HTPC oppsett som sparker litt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ken chan
    må beklage den! TEST: Gigabyte Radeon HD 4850 - Hardware.no

var 4850 i testen som ble varm.
    men takk for bra svar vedr. komponent valget.

men hvorfor bare 2 GB? og hva er forskjellen på pc4-5-6-7-8xxx ram greiene? EO utgaven? når det gjelder klokking tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre det da jeg som sagt må betale for å få bygget pcen så svak er jeg på området.
    Åja, det gjør ingenting.

tja, du kan jo bare kjøpe 4gb. Du vil ikke få utnyttet alt i 32bit windows. Jeg er ingen ekspert på det området. Kjøpte 2gb ram selv fordi det var billigst da.
    Hvis du ikke skal klokke kjøper du pc6400 som kjører på 800mhz. Det er standard hastighet på alle hovedkort. Glem E0.

Har du noen til å hjelpe deg til å sette opp software og slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Åja, det gjør ingenting.

tja, du kan jo bare kjøpe 4gb. Du vil ikke få utnyttet alt i 32bit windows. Jeg er ingen ekspert på det området. Kjøpte 2gb ram selv fordi det var billigst da.
    Hvis du ikke skal klokke kjøper du pc6400 som kjører på 800mhz. Det er standard hastighet på alle hovedkort. Glem E0.

vil vel får brukt 3,noe av RAMen. så kan like greit gå for det da det ikke er den største kostnaden og jeg vil få ikke så veldig mye ifra dobbelt så mye RAM som 2 gb.

kunne du forklart dette med pc6400 og 800 mhz osv? vil det være optimalt eller bør det f eks være 1000mhz eller noe annet?

E0 er et HK "basert" på overklokking?

kan mulignes få noen til å sette opp software, men hva tenkte du på? OS? for det er vel nesten bare plug and play eller?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle bygge ny maskin, ville jeg valgt et rimelig P35/45 hovedkort, Intel E8500, Corsair 2gb pc8500 ddr2 ram, WD GP 1GBx2, Gainward 4870 1gb og Antec fusion remote max. Jeg vil tro at de fleste nettbutikker selger E0-utgaven av E8500 nå. Da ha du mulighet for å trøkke den opp mot 4ghz med en god luftkjøler som Thermalright 120 ultra extreme. MEN det er min mening
    Jeg ser overhodet ikke poenget med å overklokke i en HTPC, med den ekstra varmen og evt andre småproblemer det måtte gi. Personlig vil jeg heller kjøpe komponenter som kan kjøles passivt og være stabile.

Fusion Remote Max er ei svær slødde og den ser litt "rar" ut siden det er valgt både plast og metall i fronten. Det vanlige Fusion Remote kan man dessverre kun bruke micro-ATX hovedkort i, noe som begrenser utvalget en del.

"E0" er en stepping (kall det en slags modell/revisjon) av E8500 prosessoren. "Nesten" 4Ghz med ekstrem luft på en E8500 er jo dårlig. Burde komme deg godt over 4, kanskje nærmere 4.5 hvis du vet hva du driver med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Jeg ser overhodet ikke poenget med å overklokke i en HTPC, med den ekstra varmen og evt andre småproblemer det måtte gi. Personlig vil jeg heller kjøpe komponenter som kan kjøles passivt og være stabile.

Fusion Remote Max er ei svær slødde og den ser litt "rar" ut siden det er valgt både plast og metall i fronten. Det vanlige Fusion Remote kan man dessverre kun bruke micro-ATX hovedkort i, noe som begrenser utvalget en del.

"E0" er en stepping (kall det en slags modell/revisjon) av E8500 prosessoren. "Nesten" 4Ghz med ekstrem luft på en E8500 er jo dårlig. Burde komme deg godt over 4, kanskje nærmere 4.5 hvis du vet hva du driver med.
    som sagt tviler på det blir noe klokking her i gården da jeg ikke har peiling på hva jeg driver med.

om man ser vekk ifra at kabinettet ser ut som ei rar slødde(aldri hørt det før) så er det vel gode greier? begynner nesten å tro at en standard E8500 ikke vil duge til noe mer enn kabal i høy oppløsning når det blir lagt frem på denne måten.

men som sagt du må gjerne komme med et eget forslag til hvordan ditt personlige oppsett hadde sett ut. trenger ikke forholde deg til det som allerede er satt opp om du ville gått for noe helt annet. forslag taes imot med stor glede!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe OT. men når det gjelder tastatur og mus, er det noen som har noen gode forslag på den fronten? må kunne fungere knirkefritt på noen meters avstand(ca 5m)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumpidibump

har ikke fått noen nye forslag til oppsett så foreløpig blir det dette. (om det fungerer)

legger ved bilde av handlevogna som forsåvidt er omtrent klinisk lik den forrige men allikevel. har snart denne pcen oppi halsen men er det noe dere ville endret på her nå? tenker spesielt på f eks skjermkort. er det et av de andre skjermkortene hos netshop dere ville gått for til den bruken som er nevnt eller er det go go go! alle komponenter passer sammen som hånd i hanske og det vil suse og gå som bare juling men ikke fly avgårde med både tvbenk og tven min når det går litt hett for seg?

forslag til tastatur og mus mottas fremdeles.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumpidibump

har ikke fått noen nye forslag til oppsett så foreløpig blir det dette. (om det fungerer)

legger ved bilde av handlevogna som forsåvidt er omtrent klinisk lik den forrige men allikevel. har snart denne pcen oppi halsen men er det noe dere ville endret på her nå? tenker spesielt på f eks skjermkort. er det et av de andre skjermkortene hos netshop dere ville gått for til den bruken som er nevnt eller er det go go go! alle komponenter passer sammen som hånd i hanske og det vil suse og gå som bare juling men ikke fly avgårde med både tvbenk og tven min når det går litt hett for seg?

forslag til tastatur og mus mottas fremdeles.
    Forslag til cpukjøler. Noctua eller [URL="http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=109873"]Thermalright 120/URL]
    Jeg har Thermalright selv og den kjøler utrolig bra.

Skjermkortet du har valgt har ATI referansekjøler. Det er kanskje ikke noe problem lenger med høy temp og støy fra disse? Jeg har kjøpt mitt Gainward 4870 1gb hos komplett.no. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386137

Jeg har Logitech Dinovo edge. Det fungerer veldig greit, men det er ikke lys i tastaturet. Når sola skinner på det begynner volumkontrollen å tulle. Det er litt kjipt, men det er bare å skru det av. Det er en pekeflate på det også, så du slipper en egen mus. Jeg har en MCE fjernkontroll også.
    Dinovo mini ser stilig ut. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102035

Kabinettet tror jeg du blir fornøyd med. Det fungerer strålende med Mediaportal. Nå slipper jeg å skru på tv for å høre på musikk.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, skal du dra av et par tusen bare på kabinett, å hadde jeg lagt på en tusing til og skaffet meg et Origen AE kabinett i steden.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Vel, skal du dra av et par tusen bare på kabinett, å hadde jeg lagt på en tusing til og skaffet meg et Origen AE kabinett i steden.
    Nei,jeg er ikke enig med deg der. Det ser kanskje penere ut, men jeg tar gode termiske egenskaper og stillhet fremfor utseende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fint at dere gidder ta dere tid til å svare.

er Noctua kjøleren bedre enn Ninja mini kjøleren? ser den er et par hundrelapper dyrere. kan ikke presse prisene stort høyere må jeg minne på siden planen var 10K nå er jeg omtrent oppe i 12 K med bygging.

så du ville gått for Gainward sitt istedenfor. men problemet er at netshop ikke har det i produktsortimentet sitt. er det noen vitale forskjeller?

med mindre noen kan overbevise meg om noe annet så står da "slødde" kabinettet fremdeles på lista siden jeg prioriterer ytelse noe mer enn utseende akkurat her.

har sett på dinovo tastaturet ja. har fått så som så karakterer av kjøpere på prislisten til hw så var litt i tvil der. mus må jeg ha da jeg skal også bruke pcen til spilling.

tenkte jeg skulle ha Logitech Harmony 1000 kontrollen til hele "anlegget".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, det gjør ingenting.

32 bit windows kan kun håndtere 4Gb ram. Men skjermkort og noen andre komponenter har minnebrikker derfor er det ikke noe poeng med mer en 3Gb ram i en windows x32 maskin. Men man bør heller ikke ha mindre enn dette

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bytte ut skjermkortet til noe slik: ps.no - GIGABYTE VGA-Card Radeon HD4850 1024MB PCI-E 2xDVI HDMI HDTV TV-Out Retail Heatsink Det er uten vifte og rimeligere. Trenger ikke superkort i en HTPC. Bruke pengene på denne i stedet: ps.no - LGE Blu-Ray Recorder And HD-DVD Reader SATA Internal Black Retail Incl Software Kit

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thogstad
    32 bit windows kan kun håndtere 4Gb ram. Men skjermkort og noen andre komponenter har minnebrikker derfor er det ikke noe poeng med mer en 3Gb ram i en windows x32 maskin. Men man bør heller ikke ha mindre enn dette
    Joda, jeg vet det.

Hva med å bytte ut skjermkortet til noe slik: ps.no - GIGABYTE VGA-Card Radeon HD4850 1024MB PCI-E 2xDVI HDMI HDTV TV-Out Retail Heatsink Det er uten vifte og rimeligere. Trenger ikke superkort i en HTPC. Bruke pengene på denne i stedet: ps.no - LGE Blu-Ray Recorder And HD-DVD Reader SATA Internal Black Retail Incl Software Kit
    En blu-ray skriver er vel strengt tatt ikke nødvendig, det holder med å lese blu-ray. Platene er dyre og det er like greit å kjøpe en harddisk.

Han skal bruke den til å spille på. Da lønner det seg i følge tester med et skjermkort med 1GB minne for større oppløsninger. Asus har et skjermkort med en annerledes kjøler. Det har 512mb ram. Problemet er at det ikke er lagervare. Det har nesten samme kjøling som mitt. Jeg tror det skal holde seg passe kaldt i forhold til referansekjøleren.Asus EAH4870 MATRIX/HTDI/512MD5

Ken Chan: Hva med dette tastaturet og mus? Ms tastatur med mus.

Angående kjølere: Test av Noctua.
    Test av Thermalright 120
    Du kan vel egentlig ikke gjøre noe feil om du velger en av disse eller en ninja mini. Jeg har Thermalright og den går akkurat oppi kassa. Den kjøler min Quad core veldig bra. Noctua er hakket bedre enn Thermalright.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er kun en nedgang på 800 kroner på skjermkort og en oppgang på ytterligere 1000 kroner hos en butikk som jeg ikke vet om bygger til en billig penge. snakket med datakjeden i distriktet og dem skal ha 1000 kroner for å bygge mens netshop tar kun 3-400. så med mindre det ville vært et sjakktrekk av de store ser jeg ikke helt for meg at jeg går for det skjermkortet. pluss jeg har forstått det sånn at blueray i pcen ikke er helt det store. men takk for svaret allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skal bruke den til å spille på. Da lønner det seg i følge tester med et skjermkort med 1GB minne for større oppløsninger. Asus har et skjermkort med en annerledes kjøler. Det har 512mb ram. Problemet er at det ikke er lagervare. Det har nesten samme kjøling som mitt. Jeg tror det skal holde seg passe kaldt i forhold til referansekjøleren.Asus EAH4870 MATRIX/HTDI/512MD5

Ken Chan: Hva med dette tastaturet og mus? Ms tastatur med mus.

Angående kjølere: Test av Noctua.
    Test av Thermalright 120
    Du kan vel egentlig ikke gjøre noe feil om du velger en av disse eller en ninja mini. Jeg har Thermalright og den går akkurat oppi kassa. Den kjøler min Quad core veldig bra. Noctua er hakket bedre enn Thermalright.
    så du hadde heller gått for et Asus skjermkort?

har sett på det settet men tror jeg stussa på at det ikke var norskbasert. kan være jeg husker feil men det virka interessant når jeg så på det men så datt det litt av.

med mindre det er store forskjeller på effekten av kjølerene tror jeg at jeg må kjipe meg til og holde meg på den rimeligste da dette prosjektet begynner å bikke grensa litt mer enn jeg hadde forventet.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus 4870 1gb Dark knight

Dette ser ganske greit ut, og i følge følge personer som har kjøpt det, er det stillegående og kjølig. Erfaringer hos Newegg

Tastaturet skal ha norsk layout.

Billigere hovedkort. Det er demobrukt, men det har ikke noe å si. Jeg har kjøpt en del demokort selv og har god erfaring med det. Link

Du kan kutte litt på cpu også. Da sparer du litt. E8400 har 160mhz mindre enn E8500. Link

Ny strømforsyning. 550w

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus 4870 1gb Dark knight

Dette ser ganske greit ut, og i følge følge personer som har kjøpt det, er det stillegående og kjølig. Erfaringer hos Newegg

Tastaturet skal ha norsk layout.

Billigere hovedkort. Det er demobrukt, men det har ikke noe å si. Jeg har kjøpt en del demokort selv og har god erfaring med det. Link

Du kan kutte litt på cpu også. Da sparer du litt. E8400 har 160mhz mindre enn E8500. Link

Ny strømforsyning. 550w
    setter opp dark knight kortet istedenfor da.

skal få sett litt igjen på det tastaturet.

lar det stå til med HK og cpu. den strømforsyningen som er satt opp er vel ganske uoverkommelig eller? kommer slik det er nå på 12K ca om ikke frakten for pcen bli høy.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det går an å samkjøre Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 med en ekstern mus? fordi den ene tilbakemeldelsen som er påpeker at musen henger og det er ikke særlig stilig om man er midt oppi en kamp mens men spiller.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det går an å samkjøre Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 med en ekstern mus? fordi den ene tilbakemeldelsen som er påpeker at musen henger og det er ikke særlig stilig om man er midt oppi en kamp mens men spiller.
    Logitech MX1100?
    Logitech G7?

den strømforsyningen som er satt opp er vel ganske uoverkommelig eller? kommer slik det er nå på 12K ca om ikke frakten for pcen bli høy.
    Det er HX620 du har valgt? Den er modulær. Du kan velge en billigere som ikke er modulær. Hvis 12k er for mye kan du kutte litt på skjermkort, cpu og strømforsyning. E8400, Asus 4870 512mb dark knight

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech MX1100?
    Logitech G7?

Det er HX620 du har valgt? Den er modulær. Du kan velge en billigere som ikke er modulær. Hvis 12k er for mye kan du kutte litt på skjermkort, cpu og strømforsyning. E8400, Asus 4870 512mb dark knight
    MX1100 hadde gjerne vært grei. men er ikke slik at tastaturet på noe vis vil sperre for en ekstern mus på grunn av en sær sowftware sperring eller noe?

modulær vil si? RPM justerbar eller noe?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •