK?

kunne du kommentert oppsettet mitt? er det noe som kan justeres i forhold til at komponentene er overkill eller noe?

hvor stor er forskjellen på 48xx og 46xx?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wøuw..hvorfor så billig HK?

kunne du kommentert oppsettet mitt? er det noe som kan justeres i forhold til at komponentene er overkill eller noe?

hvor stor er forskjellen på 48xx og 46xx?
    For det chipsettet på hovedkortet har minimalt å si for ytelsen så lenge prosessor og minnehastigheter er støttet, og siden jeg ikke har planer om å verken bruke den integrerte lyden eller bildet på det ser jeg ingen vits i å punge ut for funksjonalitet jeg ikke ikke har bruk for.

Radeon- 48xx og 46xx kortene duger vel alle sammen til å spille av hd-materiale. Men om du vil spille på din HTPC hadde jeg kjøpt et 4870 på flekken. Det kreves litt å dra en del spill rundt i 1920x1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det chipsettet på hovedkortet har minimalt å si for ytelsen så lenge prosessor og minnehastigheter er støttet, og siden jeg ikke har planer om å verken bruke den integrerte lyden eller bildet på det ser jeg ingen vits i å punge ut for funksjonalitet jeg ikke ikke har bruk for.

Radeon- 48xx og 46xx kortene duger vel alle sammen til å spille av hd-materiale. Men om du vil spille på din HTPC hadde jeg kjøpt et 4870 på flekken. Det kreves litt å dra en del spill rundt i 1920x1080p.
    skjønner ikke nøyaktig hva du prøver og si men nok til og si, godt svar!

kan du si nøyaktig hvilket skjermkort du hadde gått for i det oppsettet? holder det med 512mb eller må jeg opp til 1gb?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje litt dårlig til å ordlegge meg, men det jeg mener er:

Guide to Building a HD HTPC - Page 85 - AVS Forum
    As the ASUS GeForce GTX 260 card supports Hybrid Power, you can always use nForce 780a SLI's HDMI audio while you can choose two modes for video:

* Save Power Mode: Only iGPU in nForce 780a SLI is used; GeForce GTX 260 is almost completely shut down (still consumes ~5W, however).
    * Boost Performance Mode: GeForce GTX 260 is used for better post-processing and gaming; iGPU in nForce 780a SLI is not used in this mode except for HDMI audio.
    Dvs du bruker bare en HDMI kabel (til hovedkortet).

Edit: Denne funksjonaliteten er dessverre ikke støttet på Nvidia 730i chipsettet (Intel), derfor valget av AMD CPU.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner ikke nøyaktig hva du prøver og si men nok til og si, godt svar!

kan du si nøyaktig hvilket skjermkort du hadde gått for i det oppsettet? holder det med 512mb eller må jeg opp til 1gb?
    Se tidligere post:
    Stian216:
    2. Jeg har et Gainward Radeon HD4870 1GB. Dette er veldig stille. Det er ikke standardkjøleren som sitter på de fleste kortene. 1GB gir noe bedre ytelse enn 512 på høyere oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se tidligere post:
    Stian216:
    det som ble så varmt i testen at kobberet svidde seg?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje litt dårlig til å ordlegge meg, men det jeg mener er:

Guide to Building a HD HTPC - Page 85 - AVS Forum

Dvs du bruker bare en HDMI kabel (til hovedkortet).

Edit: Denne funksjonaliteten er dessverre ikke støttet på Nvidia 730i chipsettet (Intel), derfor valget av AMD CPU.
    Lukter knoteløsning lang vei...

Trådstarter: Kjøp et ATI Radeon 4870 1GB.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som ble så varmt i testen at kobberet svidde seg?
    Hvor har du lest det? Mitt kjører på 20% viftehastighet. Temp er ca. 50 grader. Referansekjøleren har nok et dårlig rykte for å kjøle dårlig. 4870 er et veldig varmt kort, men med en god kjøler er ikke temperaturen et problem.

Uansett... Hvis du skal spille i høy oppløsning har 1gb hakket bedre ytelse enn 512. Skal se om jeg finner testen. Jokke2k3 har et poeng med at det er har ikke noe å si om hovedkortet ikke koster 2500-3000kr. Med et dyrt hovedkort får du masse funksjonalitet, tilbehør og sannsynligvis gode klokkeegenskaper. Jeg har et Gigabyte P35 hovedkort til ca. 600kr i min maskin. Det klokker greit og ytelsen er det ikke noe å si på. Min prosessor er en intel Q9450@3.2ghz og jeg har bare 2gb ram. Kjøpte en quad pga oppgraderingssyken. Du klarer deg fint med feks et G31-hovedkort, E8500 og et ATI 4870 med 1gb.

Når det gjelder AMD vs. Intel så ville jeg satset på Intel. Deres prosessorer yter generelt bedre enn AMD.

Når det gjelder WD GP harddiskene er det ikke alle som har 5400rpm. Jeg har en på 7200rpm. Den er veldig stille når den blir dempet med de gummierte festene i Fusion-kabinettene. Jeg hørte den godt i Silverstone SST-LC17 som ikke har gummierte fester for HD.

Hvis jeg skulle bygge ny maskin, ville jeg valgt et rimelig P35/45 hovedkort, Intel E8500, Corsair 2gb pc8500 ddr2 ram, WD GP 1GBx2, Gainward 4870 1gb og Antec fusion remote max. Jeg vil tro at de fleste nettbutikker selger E0-utgaven av E8500 nå. Da ha du mulighet for å trøkke den opp mot 4ghz med en god luftkjøler som Thermalright 120 ultra extreme. MEN det er min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Hvor har du lest det? Mitt kjører på 20% viftehastighet. Temp er ca. 50 grader. Referansekjøleren har nok et dårlig rykte for å kjøle dårlig. 4870 er et veldig varmt kort, men med en god kjøler er ikke temperaturen et problem.

Uansett... Hvis du skal spille i høy oppløsning har 1gb hakket bedre ytelse enn 512. Skal se om jeg finner testen. Jokke2k3 har et poeng med at det er har ikke noe å si om hovedkortet ikke koster 2500-3000kr. Med et dyrt hovedkort får du masse funksjonalitet, tilbehør og sannsynligvis gode klokkeegenskaper. Jeg har et Gigabyte P35 hovedkort til ca. 600kr i min maskin. Det klokker greit og ytelsen er det ikke noe å si på. Min prosessor er en intel Q9450@3.2ghz og jeg har bare 2gb ram. Kjøpte en quad pga oppgraderingssyken. Du klarer deg fint med feks et G31-hovedkort, E8500 og et ATI 4870 med 1gb.

Når det gjelder AMD vs. Intel så ville jeg satset på Intel. Deres prosessorer yter generelt bedre enn AMD.

Når det gjelder WD GP harddiskene er det ikke alle som har 5400rpm. Jeg har en på 7200rpm. Den er veldig stille når den blir dempet med de gummierte festene i Fusion-kabinettene. Jeg hørte den godt i Silverstone SST-LC17 som ikke har gummierte fester for HD.

Hvis jeg skulle bygge ny maskin, ville jeg valgt et rimelig P35/45 hovedkort, Intel E8500, Corsair 2gb pc8500 ddr2 ram, WD GP 1GBx2, Gainward 4870 1gb og Antec fusion remote max. Jeg vil tro at de fleste nettbutikker selger E0-utgaven av E8500 nå. Da ha du mulighet for å trøkke den opp mot 4ghz med en god luftkjøler som Thermalright 120 ultra extreme. MEN det er min mening
    må beklage den! TEST: Gigabyte Radeon HD 4850 - Hardware.no

var 4850 i testen som ble varm.
    men takk for bra svar vedr. komponent valget.

men hvorfor bare 2 GB? og hva er forskjellen på pc4-5-6-7-8xxx ram greiene? EO utgaven? når det gjelder klokking tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre det da jeg som sagt må betale for å få bygget pcen så svak er jeg på området.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •