HTPC oppsett som sparker litt - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ser ut til at det er oppsettet som er problemet her :/..

skjermkortet har IKKE HDMI utgang som er påkrevd for at recieveren skal kunne gjengi lyd har jeg fått beskjed om. så per dags dato må jeg enten ut med et ekstra lydkort eller kjøpe helt nytt skjermkort med HDMI utgang..med mindre det finnes noen finurlig firmware løsning på dette eller noe..

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken chan
    ser ut til at det er oppsettet som er problemet her :/..

skjermkortet har IKKE HDMI utgang som er påkrevd for at recieveren skal kunne gjengi lyd har jeg fått beskjed om. så per dags dato må jeg enten ut med et ekstra lydkort eller kjøpe helt nytt skjermkort med HDMI utgang..med mindre det finnes noen finurlig firmware løsning på dette eller noe..
    Du bruker sikkert en DVI til HDMI ledning eller overgang. Og bruker et ATI kort hvis jeg ikke husker feil. På forsiden er det nå kommet en liten guide som beskriver hvordan man skal få lyd gjennom HDMI ledningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Du bruker sikkert en DVI til HDMI ledning eller overgang. Og bruker et ATI kort hvis jeg ikke husker feil. På forsiden er det nå kommet en liten guide som beskriver hvordan man skal få lyd gjennom HDMI ledningen.
    Er en liten sånn gul overgang ja som det er lagt inn en liten finurlig finesse på som gjør at man kan få lyd og bilde samtidig ifra DVI til HDMI. MEN, problemet er visstnok at det er via recieveren som ikke har støtte for denne løsningen at problemet oppstår. skjermkortprodusenten har laget denne løsningen selv uten å tenke noe spesielt over at ingen andre fabrikanter har belagt seg på denne løsningen.
    så litt kjapt på den guiden nå men det var temmelig greskt for meg så derfor må jeg spør om det er mulig og svare på om dette kommer til å fikse porblemet mitt?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken chan
    Er en liten sånn gul overgang ja som det er lagt inn en liten finurlig finesse på som gjør at man kan få lyd og bilde samtidig ifra DVI til HDMI. MEN, problemet er visstnok at det er via recieveren som ikke har støtte for denne løsningen at problemet oppstår. skjermkortprodusenten har laget denne løsningen selv uten å tenke noe spesielt over at ingen andre fabrikanter har belagt seg på denne løsningen.
    så litt kjapt på den guiden nå men det var temmelig greskt for meg så derfor må jeg spør om det er mulig og svare på om dette kommer til å fikse porblemet mitt?
    Det virket temmelig komplisert, ja. Jeg har også et ATI kort og jeg valgte bare å bruke lydkortet som fulgte med hovedkortet.
    Men jeg har lest noen steder at det kun finnes 2 lydkort som støtter de nye HD lydformatene. Vet ikke om dette er noe du har tenkt på. Jeg har uansett investert i en mediastreamer siden PC'en var for gammel og bråkte for mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Det virket temmelig komplisert, ja. Jeg har også et ATI kort og jeg valgte bare å bruke lydkortet som fulgte med hovedkortet.
    Men jeg har lest noen steder at det kun finnes 2 lydkort som støtter de nye HD lydformatene. Vet ikke om dette er noe du har tenkt på. Jeg har uansett investert i en mediastreamer siden PC'en var for gammel og bråkte for mye.
    som sagt er virkelig dårlig på alt dette så vet egentlig ikke hva som går an og hva som ikke går an.

ja har forstått det slik at Asus Xonar er et av dem. syns pcen bråker litt mer enn jeg håpet på men den er ikke en uke gammel en gang så den blir nok stående en goood stund til.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du lyd hvis du kobler kabelen rett i tv?

Hvis du går til startmeny->kontrollpanel->Lyd så er det mulig å velge hva som gir lyd ut. Her må du velge digital utdataenhet(hdmi). Høyreklikk på hdmi og sett den som standard enhet.

Får du lyd nå?

Edit: ser at du har forsøkt å koble til tv.

Jeg får lyd via mitt ati skjermkort. Kjører hdmi til reciver uten problemer. Nå har jeg en hdmiutgang på skjermkortet så jeg slipper adapteret.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •