HTPC oppsett som sparker litt - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, du kan fint bruke den sammen med tastaturet. Den har en egen mikromottaker som ikke påvirkes av tastaturet.

Modulær vil si at de fleste kontaktene kan festes eller tas av etter behov. De eneste kontaktene som ikke er løse er 24pin- og P4-kontakten som skal på hovedkortet. Du slipper noen kabler i motsetning til en vanlig strømforsyning hvor alle sitter fast. Justerbar RPM er det på de fleste strømforsyninger i dag. Viften jobber ut fra belastningen på psu.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Nei, du kan fint bruke den sammen med tastaturet. Den har en egen mikromottaker som ikke påvirkes av tastaturet.

Modulær vil si at de fleste kontaktene kan festes eller tas av etter behov. De eneste kontaktene som ikke er løse er 24pin- og P4-kontakten som skal på hovedkortet. Du slipper noen kabler i motsetning til en vanlig strømforsyning hvor alle sitter fast. Justerbar RPM er det på de fleste strømforsyninger i dag. Viften jobber ut fra belastningen på psu.
    men er prisen såpass, ene og alene fordi at det er mulig å ta av noen kontakter? syns å huske jeg leste noe om at den var ganske heftig.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo litt praktisk, men ingen nødvendighet. Du kan like gjerne kjøpe den på 550W. Den driver fint maskinen din. Denne er litt billigere og modulær.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo litt praktisk, men ingen nødvendighet. Du kan like gjerne kjøpe den på 550W. Den driver fint maskinen din. Denne er litt billigere og modulær.
    men støymessig og sånn da? synes å huske at jeg leste litt om den og den visstnok var top notch når det gjaldt støynivåer og den slags.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med mindre noen har noen gode forslag eller kommentarer så tror jeg at det blir dette oppsettet. må få en ny pc i hus nå...

eneste som er endret siden sist er vel strømforsyningen. men ta gjerne og se på oppsettet for sikkerhets skyld og se om det er noen ting dere mener ikke er bra eller passer sammen eller whatever.

skal bestille det ifra netshop da de er de eneste som bygger selvkomponerte pcer ihvertfall ut ifra det jeg har funnet ut.

når det ble spurt om installasjon av programmer og den slags hva innebærte det egentlig? er det noen funky ting som bør gjøres i forbindelse med dette eller er det som jeg tidliger trodde, plug and play?

netshop tar seg av at pcen funker og at alle kabler og den slags er slik det skal være? det er ikke slik at når jeg får pakken så er det et forbanna kjas med ting som ikke er som dem skal right?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må legge med denne:

PC Montering av selvalgte komponenter - Netshop.no - pc data foto minne digital

Ellers får du pcen i deler

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Du må legge med denne:

PC Montering av selvalgte komponenter - Netshop.no - pc data foto minne digital

Ellers får du pcen i deler
    se der ja. i mailen sa dem at jeg skulle bare skrive ved at jeg ville ha den bygget. synes servicen jeg har fått så langt er heller litt laber og noe småskummel. men får vel bare ta sjansen..

men forutennom mangelen så ser det greit ut?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Corsair lager stillegående strømforsyninger. Du ville ikke merke forskjell på støynivå.

Uansett så ser det bra ut. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Corsair lager stillegående strømforsyninger. Du ville ikke merke forskjell på støynivå.

Uansett så ser det bra ut. :-D
    vel med mindre det kommer en einstein på banen innen i dag ettermiddag bestiller jeg det oppsettet da!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo komme med en riktig så koselig oppdatering på denne fronten for dere som vurderer å kjøpe noe ifra netshop.no i nærmeste fremtid.

fikk sms i dag om at pakken var kommet. så jeg hentet den og ble jeg ikke glad da jeg ser at HK ligger i orginalforpakningen opp den store eska og det er bare masse kliring ifra boksen. scythe kjøleren er halvveis pakket opp og bare stuet oppi den store eska den også med ledningene hengene utfor. og når jeg bestiller OS får jeg ikke hele ruklet da eller dreit de like så greit i det også? og om de faktisk ikke skulle gi meg cd og etui...hvordan har dem klart og installere dette uten HK??
    spurte forresten angående dette oppsettet på mail for en liten stund siden, ingen svar. sendte dem mail og sa jeg ville ha beskjed om det var noe som ikke stemmet overnes med komponentene for korrigering i bestillingen. ingen svar. sendte dem mail vedrørende endring av OS daaaa var det respons på tlf dagen etterpå ettersom det da var snakk om kroner og øre. måtte vente lenge på discen også så ringte for å få bytte den og det gikk greit(yiha..) så nå siter jeg i sofaen og har helst lyst å slukke lyset hos noen for godt. kan trygt si at netshop.no skal få en tlf i morgen tidlig. og det er første og siste gang jeg handler så mye som en skrue hos dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og en ting til: det ser ut som om HK pakken er pakket opp og bare lukket og tapet igjen. eska buler liksom litt på den ene siden og det glipper for mye i åpningene på siden. må være skikkelig dårlig orginalarbeid i så fall. bare sånn for sikkerhets skyld..

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken chan
    og en ting til: det ser ut som om HK pakken er pakket opp og bare lukket og tapet igjen. eska buler liksom litt på den ene siden og det glipper for mye i åpningene på siden. må være skikkelig dårlig orginalarbeid i så fall. bare sånn for sikkerhets skyld..
    Dette høres jo helt utrolig ut. Netshop.no har et godt rykte på seg. Hvis du har betalt for montering, så har det nok skjedd en stor misforståelse. Ta kontakt med dem så ordner det seg nok. Epost er ingen god måte å kontakte butikken på. Det tar som regel lang tid før de svarerr.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo helt utrolig ut. Netshop.no har et godt rykte på seg. Hvis du har betalt for montering, så har det nok skjedd en stor misforståelse. Ta kontakt med dem så ordner det seg nok. Epost er ingen god måte å kontakte butikken på. Det tar som regel lang tid før de svarerr.
    vel ikke vet jeg. som sagt har ikke åpnet HK boksen engang siden jeg skal ha alt på det reneste om denne kassen skal tilbake. vil ikke ha noe " ja men du har åpnet og tukla med komponenten bla bla mas"
    fjernkontrollen har jeg forresten heller ikke sett noe til. kan jo innrømme at jeg kan ha tråkka litt i salaten siden jeg ikke vet hva som ligger oppi der om dem mot all formodning har pakket ting inn i HK eska. uansett er scythen halvveis åpnet og lagt ved, ikke installert og derfor stiller jeg også spørsmål ved HK eska. og hva skal jeg liksom med en kjøler som ikke er installert som jeg heller ikke kan installere? som skulle vært i en maskin som trenger den? dette var dem fult klar over på grunn av mailene mine og samtalene over tlf.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg. La det være og ta kontakt med netshop. Send den inn slik at de kan sette den ordentlig sammen. Fraktkostnad synes jeg butikken bør ta på sin kappe i dette tilfellet.

Jeg må bare spørre, men som det ble nevnt tidligere i tråden, bestilte du montering?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke ha Blu-ray leser?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært i kontakt med Netshop og foreløpig trekker jeg noen av klagene mine tilbake. han på tlf sa at OS, drivere og den slags var lagt oppi HK esken og at alt var installert utennom Scythen. dette på grunn av at festene, brakettene (husker ikke ordrett) ikke ville tåle transporten siden denne kjøleren var så tung. altså må jeg ha noen til og installere denne kjøleren uansett så da er jeg like langt. ikke fikk jeg svar på om det var forsvarlig og kjøre i gang pcen nå siden denne ikke var installert heller. de kunne VELDIG enkelt påpekt dette for meg på en av mailene mine eller i en av de to tlf samtalene dette tilfellet med kjøleren. jeg får se når jeg kommer hjem etter jobb hvor misfornøyd eller fornøyd jeg er.

når det gjelder BR så vil jeg ha en ekstern leser som tar seg av dette da jeg har forstått det slik at BR lesere i pcen ikke er helt optimalt. så kan være det blir en PS3 med tiden eller noe.

Edit: ja la til montering og betalte for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel etter å ha fått en på jobben til å hjelpe med installasjon av kjøleren og selv fant ut at den ene kabelen til CDromen ikke var koblet til så ser det ut til å fungere sånn noenlunde dette. et problem jeg har nå er dte at jeg får ikke lyd på den brukeren jeg selv opprettet MEN det er lyd på den test brukeren netshop opprettet. så når jeg logger av og på og bytter imellom disse to da får jeg lyd om en annen. og når jeg f eks trykker på pause i spotify med test brukeren som jeg har lyd på kommer det en rar lav skurrelyd etter sangen har stoppet. dette er jo ikke en del av forumet hvor slike probelerm tes opp men spør i tråden det gjelder uansett om noen kan svare meg på hva dette måtte være?

har bare koblet pcen til tven via hdmi kabel foreløpig. skal jo gå via recieveren når alt er på plass sånn det skal være. men er det noen av dere som vet hva som kan være problemet med lyden??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder BR så vil jeg ha en ekstern leser som tar seg av dette da jeg har forstått det slik at BR lesere i pcen ikke er helt optimalt. så kan være det blir en PS3 med tiden eller noe.
    Hvorfor skulle ikke det være optimalt? Det fungerer helt topp her!

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel etter å ha fått en på jobben til å hjelpe med installasjon av kjøleren og selv fant ut at den ene kabelen til CDromen ikke var koblet til så ser det ut til å fungere sånn noenlunde dette. et problem jeg har nå er dte at jeg får ikke lyd på den brukeren jeg selv opprettet MEN det er lyd på den test brukeren netshop opprettet. så når jeg logger av og på og bytter imellom disse to da får jeg lyd om en annen. og når jeg f eks trykker på pause i spotify med test brukeren som jeg har lyd på kommer det en rar lav skurrelyd etter sangen har stoppet. dette er jo ikke en del av forumet hvor slike probelerm tes opp men spør i tråden det gjelder uansett om noen kan svare meg på hva dette måtte være?

har bare koblet pcen til tven via hdmi kabel foreløpig. skal jo gå via recieveren når alt er på plass sånn det skal være. men er det noen av dere som vet hva som kan være problemet med lyden??
    Det er sannsynligvis installert et eget program som styrer lyden. Altså ikke den som standard ligger på kontrollpanel. Dette programmet har vanligvis gode verktøy for å feilsøke.
    Dersom det ikke er installert får du prøve å gå inn på Lyd på kontrollpanelet og se om noe er slått av eller noe som tydelig er feil.

Mulig man må velge hvilken lydutgang man bruker. Dersom lyden er gjennom HDMI kabel så har ikke jeg vært borti det før på PC. Men da er det kanskje innstillinger i skjermkort programvaren. Men det er bare gjetting fra min side.

Og det er også greit å sjekke at lydformatet man sender til TV'en er noe den støtter. Prøv rett i receiver og du får kanskje lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan dessverre ikke komme med noe konkret vedrørende dette med BR men synes å huske at det var noe med signaler og forstyrrelser eller noe som jeg leste og som et par karer jeg har snakket med også nevnte.

takk for hjelpen perforr ser ut til at det gjerna har ordnet seg nå etter jeg prøvde meg litt frem. vet ikke om ting er optimalt eller korrekt men jeg har ihvertfall lyd. men det som er sprøtt er den skurrelyden som kommer når jeg pauser en sang. vel må jo koble hele anlegget sammen før jeg kan si meg fornøyd.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •